conan Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 Dette kan vi egentlig takke oss selv for, fordi det er vi som velger med stemmeretten. At det fortsatt er så mange (idioter) som fortsatt stemmer AP og SV er meg helt uforståelig. Norge har vel egentlig den mest ubrukelige samling med politikere, de er totalt rygglause og nikkedokker som er livredde og stemples på slle mulige måter. Ola dunk har vel ellers alldri tørt og si NOK. Hva med om dette bleike folkeslaget en gang hadde prøvd og stå sammen og virkelig fortalt disse ubruklige politikerne hvem som egentlig bestemmer. Disse noldusene er faktisk ansatt i staten AV oss skattebetalere, for og tale VÅRES sak. Disse dassene tro det er de som bestemmer og kan diktere oss (norges innbyggere) akkurat som de vil. Sier bare: Politikere kan BRENNE i helvete. Se bare på Aslaug Haga eller hva faan hu heter. fy faan, hu må jo være hjerne skadd slik hu prater. Eller så tror hu faktisk at nordmenn er dumme. FØSSJ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 Bare vent til valget så gråter vi en skvett og stemmer på jens for han er så kjekk . Og Norge er verdens beste land og bo i . Ikke vet jeg for jeg har bod her hele livet. Oslo er verdens dyrest by ,En av tre er nav ansatte så da har vi ikke arbeidsledihet. Hva skjer med sykehusene ??? Hvor mange her inne vet hva dem får i pensjon ?? Vi er som høner kakler høyt og går i ring . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 Politikere er ikke til og stole på, forbanna løgnhalser hele jævla gjengen. Jeg kjøpte diesel pga forbruk og effekt. Tror jeg driter i alt staten sier, gidder ikke høre. Og så "interesserte" de er i og spare miljøet, gjør det ikke at jeg får så lyst selv.. Får mest lyst å gi faen i hele miljøet..... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 Alle skylder på Staten som det store stygge trollet, men hva med å tenke selv? Har nordmenn glemt hva det er? Man behøver da for pokker ikke la Staten diktere livet sitt på alle måter. Jeg kjøpte ny bil i 2009 da Norge var midt i diesel-rusen, og jeg valgte selvfølgelig bensin, siden JEG synes det er best. Skulle jeg velge å se på NRK istedenfor Viasat4 bare fordi myndighetene sier at jeg har godt av "Norge rundt"?? Det er ikke nytt at dieselbiler forurenser, det visste jeg allerede som 10-åring. Hvorfor voksne folk (med og uten bilinteresse) lar myndighetene bestemme livet sitt synes jeg er galskap. Men Norge og Europa forøvrig er jo på vei mot kommunisme i full fart, ledet an av kontrollkåte EU-byråkrater. Et godt råd til alle sinna nordmenn som beskylder Kristin Halvorsen for å ødelegge livet sitt: gjør et forsøk på å tenke selv, det er ikke så ille når man blir vant til det. Folk kan selvsagt velge selv hva de vil kjøre, men diesel har fått veldig stor oppmerksomhet etter avgiftsomleggingen i 2007! Man må ikke glemme at senest i 2005 så hadde 70% av alle nysolgte biler i Norge bensinmotor, men så plutselig blei dieselalternativene billigst og diesel ble favoritten! En annen årsak er det store presset fra bransjen på kjøperne, man kan gå inn på hvilken som helst bilforhandler og i showrommet finner man bare dieselbiler! Selgerene tar ut demobiler med diesel og pusher diesel som bare det! Er i allfall inntrykket jeg har fått! Vurderte selv å kjøpe ny A6 2,8 FSI i fjor men selgern hos Audi ville ha meg over på 2,7 TDIen hele tiden, jeg måtte si at jeg ville ha bensin og dermed basta!! Men andre faktorer som media, dieselpriser og bransjen spiller også inn på å få folk til å velge diesel! Jeg selv endte opp med diesel fordi det var det billigste å fylle, og det faktum at 325Den er mer "chippevillig", bedte andrehåndsverdi og MYE billigere å forsikre enn E90 325I! Mye mulig min neste bil blir bensin men jeg vil se situasjonen og prisene litt ann når den tid kommer, men er det ikke noe særlig forandring for dieselbiler så kan jeg ende opp med diesel neste gang også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 og det at vi for andre gang har en dame som aldri har hatt lappen som samferdselsminister