Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

Så gode dekk er tingen på E34'ene?

E34520ien min er heilt dårlig på snø/is generelt, men ekstremt ubrukelig på polert snø. Men eg kjører med 15år gamle piggfrie dekk, så kanskje det er feilen hos meg? :P

Må skaffe nye dekk eg då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode dekk er tingen på E34'ene?

E34520ien min er heilt dårlig på snø/is generelt, men ekstremt ubrukelig på polert snø. Men eg kjører med 15år gamle piggfrie dekk, så kanskje det er feilen hos meg? :P

Må skaffe nye dekk eg då :)

Kanskje? Jeg kan garantere deg at det er årsaken til at du kommer dårlig frem, slike dekk er jo livsfarlige å kjøre på... Kan jo likegodt kjøre på sommerdekk :P

Satte selv på spell nye Hakka R2 på min E34 og den er helt suveren, bare å være litt forsiktig med gassen så klarer man å karre seg opp de fleste bakker. 50:50 vektfordeling gjør at disse tar seg langt bedre frem enn tilsvarende bakhjulstrekkere ifra samme periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det viser seg jeg var i overkant positiv til tilstanden.

 

Var ute å kjørte forrige søndag, og merket ett par feiltenninger i løpet av turen. Det skjedde kanskje hvert 5min, bare såvidt den fuska.

 

Rett før jeg kom tilbake stoppet den midt i en rundkjøring, mens jeg kjørte og den sto i gir. Fikk start på den igjen og kjørte bort til en kompis, hvor det samme skjedde, og den døde. Ikke sjans til å få start på den igjen.

 

Hadde litt begrenset med verktøy tilgjengelig, men etter en basic sjekk fant jeg ut at fordeleren ikke får strøm. Har lest meg litt opp på det her, da det elektriske systemet ikke er noe jeg kan godt nok, og dratt konklusjonen at en av følgene ting må være årsaken:

 

 - Coil'n gåen

 - Hjernen sender ikke signal til coil, fordi den er gåen

 - Hjernen sender ikke signal til coil, grunnet kabelbrudd

 - Hjernen får ikke signal om å tenne, pga gåen veivakselsensor

 - Hjernen får ikke signal om å tenne, pga kabelbrudd til veivakselsensor.

 

Så tenkte dette er hvor jeg skulle begynne feilsøkingen. Kommer bildeupdate etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være så enkelt som at coil er defekt

Er vel en ganske standard universal coil som er på 535i Mins jeg fra min

Er vel noe de har på Biltema til grei pris

Men kan jo være andre ting også selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig..

Men ser her at du har funnet ut ihvertfall at coilen ikke får strøm.

Jeg hadde det samme symptomene og der var det luftmengde måler som sa ha det.

Uansett ,så er sånne problemer stortsett bagatellartet men gud å kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Glemte helt å oppdatere her!

 

Første jeg sjekket var CPS'n, da jeg hadde en brukt liggende. Gikk løs på den med multimeter og fant ut at det var brudd i kabelen.

 

post-60292-0-02447400-1427639494_thumb.j

 

Satt på den andre, og den startet med en gang. Kjekt når det skal være så lettvint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke skjedd så mye spennende her. La om til sommerhjul og ga både bilen og alle 8 felgene en skikkelig rengjøring.

Blir en liten photoshoot etter neste vask ;)

post-60292-14295386193259.jpg

Flere her som har tenkt over E34 markedet i det siste forresten? Begynner å komme flere og flere fine biler, langt over prisklassen til resten. Spørsmålet er jo om det er interesse for de, og om de blir solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting foreløpig, bare liker at E34 markedet utvikler seg på samme måte som E30 har gjort. Dessverre betyr vel dette at modellen har nådd punktet hvor det begynner å bli igjen få..

Endret av takZa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt du holder liv i den gamle brakka :) kjøpte hakka r8, og de er fantastiske på vinterføre, satt meg ikke fast en eneste gang, kontra 520 med dårlige dekk og åpen diff, 3 ganger på en uke hehe.

Men ja prisene stiger på e34, gikk på mobile.de og alt har blitt dyrt der, fins nesten ikke 540r der heller :/ men det er jo med på å drive prisen opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e34 535 har for bra vektfordeling, det er en konge vinterbil, som bakhjulstrekk, men den blir faktisk fort litt latt hvis du skal leke skikkelig på vinterføre å har gode dekk :sad: min måtte ha skikkelig glatt vinterføre før den tok 4 gir lett. men til gjengjeld, så er det eneste bakhjulstrekkeren jeg har hatt som har hatt så god fremkomelighet, helt fenomenalt til å være 2wd faktisk :smile:

 

 

kul bil forresten, ser ut som en bil som er verdt å ta vare på :smile:

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Ikke så mye spennende som foregår, men kan da slenge inn et bevis på at hun ennå får kjærligheten a fortjener! :D

0b08db66fe420cfe8bf1e143b7232aa6.jpg

Skal fikse noen småting:

- Polering

- Bremsevæske skift

- Fikse noen mindre oljelekkasjer

- Stramme opp snekka

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...