Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose

SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.ebay.com/itm/331184087364

Hvis noen skal kjøpe - gå for denne. Her får du alt i ett, pluss en kjempefin "autoinstaller", en kjempegod ReadMe og god support fra selger.

Følger også med program for oppdatering av SP-daten, med søkefunksjon så du kan sjekke om modulen du ønsker å oppdatere faktisk har en oppdatering på lur eller om du har siste SW fra før.

EDIT:

Har prøvd å legge til +IPOD i VO i dag, pga Dension gatewayen ( den fungerer, men den vil ikke integrere iPod i iDrive som den skal ). However får jeg "COAPI-1000" error når jeg prøver å legge den til.

Noen som har vært borti dette? 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gledens dag i dag, endelig har jeg fungerende bluetooth i bilen. Det ble noen timer med knoting, flashing og tilsvarende. Men nå funker det, adresseboka er i bilen. Mobilen kobler seg til så fort bilen er oppe og går, og alt er egentlig helt topp.

Bilen er en 05, med oppdatert SW. CCC har dermed grå bakgrunn og ikke brun.

Hva måtte til?

En TCUM fra 08, flashet til bilens VIN via WinFKP.

Deretter var det igrunn greit, jeg aktiverte litt småting i CAPPL ( va_bpi var igrunn det viktigste ). Samt endret litt på TCUM da den hadde sitti i en E90. 

Etter dette paret telefonen, adresseboka poppa inn og alt var smuuud. 

... men så kom feilmeldinga "SOS Malfunction". Og denne ville fanken ikke bort, jeg deaktiverte E_CALL_HARDKEY_FITTED, nope fortsatt feilmelding.

Så begynte jeg å deaktivere diverse som inneholdt telematik, sim og SOS i CAPPL / CUM. 

Etter ca 2 timers googling og intens lesing, så viser det seg at det er SGM modulen som sørger for denne feilen. Dette er vel fordi airbag ønsker å sende ut SOS når bilen krasjer, så denne ligger originalt og overvåker funksjonen. Deaktiverte to funksjoner ( husker ikke helt i farten, men har det på maskinen hvis noen lurer ) og VOILA. Null error, plettfri funksjonalitet. 

Jeg la forøvrig merke til en AD2P linje i den nye TCUM, som selvsagt stod til nicht_aktiv. Er det noen som vet om denne funksjonen var påtenkt, men ikke fullført på CCC? 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

En liten bump på denne, jeg har fortsatt ikke helt klart å finne ut hvordan jeg kan få vinduspusserne til å returnere til hjemmeposisjon hvis jeg skrur av tenninga mens de går.

Bilen er en tidlig 2005, og jeg har dermed ikke egen pussermodul. Noen som vet om det i hele tatt er mulig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kabelen som trådstarter bruker. I første omgang er jeg kun interessert i å lese ut feilkoder fra bilen min. Finnes det et enkelt program som løser dette? NCSExpert virker så knotete for en så enkel jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rheingold eller inpa. Ncs leser ikke ut feilkoder.

Jeg har prøvd med INPA, men på en god del av områdene får jeg: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT. Kanskje et dumt spørsmål, men skal den svarte plastikk overgangen som følger med kabelen være på når jeg kobler til E90?

Jeg har rattlås feilkode på min bil. Hvor i INPA finner jeg feilkodene på akkurat dette? Chassis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...