Gå til innhold

Min Alpinhvite F11. Nye bilder tatt av E.H.D s.14

m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Leit å høre om elendige Continental dekk.

Jeg hadde veldig dårlig erfaring med Conti dekk på den forige bilen min, A6. Disse sporet veldig pluss at de rett og slett ble ødelagt etter ca 1 års bruk, de fikk flere "flate" partier på alle fire, spesielt på de bak.

Med denne erfaringen friskt i minne så var Conti utelukket på min "nye" F11.

Jeg har gått til innkjøp av 20" felger og var litt i vilrede angående dekk, valget ble Michelin PS2 foran i 245/35 og Michelin Pilot Super Sport bak i 275/30.

Jeg hadde kun kjørt bilen på vinter piggfritt tidligere, veldig spent på det nye settet.

Jeg har nå kjørt disse 1 uke og er veldig fornøyd, ingen sporing overhode, men selvfølgelig med litt mer støy enn 17" vinter.

Dette er jo ikke samme dimmensjon som du søker, men bare min lille erfaring med Michelin.

Flott kjøretøy du har foresten.

Potters

Takker for dine erfaringer. Jeg har og troen på at Michelin kan være bra.

Hvordan er bredde og innpress på disse M5 felgene, avviker de fra standardfelgene? Kan det hende at M5 har en annen forstillingsgeometri, og at dette blir en nervøs kombo?

De originale 19" 351M felgene til F11 er 8,5" breie og har innpress 33mm.

Mine 408M felger (408M) er 9" breie og har innpress 32mm.

Så det er ikke mye de avviker fra originale til bilen.

Måtte vente litt på Bavaria i dag, så da fikk jeg låne meg en bil så lenge.....

640d med 313hk, var greit med moment i denne :D

v9aom5hgm117wjvynd1o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan jo også ligge noe der at jeg kjører 255 istedenfor 245.

Tror nok jeg kommer til og gå for 245 bredde og kanskje Nokian.

Ser at Nokian Hakka Z bare leveres i 255/40/19, ikke 245/40/19.

Michelin har PS2 og PS3, men ikke nye PSS, i 245/40/19.

EDIT: ser at PSS nå er listet i 245/40/19 på nettsiden deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode tips.

Har nå bestillt Nokian Hakka Z i 255/40-19 (leveres ikke i 245).

Michelin PS var også aktuelt, men Michelin sliter med lang leveringstid.

Får Hakka Z dekkene om ett par dager, skal bli spennende og prøve dem.

Får bytte dekk uten kostnader, eventuelt ett lite mellomlegg hvis Nokian dekkene blir ett par kroner dyrere.

Må si meg fornøyd med servicen hos Dekkmann, de har gjort det de kan for og hjelpe meg :applause:

Alt i alt må jeg si jeg er glad at jeg ikke bestillte dekk på nett, for da har man jo ikke denne muligheten til og bytte hvis man er misfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget bra ut, fint å få skikkelig oppfølging fra forhandleren. Spent på hva du synes om Nokian. Da jeg kjøpte disse i fjor, fikk jeg tips om at Nokian kunne bruke noe lengre tid på å sette seg ordentlig i felgene. Etter 4-5 mil tok jeg turen innom igjen og fikk kontrollert avbalanseringen (jeg er rimelig pirkete på slikt [-X ), selvsagt uten ekstra kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært og fått byttet Continental dekkene jeg kjøpte før påske i Michelin og det er natt og dag å kjøre så nå er jeg strålende fornøyd:)

Høres veldig bra ut :D

Håper jeg og blir like fornøyd med Nokian.

Hadde kanskje valgt Michelin jeg og, hadde det ikke vært for lang leveringstid i min dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å lese at du ble så plaget med Conti, det skal jo i utgangspunktet være blant de bedre dekkene. Jeg vil tro at du skal være trygg med både Nokian og Michelin.

Av litt "rimeligere" dekk er jeg storfornøyd med både Vredestein Ultrac Sessanta og Yokohama Advan Sport. Begge delene er helt fantastiske å kjøre på; veldig bra på vått føre (særlig Yokohama), ingen sporing og forholdsvis støysvake. Var minst like fornøyd med begge disse dekkene som jeg var med Michelin PS2. Og ønsker man å spare enda noen kroner på dekk gir Toyo T1-S MYE dekk for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på Nokian Hakka z dekk i 255/40-19" og er strålende fornøyd! :D

Ingen sporing, ingen støy, ikke hiver de grus slik som Conti gjorde og mye bedre styrefølelse.

Var som og få en ny bil. :applause:

Dekkene er også "bredere" enn Conti`ene selv om det er samme dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sporing, ingen støy, ikke hiver de grus slik som Conti gjorde og mye bedre styrefølelse.

Godt å høre! Etter min mening passer Nokian meget bra til biler i premiumklassen som skal brukes under nordiske forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Etter min mening passer Nokian meget bra til biler i premiumklassen som skal brukes under nordiske forhold.

Takker så mye for tipset om Nokian dekk cityhopper.

Er utrolig fornøyd med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...