Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

Takker for det :)

Ja E90 er en utrolig god bil, har ikke hatt noen probemerer med denne i det hele tatt. Liker at den er så velkjørende, muligens noe stiv og hard med M sport understellet men rundt svinger og på krokene veier er den utrolig artig å kjøre. Når jeg får på sommerdekkene med litt bedre veigrep så må du prøve den :)

Det hadde vært supergøy Fredrik.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var sommerdekkene kommet på for sesongen, skal jo snart til Tyskland så det er greit å ha det gjort :) Ellers så skal det byttes bremseklosser og skiver forran samt styrekuler da dette ble feil på EU kontrollen. Bremsene er grei skurring men styrekulene må jeg ha litt hjelp til fra noen som har gjort det før....hint hint...Sveigis :P

Skal også ta oljeskift og filterbytte før vi reiser på tur med bilen :)

post-47692-0-20507500-1394983871_thumb.j

post-47692-0-18940500-1394983888_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhhkk,heldigris som har fått på sommerdekk altså.

Styrekuler ja,jeg har aldri byttet det på Bmw men i bøtter og spann på Opler.Regner med det ikke er noe vanskeligere på denne.:).

Jeg ringer imorgen ettermiddag da jeg må se på noe på din bil og snart.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå var det på tide med sommerdekk synes jeg ;)

Vil tro det er ganske likt på de fleste biler, står vedlig lett til på E34. Nesten så man ikke trenger å ta av hjulet en gang, men jeg ble anbefalt å ta en hjulstillingskontroll på bilen etter å ha bytta styrekulene. Tar det sammen med etterkontrollen :)

Bare å plinge på, prøvde faktisk å ringe deg i dag for jeg ville ha vert bortenom en tur men jeg kom ikke igjennom på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå var det på tide med sommerdekk synes jeg ;)

Vil tro det er ganske likt på de fleste biler, står vedlig lett til på E34. Nesten så man ikke trenger å ta av hjulet en gang, men jeg ble anbefalt å ta en hjulstillingskontroll på bilen etter å ha bytta styrekulene. Tar det sammen med etterkontrollen :)

Bare å plinge på, prøvde faktisk å ringe deg i dag for jeg ville ha vert bortenom en tur men jeg kom ikke igjennom på telefonen.

Telefonen min er oppe og går imorgen eller tirsdag.Nytt simkort på gang :).

Vi skal ta en titt på tingenes tilstand når det gjelder styrekulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en rask service og filterbytte her i går :)

post-47692-0-23592200-1395956336_thumb.j

Måtte nesten sette på BMWCCN klistremerke i bakruta også synes jeg ;)

post-47692-0-02536800-1395956434_thumb.j

I dag har bilen fått en grundig vask innvendig og utvendig slik at den et klar til tur i morgen. Jeg må si jeg er spent på hvordan bilen vil takle en slik lang tur med mange timer i strekk på Autobahn, er jo en 20 år gammel doning dette. Men det blir å ta det pent, vil ikke risikere noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell litt om denne turen. Hvor langt, hvor lenge, hvilke land skal dere innom osv :)

Det blir ikke noen voldsom tur, jeg skal ned på bilmessen Techno Classica i Essen. Ca midtveis i Tyskland ;) Skal komme tilbake med bilder ifra turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...