Reef89 Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 http://bil.bt.no/bil/Slik-sparer-du-tus ... 18351.html
Joher Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Blir ikke dummere enn det derre... Bytt felger folkens!!
ls44mm Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Leste gjennom, og gjør vist ALT feil. Untatt skiboks da, eier ikke en. HELT lykkelig. Kan vell si at ENESTE som hjelper å spare suppe, ha barn i bilen. Og jo yngre jo mere sparer du. Kjørte min 3 døgn nyfødte datter fra ahus. Lå sikkert på -0.8 i forbruk. Sikker på 530´n var prius. Kjører SÅÅÅÅ pent
Yngvejos Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Leste gjennom, og gjør vist ALT feil. Untatt skiboks da, eier ikke en. HELT lykkelig. Kan vell si at ENESTE som hjelper å spare suppe, ha barn i bilen. Og jo yngre jo mere sparer du. Kjørte min 3 døgn nyfødte datter fra ahus. Lå sikkert på -0.8 i forbruk. Sikker på 530´n var prius. Kjører SÅÅÅÅ pent Gjør visst det meste feil jeg også. Kan ikke helt stryke skiboksen av lista siden jeg har takrails. Jeg kjører billig når jeg har bikkja baki bilen. Da må jeg unngå brå bevegelser i alle akser for at hu ikke skal fly rundt baki bagasjerommet.
Simpel Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Hm, blybensin jo Lenge siden jeg har sett en rød pistol. Noen som har tettet felgene med byggskum etter å ha lest dette?
Fredrik 90 Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Er lei a å lese alle de derre skriveriene med å gire forsiktig, bremse på motor osv. Man har sitt kjøremønster og ferdig med det!
JulianS Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Bare få på 175/r13 istedet for 225/45-17 så sparer enn en hel del Kjøremessig trur jeg de fleste har mest å hente på å lese trafikken og å kjøre effektivt. Må ikke krype gjennom rundkjøringer eller holde fartsgrensa helt fram mot et kryss når enn ser at det er rødt. Går veien mye opp og ned er det greit å ikke vente til man er i bunnen av en bakke før man begynner å gi gass. Med cruise control kan man se hvordan man ikke skal kjøre...
Hpi Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Ja "kjør på så høyt gir som bilen klarer å dra"... Tja det vil vel si ca 800rpm med dagens turbodiesel biler og i kombinasjon med olje som er kjørt 30.000km så er det vel bare å begynne å spa koks med slik daukjøring.
JulianS Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Fredrik90: Så du tar ikke imot tips på tøre møkka? Du er sikkert utlært..
Hpi Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Blir ikke dummere enn det derre... Bytt felger folkens!! Hehe og lukk igjen vinduene og slå av A/C, det får ikke hjelpe at det er 29 grader ute og 41 grader inni bilen... her skal det spares 50 øre pr mil uansett hvor jævlig det er å sitte inni her
JulianS Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 En motor med maks dreiemoment på 1800 omdr trives best rundt der og er ikke effektiv på tomgangsturtall nei
JulianS Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Hpi: blir like dumt som å fjerne ac i en banebil, stjeler kanskje 5% effekt og veier kanskje 20-30kg komplett, men er greit å tenke på at en blir mye mindre sliten når det er passe temp inne i bilen og ikke det dobbelte
Hpi Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Ja litt overdreven ironi der men uansett så tror jeg ikke slik daukjøring er så lurt i lengden, jeg personlig er ihvertfall tilhenger av å få dratt motoren opp til turtallsperra jevnlig selv om det er diesel og jeg gjør det daglig med min bil ihvertfall.
Hpi Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Hpi: blir like dumt som å fjerne ac i en banebil, stjeler kanskje 5% effekt og veier kanskje 20-30kg komplett, men er greit å tenke på at en blir mye mindre sliten når det er passe temp inne i bilen og ikke det dobbelte Ja helt enig, det blir helt tullete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå