scoot Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Personlig gjør jeg bilen min slik jeg vil ha den, og gjerne så den skiller seg ut fra mengden. Jeg har E34, og jeg vil ikke ha rondell felger, jeg vil heller ikke ha M5 skjørter - fordi jeg ikke har M5. Viktig å gjøre bilen din sånn du selv vil ha den, ikke sånn naboen vil ha den. Dog, så skal det sies som flere nevner at til BMW så er det få alternativer hvis du vil ha en pen bil. M-tech er jo veldig pent, og det er svært få alternativer som gir bilen et bra utseende. Kan ikke kaste på rieger og slikt på en BMW, det er ikke kledelig. Derimot ser jeg heller at folk modifiserer litt på egen hånd, f.eks å trikse litt med forskjellige felger som ikke alle andre har. Jeg kjører OZ Ceres på min, og er fornøyd med det, har til gode å møte en i Halden med like felger - og da er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Jeg finner m-tech fint, men alle rånere rundt meg har ødelagt det så jævlig, så jeg velger heller å gå for aero pakka på e39. Finner det mye finere sammtidig slipper jeg å være sau... BÆÆÆÆÆÆAAÆÆ Og 4 enderør krever minst åtter i e39 spør du meg. Eller en ekte M bil i 3 serie. Så alle 318/320 og traktorer................ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Har du ikke M-bil, skal du forøvrig heller ikke klistre på et M klistremerke bak på bilen din. ....you catch my drift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
507 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 JBlir kjedelig hvis alle har en blå E36 med BBS til slutt.. Når jeg kom til BMW-verdenen, så er det en veldig tendens til at form blir satt over funksjon. Her blir man ofte anbefalt replica-felger som er dobbelt så tunge som originalen. hadde dette vært mitt forrige merke så hadde den syndende rådgiver blitt ganske så kraftig satt på plass. Ja, en felg kunne godt se bra ut... men det ville vært en bonus... letthet og styrke var de regjerende kriteriene. I BMW-miljøet blir man ofte anbefalt å senke bilen tydeligvis med tanke for lite annet en å få den ned... jeg minnes diskusjoner på gamlebilen. Der kunne det knapt gå en diskusjon om senk uten å snakke om springrates, damping, bruksområde, erfaringer og rundetider. For all del... jeg sier ikke at alle er slik. Det finnes nok prosjekter bare her på forumet der jeg tydelig ser at folk har mye peiling. Men det er en tydelig trend at utseende betyr veldig mye. Da oppstår det naturlig nok "moter"... i mitt forrige bilmiljø så du det samme på performance-deler... gikk du "mot strømmen" med en annen motorstyring, så fløy hetsen lavt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Innertier... Porsche-klubben? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Har du ikke M-bil, skal du forøvrig heller ikke klistre på et M klistremerke bak på bilen din.....you catch my drift. Vil ikke sammenligne M5 sideskjørter med M-klistremerke da. Må huske at "M5" sideskjørter er "Facelift" sideskjørter i 1995, ergo er det sikkert like mange ikke-M biler som ble levert med dette originalt, som det faktisk er M5er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Nå har det jo seg slik at folk flest modifiserer bilene sine for utseendet sin skyld, og "funksjon" som du så pent kaller det er derfor i stor grad irrelevant. Folk flest kjører ikke bilene sine på bane, og det er derfor ikke noe stort behov for å leke ingeniør og regne seg frem til hvilke spesifikasjoner på fjærer og dempere som er mest ideellt for det gitte underlaget. Skal man først gå den veien så er det jo også et utall andre faktorer som spiller inn i hvordan bilen oppfører seg. Dette setter et krav til kunnskap folk flest ikke har, og ei heller har planer om å lære seg. Visuelle modifikasjoner derimot er ofte en grei sak som de fleste klarer, og som hjelper oss alle til å lage biler som skiler seg ut fra den grå Avensisen til Ola Nordmann. Folk flest er fornøyde med dette, og så lenge de selv er fornøyde med bilene sine, så har vi andre igrunn fint lite vi skulle ha sagt. Økonomi er også en annen faktor i denne sammenhengen. Hadde jeg følt meg best med en dønn original bil, eller en bil med replica felger som så pene ut? Sistnevnte går av med seieren. Mange har ikke den økonomiske tyngden som kreves for å bygge en flott bil med bare deler av ekte vare, noe som er forståelig med prisnivået i Norge. Synes virkelig ikke at det er på sin plass å hakke ned på andre fordi de ikke har råd til å legge ut 20-30.000 for nye BBS felger, når de kan få alternativer til en brøkdel av prisen som er like estetisk prydende på bilen som originalen. Sånn jeg ser det så skaper dette en prestisje for de som eventuelt måtte ha originalen, og det kan da ikke være feil? Nei, la folk få bygge bilene sine akkurat sånn de måtte ønske. At jeg kunne ha spart meg en 10-20kg av den uavfjærede vekten ved å velge andre felger bryr meg fint lite. Felgene mine er pene (og ekte vare forøvrig) og det er alt som teller for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Mtech er jo en sikker vinner på alle bmwer, grunnen er vel fordi det er bmw som har produsert fangerpakken, og at det ser normalt ut, er vel kanskje en grunn til at de fleste av oss velger det? Skal ikke hakke ned på personer fordi de har m tech og BBS felger, dette har jo også noe med åssen personen vil ha bilen, og kanskje blir inspirert av andre, og synes selv at det er tøft. Derimot Rieger seidl og det tullet der, skjønner jeg at mange ikke velger, ingen vil vel bli sett ned på som jalla, finnes ikke akkurat så veldig mange naturlige stylingpakker som folk liker, kanskje 14 åringer synes det er tøft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Det er faktisk synd at de aller fleste går for utsende enn "funksjon"! Det må jeg bare si. Jeg hadde heller lagt på mere kroner i understell enn spare penger og kjøre i smørr selvom den senker like mye og ser like pen ut. Den rettningen "moten" går nå er helt feil imo. Den derre hellaflush og alt annet som føkker opp kjøreegenskapene med vill negativ camber, super senk og dekk strekk. Jeg kan forstå det på en japansk fwd, det er jo til tross alt fwd så der er det lite håp fra før å. Men på bmw så burde det ha blitt lagt penger i funksjon, ihvertfall når du nærmer deg store motorer... 60-80% bygger show no go Og økonomi? Vell, de som faktisk bygger med styling og div andre utsendemesige oppdateringer baller på seg summer de å. Summer som pent kunne heller gått på oppdatering av "funksjon"!!! Det er en god del som har jalla opp bimmerne sine, og fleste på forumet ler/rakker ned på de. Men det at de aller fleste biler kunn show er liksom blitt akseptert. Til tross for det er BMW forum. Nå er det litt mere snakk om enn bare felger. Ville jeg ha kjørt en bil som skiller seg ut fra mengden etter 20-40k lagt i den, eller ville jeg heller hatt den døn original utsendemessig, og hatt presse og div "funksjonelt" på bilen? Da det kommer til å havne på ca samma pris? Den siste vinner for MEG... My 2 cent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Føler jeg bør legge til at mange av modifikasjonene som er populære innenfor BMW miljøet for tiden, som i utgangspunktet ofte er kunn estetisk ment, har sin funksjon. M-tech fangere er ikke bare til pynt, de har også funksjon. De ble ikke satt på BMW sine grommeste biler bare fordi de skulle skille seg ut fra standardbilene. Et senkesett uansett type vil senke tyngdepunktet i bilen som bidrar positivt til kjøreegenskapene. Selvsagt er det ørten andre faktorer når det kommer til understellet, men et lavere tyngdepunkt er hvertfall en av de. Større hjul i diameter har en tendes til å bety breiere hjul, som med rett dekk bidrar til større kontaktflate med underlaget, og ergo bedre grep. Hvorvidt folk tenker på dette er jo en annen sak... Nå er jo BMW relativt sportslige kjøremaskiner fra fabrikk sammenlignet med mye annet, og jeg vil tro at det for mange holder med det. Igjen, er ikke alle som farter rundt på bane med bilene sine, og med de lave fartsgrensene i Norge så er det ikke noe særlig vits i å ha 500hk om man bare skal kjøre på veien. Jeg personlig er "fan" av begge sider, liker en pen bil og liker biler med litt motor. Med min bruk av bil er det estetiske langt mer sentralt da jeg ikke har for vane å kjøre på bane... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Har du ikke M-bil, skal du forøvrig heller ikke klistre på et M klistremerke bak på bilen din.....you catch my drift. Vil ikke sammenligne M5 sideskjørter med M-klistremerke da. Må huske at "M5" sideskjørter er "Facelift" sideskjørter i 1995, ergo er det sikkert like mange ikke-M biler som ble levert med dette originalt, som det faktisk er M5er. Sideskjørt nei, men jeg ser ikke poenget med å sette på M5 kit på en bil som ikke er en M bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Det er vel rett og slett fordi det er penere fangere. På E34 er de jo rimelig diskret også. Å sette på fullt M5-kit på en E60 blir noe helt annet da denne er mye mer ekstrem. Standard-fangerne til BMW er generelt kjedelige og/eller stygge så skjønner godt at mange bytter de ut. Så lenge man holder seg unna fake 4-rørs eksos og emblemtrimming er det bare positivt synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Sideskjørt nei, men jeg ser ikke poenget med å sette på M5 kit på en bil som ikke er en M bil. Får M-tech front til E34 også, den ble aldri levert på M5, selv om de færreste ser forskjell. Forøvrig synes jeg og at mange BMWer er stygge uten mtech. Kunne f.eks aldri tenkt meg til en E60 uten. For meg går grensen ved fake lufteriller og m-emblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Jeg vet det er forskjell på M-tech fronten og M5, jeg syns fortsatt det er feil med M5 kit på en bil som ikke er M5. Det bare ligger ikke naturlig for meg å lage en M5 bil ut av en 520. E60 med M-tech er kjempetøft, men jeg ville aldri kjøpt en 525Dat med M5 kit... dèt blir bare for dumt i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ess Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 En bil skal fremstå slik som den ble levert fra fabrikken. Ettermontert plastikk er bare harry i mine øyne. Silikonpupper og ettermontert M-fanger er i samme liga. Ved første øyekast ser det kanskje bra ut, men skuffelsen blir stor når man får vite sannheten. Det eneste som er greit er andre felger, men da skal disse stå i stil til resten av bilen. Jeg trenger vel ikke å si at disse må være originale fra BMW? Sorte felger og annet rusk hører ikke hjemme noe sted. Jeg er litt mer åpen for tekniske oppgraderinger, men ikke mye. Det å montere M-understell på biler uten, er godkjent under sterk tvil. Ellers er det greit å bytte ut høyttalere, så lenge det ikke viser at man har gjort inngrep. Spilleren bør være den originale, men man kan til nød oppgradere til modellen over. Hvis du har kjipe standardstoler i din bil (slik som Fredrik & Fredrik 90 (no offence)), så får du klare deg med disse. Eksempler på dårlig smak: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34835687 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33260233 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå