Gå til innhold

Indrehus garasjen "Ny bruksbil, ALPINA D3 Biturbo F31"


Anbefalte innlegg

Fanatisk bil dette, en av mine Top 5 drømmebiler og desidert den råeste E34en som er produsert :) Stammer ifra Sveits kan jeg se ;)

 

Kommer fra Sveits ja. Som kjent er biler fra Sveits oftes i svært god stand og tidligere eiere har vært petimetere til fingertuppene...

 

Kort om denne bilen så ble den kjøpt ny i Sveits hos Emmenegger i 1992. En eldre herremann født på 1920-tallet handlet to helt like biler. Den ene bilen brukte han til daglig og i 2010 da han døde var den andre gått 160.000 km og denne 56.000 km. Trolig skulle den andre med høyre kilometerstand vært i fabelaktig stand, men høyere kilometerstand.

 

Denne bilen vi eier ble kun brukt til "søndagskjøring" og i pen vær. 

 

Så dette er èn en eiers bil er dette og den befinner seg i ny stand. Finnes knapt en vaskestripe uten å overdrive...

 

Mektig maskin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forundrer meg ikke, er sånn i Sveits at man kjøper like godt to biler så den ene kan være til stas og den andre til bruk :P Men det er gøy at dere kjenner historien på bilen, blir litt mer spesiellt da synes jeg. Noen som vet hvor den andre B10en til han første eiern har tatt veien, hadde jo ikke akkurat avskrekkende kilometerstand den heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig nydelige biler:) Dere må ha ei god forsikring håper jeg :)  Hva skal dere egentlig med alle disse bilene? samling ? bevares og senere selges? 

ble litt nysjerrig :P

Meste av det du ser av biler her er biler som hører til samlingen...Noe blir kjøpt og solgt til fordel til noe "bedre", når det dukker opp:) 

 

Ellers så bevares det meste for å bygge samlingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg alltid lurt på..hvorfor er bilene fra sveits i så god stand?

For det første så er det ett land med mye pengesterke folk på få kvadratkilometer, da blir det bra utvalg av biler. For det andre så har Sveits veldig likt klima til Norge, altså kalde vintere med snø og salta veier som igjen betyr at spesielle biler vinterlagres :)

Særlig i Amcar miljøet er Norge kjent for å ha bra utvalg av strøkene biler på lik linje med Sveits, biler som er godt ivare tatt og ryddige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det ett land med mye pengesterke folk på få kvadratkilometer, da blir det bra utvalg av biler. For det andre så har Sveits veldig likt klima til Norge, altså kalde vintere med snø og salta veier som igjen betyr at spesielle biler vinterlagres :)

 

Nå skal jeg skyte fra hofta, og det første som slår meg er at Sveits er et skjulested for formuer. Mange velstående mennesker har mye penger i dette landet, både på konto og i eiendom. Disse fine og velholdte bilene er nok ofte et resultat av at folk med adresse i Sveits kjøper disse bilene og setter dem bort i garasjer, mens de bor og jobber i andre land. Jeg tipper at mange av disse fine Sveits-bilene er betalt med skitne penger fra kriminell virksomhet, både hvitsnipp og mer tradisjonell kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra dagens biløkt. Nydelig vær i Asker i dag, så tiden gikk til litt vask av biler, som står støvete i garasjen mens den er under arbeid. Grunnet det flotte været og tørre påskeveier ble det bytte av påskebil...

 

Fant ut at vi skulle ta B3´en til fjells på sommerdekk.

 

Ble en skikkelig vask utv. og innv. før turen gikk til fjells. Virkelig hyggelig å kjøre skikkelig bil til fjells!

 

Alpina´en møtte ikke mye snø på veien, men noen få meter med snø fikk den kjenne inne på tunet på fjellet:)

 

I morgen skal Alpina B12 ut i dagslys å få hilse på B3´en...Blir noen bilder da:)  

 

God Påske! :D :D

 

post-68887-0-42135200-1397504944_thumb.j

post-68887-0-98989600-1397504989_thumb.j

post-68887-0-70941000-1397505024_thumb.j

post-68887-0-66175400-1397505059_thumb.j

post-68887-0-13661300-1397505106_thumb.j

post-68887-0-64495500-1397505142_thumb.j

post-68887-0-28690300-1397505185_thumb.j

post-68887-0-26757800-1397505226_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se bilene kommer ut med masse bilder(:..

Syntes disse også fortjener bli vist frem på diverse bmw treff når den tid kommer, planer om å delta på noen treff?

Lurer på hvorfor den b3en kun har giring på ene side av rattet, kan jo være spesial bestilt når den var ny muligens?

for ellers er jo giringen med to "f1" knotter bak på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • OddErik_E34 changed the title to Indrehus garasjen "Ny bruksbil, ALPINA D3 Biturbo F31"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...