sier sitt! trodde faen ikke det var mulig å kvalifisere seg som samferdselsminister uten lappen... burde jo stått som krav i stillingen: førerkort klasse B. Irriterer meg at staten øker avgifter, bompenger og setter begrensninger/forbud mot drivstoff og "oddetall og partallskjøring" for å presse ola nordmann inn på kollektiven eller på sykkelen. Hva med å forbedre kollektivtilbudet såppass at det blir billigere OG raskere enn bil? først da kan jeg se for meg at det blir mange som parkerer bilen! ingen (svært få) parkerer bilen for miljøet. men for tidsbruk først og fremst, deretter lommeboka sin skyld setter man seg på buss/trikk/tog til jobb. At ikke staten kan gjøre tiltak der det virkelig trengs først, før de legger ansvaret på oss enkeltmennesker å finne løsningen på ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Nåja. I Akershus har de kvittet seg med en haug soner og satt ned prisen på månedskort betydelig. Reiste selv en god del kollektivt fra oktober til midten av desember. Du verden så mye penger jeg har spart på det. Hadde jeg i tillegg satt bilen inn for vinteren, så hadde jeg spart 8900kr på 4 nye Nokian hakka også. Kunne tatt mye drosje for den prisen. Skiller ikke mer enn ti øre på prisen heller nå mellom bensin og diesel så jeg. I Sverige ligger forskjellen fortsatt på ca. en krone, men billigere bensin der enn her i desember, siden Sverige er en stor oljenasjon forståss. Om den neste bilen blir el, hybrid, diesel eller bensin er ikke på noen måte avgjort for meg enda, men skal få elektriker til å legge opp jordet utekontakt nå, så alle options er åpne! Kompis kjøpte seg en 3,3l?liter Sonata i Sverige rett før jul med 30,000 km til 110,000. Hadde vel kostet 250,000 her. Han mener avgiftene på diesel der(hadde Tuareg og SantaFe diesel før) er såppas høye at det ikke lenger lønner seg å kjøre diesel der. Avgifter er apekattene i Norge gode på og Jens sitter tryggere enn noen gang. Forstå det den som vil og det vil vi? Godt nytt avgiftsår. Måtte bompengene vi betaler velsigne oss alle. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 og det at vi for andre gang har en dame som aldri har hatt lappen som samferdselsminister sier sitt! trodde faen ikke det var mulig å kvalifisere seg som samferdselsminister uten lappen... burde jo stått som krav i stillingen: førerkort klasse B.Irriterer meg at staten øker avgifter, bompenger og setter begrensninger/forbud mot drivstoff og "oddetall og partallskjøring" for å presse ola nordmann inn på kollektiven eller på sykkelen. Hva med å forbedre kollektivtilbudet såppass at det blir billigere OG raskere enn bil? først da kan jeg se for meg at det blir mange som parkerer bilen! ingen (svært få) parkerer bilen for miljøet. men for tidsbruk først og fremst, deretter lommeboka sin skyld setter man seg på buss/trikk/tog til jobb. At ikke staten kan gjøre tiltak der det virkelig trengs først, før de legger ansvaret på oss enkeltmennesker å finne løsningen på ting Oss som bor på landet - det tar 2 timer til byen og tilbake med buss, det er 80 kr i utgifter og 2 timers ventetid mellom hver buss, og det går faen ikke buss etter kl 8 på kvelden. Det er lettere å kjøre til byen på 25 min, parkere for 10 kr, handle en time og kjøre hjem igjen. På denne tida har man såvidt kommet til byen med bussen! Men for all del, jeg er helt enig med deg! De dumme skreppene på stortinget har like mye å gjøre der som ei bestemor med alzheimer og brukket øre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Hehe sant så sant! Hvor bor du? Akkurat det å busse til oslo s er greit nok, tar 45-50min og er rimelig med mnd kort, men jeg begynner på autotrio nå til mandagen, og da skal jeg til bryn, og det å busse fra drøbak til bryn er lite tidseffektivt! Må ta 3 forskjellige busser og kommer til å overstige 2 timer hver vei... Da blir det å stampe i kø i halvannen time...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Bor et sted som heter Andebu. Lite høl med dårlige bussforbindelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå