Spankus Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 gir egentlig faan så lenge jeg kommer meg fra A - B med en bil som ser bra ut og ikke no jævla hybrid satan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 Har du ikke råd til å la bilen bruke den bensinen den trenger, kjøp deg tråsykkel eller nye sko så kan du spare masse drivstoff med å la bilen stå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 Vil vel ikke akkurat siat du hopper glatt over når du må skrive her hvor mye du missliker at folk har tips å komme med..Når det står på forsiden av vg; Slik kan du spare tusener på matvarer/strøm/telefoni, er ikke det flott at de som er interessert i eller kanskje ikke har satt seg så godt inn i emnet kan få noen gode tips? Faen, hater når sånne bedrevitere skal fortelle meg åssen jeg skal spare strøm... Blir litt samme sak.. Nei det gjør ikke det! Da går det på det igjen at du leser det, men du velger selv om du vil ta det til deg eller ikke. Jeg har lest så mange ganger artikkler om hvordan spare drivstoff, de dukker jo opp over alt. Men til slutt så ble jeg irritert fordi det er jo det samme som står i alle sammen, så nå hopper jeg glatt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 Jeg er litt enig med min navnebror når det gjelder irritasjonen over alle formaningene om hva vi bør og skal gjøre hele tiden. Det blir litt som treningshysteriet, karbokurer og dieselhysteriet (for noen år siden). Alle hyller individualiteten, men kun hvis vi alle sammen gjør de samme tingene. Folk ønsker f.eks en individuell stil på bilen, men i praksis endrer de fleste mer eller mindre på de samme tingene (iallefall hvis de ferdes her inne). Totalt sett er man nesten mest original og individuell med en 100% original bil... utrolig nok... Når det gjelder sparetriks for å få en bedre drivstofføkonomi er det etter min mening viktig å holde tungen rett i munnen. Man kan f.eks relativt enkelt spare seg til forbruksforskjellen mellom en dieselbil og bensinbil av samme type. En dieselbil som kjøres ufornuftig har lett det samme drivstofforbruket som en bensinbil som kjøres fornuftig. Om man ønsker at det skal være slik er opp til den enkelte, men man kan ikke samtidig argumentere for hvor fornuftig man har vært som har kjøpt en dieselbil for å spare penger. Iallefall ikke uten å samtidig si at drivstofforbruket ganske sikkert hadde vært enda mer håpløst hvis man hadde hatt en bensinbil og det samme kjøremønsteret. Jeg har i denne sammenhengen testet litt forskjellige ting med min 2003 E46 318d Touring. Den enkleste måten å spare drivstoff på er å holde fartsgrensene, holde turtallet rundt dreiemomenttoppen (på min bil 1750-2500 rpm) og bremse på gearene. Man kan i tillegg spare litt på å ha smale dekk (f.eks 205/55-16), slå av AC´en 11 måneder i året og kjøre uten rails (Touring). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 Kjøpte en bensin sekser av den grunn at jeg skulle høre den... og det gjør jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 31, 2012 Share Skrevet Mars 31, 2012 Koser meg med dodgen og dens snittforbruk. 2,2-2,4 ved middels hard blandet kjøring. Kommer ikke til og handle bil etter drivstoffpriser uansett om literprisen nærmer seg 30 kroner. Akkurat det TAR jeg meg råd til uansett pokker. Grønn eller ei. At dodgen min tilfeldigvis var ombygd til gassdrift med dertil halv literpris sammenlignet med bensin var jo ikke akkurat ett drawback, men var helt klart ikke avgjørende for handelen av den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Jeg kunne gjerne tenkt meg å sett en bil få høyere turtall når en holder samme gir og hastighet, bare pga. en setter på varmetrådene i bakruta og setene... Og hvorfor i helvette skal nordmenn være så gniene? Jeg bruker lett 1000kr ekstra i året for å slippe å fryse og svette i bilen! Og skal man droppe å avvise bilen og heller kjøre på noe om vinteren pga. dårlig sikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Jeg vil anbefale deg å lage et bål i bilen, så åpner du bare takluka for å slippe røyk. Godt og varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Jeg vil anbefale deg å lage et bål i bilen, så åpner du bare takluka for å slippe røyk. Godt og varmt. Jøss, heldiggris!!! Har ikke takluke så bruker sykkeldynamo og hårføner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå