bmw-520i Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 hva syns dere. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10077667 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Dette her minnemeg om E46 compact på fronten.. noen flere som ser det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Dette her minnemeg om E46 compact på fronten.. noen flere som ser det? Blir sikkert ikke slike lykter når offisielle bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Repost. viewtopic.php?f=9&t=32961&start=330 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Teit å kalle det 4-serien, er bare med på å gjøre hele bilsortemanget komplisert for dem som ikke er entusiaster som oss. Skjønner bare ikke hvorfor de må gjøre det så fordømt vanskelig, hva er galt med 3 serie cab eller Coupe med f eks 330 CI som betegnelse Akkurat det samme som med de nye variantene av F30, Urban, Sport og Luxury! Høre ut som noe Kia kunne kommet med på sine modeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 i 2014 kommer f46...., med tverrmontert motor- konkurrent til vw sharan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 i 2014 kommer f46...., med tverrmontert motor- konkurrent til vw sharan. Ja det er bare flaut Virker som BMW har lagt seg etter VW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Jeg forstår litt tankegangen med at de "sportslige" utgavene skal ha partall, noe som vil rime med både Z4, 6-serien og 8-serien. Likevel liker jeg det ikke da 3-serien har vært 3-serie i en evighet. Synes liksom ikke M4 klinger helt heller. Nå kommer det jo forsåvidt ny M3 også, men da kun som sedan naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Forstår ikke hvorfor alle BMW "Entusiaster" begynner å pipe hver gang BMW lanserer noe nytt. Det er jo ikke slik at de fjerner noe for å få plass til nye modeller. Ergo er alt som før, bare at BMW får en større kundegruppe. Fortsetter det slik, får kanskje BMW såpass god råd en dag at de tør å satse på morsomme prosjekter som f.eks en SLR eller Veyron konkurrent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Forstår ikke hvorfor alle BMW "Entusiaster" begynner å pipe hver gang BMW lanserer noe nytt. Det er jo ikke slik at de fjerner noe for å få plass til nye modeller. Ergo er alt som før, bare at BMW får en større kundegruppe.Fortsetter det slik, får kanskje BMW såpass god råd en dag at de tør å satse på morsomme prosjekter som f.eks en SLR eller Veyron konkurrent? Dette er jo absolutt et godt poeng, men for oss med noen år på baken er det litt vemodig at BMW går fra å være et litt sært bilmerke for entusiaster til å bli en volumprodusent på linje med VW. Hva skal vi nå finne på hvis vi som bilentusiaster ønsker å kjøre et litt spesielt bilmerke (på den praktiske siden av Porsche) uten å slakte lommeboken helt?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Det er vel business. Er i de billigste bilene pengene ligger. Evt. kunne dem selvfølgelig kjøpt seg inn i et ikke-prestisje merke ala det Porsche har gjort. Edit, og det er vel strengt tatt snart 20 år siden BMW var "noe spesielt"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Enig, men jeg synes faktisk at BMW i denne sammenhengen holdt en god figur helt frem tom. E46 320i med M54B22 motoren. Sagt på en annen måte... det var lettere å forelske seg i E30 320i (og E46 320i) enn det var å forelske seg i E90 320i. At man med F30 må helt opp i 335i for å få en bensinrekkesekser er bare tragisk. Selvfølgelig betyr ikke en rekkesekser alt, men i min bok var det nettopp denne motorkonfigurasjonen som var den store bonusen med BMW. Gode kjøreegenskaper og status kunne man få med mange andre bilmerker også. Slik jeg ser denne utviklingen minner den litt om Porsche med modellene 924/944/968. Uansett hvor gode rekkefirerne var og hvor gode modellene ellers var... kunne ikke motorene helt forsvare statusen og prisen på bilene. Det var noe med den totale pakken som var feil vis a vis f.eks Alfa Romeo´s fantastiske V6 maskiner. Hadde italienerne bare hatt litt mer sansen for kvalitet ville Porsche hatt store problemer med å forsvare konseptet og prisen på 924/944/968. I denne sammenhengen var nettopp E30 320i og 325i som konsept noe helt enestående. Jeg synes dessverre ikke at man kan si det samme om F30 idag... iallefall ikke så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Jeg er veldig enig med det du sier Fredrik, jeg savner det at BMW skal være noe "sært" og for de som vil ha noe annet Men hvis jeg lar tankene vandre til Mercedes så vil jeg ikke si at Mercedes har fått noe mindre standard som premiumbil bare fordi de lager småbiler med framhjulstrekk, de lager jo til og med kassebiler. Men jeg ser ikke på en A eller B-klasse som like edelt som en C, E eller S-klasse men jeg mener også at Mercedes ikke har mistet glansen de hadde pga småbilene. Er vel heller det faktum at BMW og Audi tok Mercedes så godt igjen på 80 og 90 tallet når det kommer til Premium og "glans", så skillet mellom dette trekløveret ikke lenger var synlig. I mitt syn så er i dag Mercedes splittet i to grupper, det er de vanlige bilene som A og B-klasse og de ørvige varebiler(Vito og Sprinter)! Den andre gruppa er de eksklusive permiumbilene som E-klasse, S-klasse, SL, CL, ML osv Men problemet er at jeg ønsker ikke å ha ett splittet syn på BMW, selv om det mest sansynlig ikke kommer til å bli noe problem når den tiden kommer. En "Touran" liknende BMW vil jeg aldri kunne " ta alvrolig" og se på som en ekte BMW, 1-serien har jeg ikke hatt noe problem med forøvrig. Den har vært ett premiumprodukt i småbil klassen, og den har det BMW er kjent for som langsmontert motor og bakhjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Dette handler om utvikling. BMW må henge med konkurrentene og markedet. Vi kan ikke forvente at de BARE skal lage biler som faller i smak hos entusiaster? Ting forandrer seg, og det må dere vel forstå. Det er helt enkelt business. Nye 3, 5, 6, og X-serien er jo alle laget i ekte M-produkt. Dette tross dagens klimaproblemer og krav om utslipp osv. Det er bare å bøye seg i støvet! Vær glad de fortsatt lager det gromme og det aller grommeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Dette handler om utvikling. BMW må henge med konkurrentene og markedet.Vi kan ikke forvente at de BARE skal lage biler som faller i smak hos entusiaster? Ting forandrer seg, og det må dere vel forstå. Det er helt enkelt business. Nye 3, 5, 6, og X-serien er jo alle laget i ekte M-produkt. Dette tross dagens klimaproblemer og krav om utslipp osv. Det er bare å bøye seg i støvet! Vær glad de fortsatt lager det gromme og det aller grommeste. Er det virkelig slik at BMW bygger de grommeste bilmodellene idag?... I don´t think so...unfortunatley... og en X-modell er ikke et ekte M-produkt, men derimot kynisk business. Selvfølgelig forstår jeg (og sikkert de fleste andre) at ting forandrer seg med tiden... dog ikke nødvendigvis til det bedre. Det er vel og bra at BMW spytter ut det ene nicheproduktet etter det annet, men det de var gode på holder de på å miste grepet på... relativt billige, enkle, velfungerende og kjøreglade semi-innstegsmodeller med motorer som de store gutta har. Klart at man var litt stolt med en E30 320i... det var jo en slags mini E28 535i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå