Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig tøff bil du har fått deg her  ;) 
Ett lite tips som jeg ville gjort er: å montere aerodynamic spoileren, (Velg riktig bil og aerodynamic pakke)
Synes bilen er litt for ¨rund¨ bak uten spoileren. Har gjort det på min 1 serie, var veldig enkelt og ble kjempe fornøyd. 

 

Har noen par spørsmål ang defaen som du monterte. Hvordan gikk monteringen,  var det vanskelig og pris? Har litt lyst til å finne på noe sånt selv, hater å sette meg i kald bil eller å la den stå å gå før jeg kjører  :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøff bil du har fått deg her  ;) 

Ett lite tips som jeg ville gjort er: å montere aerodynamic spoileren, (Velg riktig bil og aerodynamic pakke)

Synes bilen er litt for ¨rund¨ bak uten spoileren. Har gjort det på min 1 serie, var veldig enkelt og ble kjempe fornøyd. 

 

Har noen par spørsmål ang defaen som du monterte. Hvordan gikk monteringen,  var det vanskelig og pris? Har litt lyst til å finne på noe sånt selv, hater å sette meg i kald bil eller å la den stå å gå før jeg kjører  :-x

 

Tusen takk! :D

Jeg er veldig enig, blir litt rund bak og spoiler hadde gjort seg! :)

 

Blir nok spoiler etterhvert og kanskje 1M frontfanger :D

 

Defa montering gikk ganske greit, men tok litt tid..

Jeg har den DEFA link pakken med både kupévifte, lader og motorvarmer så er jo litt arbeid men veldig deilig når du endelig har det på plass! :)

 

Elementet ble jo bare limt på blokka og festet med en støttepinne som fulgte med, og borret hull i den nedre grillen på fangeren for uttak til strømmen.

Bare festet den batteriladerboksn i det litt åpne rommet bak venstre frontlykt (sett forfra). Jeg har 116i så er et åpent sted der. Så bare tredde jeg gjennom ledninger og koblet til boksen, og batteriet på bilen er jo baki, men er jo uttak til både pluss og minus i motorrommet så koblet bare ledninger på der, og la defa link hub boksen nedi hullet like ved festene til panseret.(er litt plass der). Egentlig skal den link hubben monteres inni kupéen, sikkert pågrunn av vann og sånn men det gadd jeg ikke :)

 

Alt var egentlig veldig lett og greit, bortsett fra 1 ting.. og det var å få kupévifte ledningen fra motorrommet og inn i bilen....! Jeg leita og leita og leita etter gjennomganger på passasjer siden, men det er så og si ingen hull som er lett å komme til. Er vel kanskje noe på førersiden men blir så tungvint med ledning til vifte på den siden og heller ikke lettvint der..

 

Men det er én gjennomgang på passasjersiden men det tar bare litt tid å komme til den :P

Må først koblet fra batteriet og så av med kupéfilteret, og så av med det svarte lokket som ligger over den hvite styreenhetboksen! 

Så av med lokket til styreenhetboksen, og så må styreenheten kobles ifra og få ledningen unna boksen.

Så må boksen løsnes og hele boksen må ut av hullet (veldig trangt..).

Og DA endelig kan du se en svart gummi plugg som fører til rett bak hanskerommet og er lett å få tak i fra under hanskerommet.

Bare borre hull i pluggen så har du gjennomgang! :)

 

Angående pris, så kjenner jeg heldigvis noen som jobber på DEFA, så fikk hele settet til halv pris ca, så blei 1800kr for fullt DEFA link sett :D

Det skjønner jeg godt at du har veldig lyst på! Ingenting er så deilig som å sette seg inn i oppvarma bil når det er både 10 og 20 minus ute!

Bra for motoren er det jo også og sparer jo den for unødvendige kaldstarter!

 

Anbefaler deg også å montere DEFA GPS link som jeg har gjort, da får du opp gps kordinater på hvor bilen din er på mobilen, du kan få meldinger om bilen overskrider visse satte hastigheter, hvor fort bilen kjører og hvor man selv er i forhold til bilen! :)

 

Anbefaler DEFA pakka på det sterkeste, utrolig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba! Krever litt forberedelser og gode nerver å gjøre nettodaten-programmering.

Takk! :D

Veldig gøy å få til!

 

Veldig kjekt å bruke det NCS Dummy programmet, det viser jo grønt om nettodat verdien er lovlig og rødt om ikke, så det gir jo en liten sikkerhet for at ting ikke går feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden forrige oppdatering nå! :)

 

Har ikke skjedd stort, men har kodet litt og byttet girmansjett :D

 

Fått kodet DRL lys på bilen slik at parklys og tåkelys skrur seg på når jeg starter bilen selv om lysbryteren står på "0" (avslått).

Desverre har ikke jeg regnsensor så bilen skjønner ikke selv når det er mørkt, så mine DRL lys lyser hele tiden, så fungerer ikke helt som det skal, men slipper hvertfall å glemme å skru på lysene når jeg starte bilen! :) Må selv skru over på nærlys når mørket faller :)

 

 

Kjøpte meg BMW Performance girmansjett i alcantara! :)

Flyttet over M-Sport girkula over på Performance girmansjetten etter mye knoting! 

 

Resultatet blei bra til slutt! :)

post-67554-0-81915600-1390382176_thumb.j

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så vil ikke lokket på askebegeret i midtkonsollen lukke seg lengre...

Har stått åpent i sikkert 2-3 mnd, og plutselig nå når jeg skulle lukke det for å ta et bilde, så ville den ikke lukke seg igjen... 

Den bare glir opp igjen! :(

 

 

Noen som har noen forslag til hva som har skjedd?? Hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye arbeid å bytte mansjett ?

DIY ?

 

Var ikke veldig mye arbeid, men var litt knotete..

Girkulen er festet i mansjetten med en hvit ring som har noen hakk i seg slik at girkulen klipses fast i denne! :)

Og i tillegg er den limt, så første gang du tar den av så sitter den ganske godt og må ta i for å løsne limet.

 

Etter at limet er fjerna så er det bare å vippe ut klipsene så er den løs fra ringen! :)

 

Og for å feste girkula til ny mansjett så er det bare å gjøre alt omvendt, limer og klipser på!

 

For å få mansjetten vekk fra midtkonsollen er det bare å ta i litt så løsner den! Den er festet med klips rundt hele, og girkullen er det som kjent bare å ta i for å få av!

Sett bilen i andregir og bruk to henner og dra rett opp! (pass på taket og hodet) hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har alltid brukt NCS EXPERT til koding på min 1 serie, men nå har jeg prøvd en veldig veldig lettvin måte å kode på!! :D

Kan kode langt fra like mye som med NCS EXPERT, men utrolig lettvint og kjekt, og man kan gjøre basic koding som å skru av beltesjekk, velkomstlys, drl, osv! :)

 

Koder jo vanligvis på datamaskinen min, men nå har jeg brukt en app på mobilen for å kode og diagnostisere og det fungerte bra!

Finnes jo utallige apper for å ta diagnose på biler, men denne appen er laget spesielt for BMW og muliggjør også koding, og det gjør ingen andre apper som jeg vet om!

 

Den finnes til både Iphone og Android og er jo helt genial :D

Appen heter BMWHAT og fungerer med både billige elm327 obd blåtann kontakter og bmw obd-usb (k-line, k+dcan osv) ledning som man vanligvis bruker til koding med ncs expert. (Krever mobil med OTG funksjon)

http://www.ivini-apps.com/bmwhat-bmw-diagnosis.html

 

Appen kan både ta grundig diagnose på din BMW, kode forskjellige moduler, og vise informasjon om verdier på forskjellige sensorer osv. Hadde bare lest om denne appen og trodde først det var for godt til å være sant, så jeg måte teste det ut selv!

 

Med blåtann kontakt kan du ta diagnose på de aller fleste bmw'er med obd2 kontakt, men du kan kun kode bmw'er etter 03/2007.

Men med obd ledningen kan du selvfølgelig ta all diagnose som er mulig og kode bmw'er både før og etter 03/2007.

For å brukte obd-usb ledning med mobilen må du ha en android telefon med USB OTG funksjon (on the go) som gjør at du kan koble til vanlige usb kontakter med en overgang til micro usb.

 

Tok diagnose på flere moduler i dag som jeg visste inneholdt et par "CAN signal" feilmeldinger som ikke går vekk, og programmet fant akkurat de samme feilmeldingene som INPA gjorde! Gikk raskt og fungerte bra! Virka stabilt også :)

 

Så måtte jeg prøve kodingen, og tenkte å prøve meg med noe enkelt som å få skriften "AUTO" til å vises i det automatiske air condition (IHKA) displayet når jeg setter på Auto funksjonen. Vanligvis er det bare knappen som har lyst grønt når dette er aktivert men det har ikke stått noe annet en vifte hastighet og grader i displayet. Verdien fra før stod som "not active" og bare trykte på "active" og så trykte jeg på "code". Så måtte jeg bare akseptere noen betingelser og så var kodingen over på null komma niks! :D Tok et halvt sekund eller noe slikt, gikk veldig fort.

 

Så slo jeg av og på tenningen for å teste det ut, og tro det eller ei, det fungerte jo strålende!

Så nå er det fritt fram for å kode og diagnostisere din BMW med mobiltelefonen :D

Jeg brukte en K+DCAN OBD - USB ledning til kodingen. Testet også ut diagnose med en ELM327 blåtann kina kopi, begge fungerte! :)

 

Anbefales på det sterkeste! 

 

post-67554-0-65352700-1393182837_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...