Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med bilen min?

Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Da begynner vi å bli litt mer enig! Jeg er enig i at ettermontert m-tech ikke er det samme som originalt. Jeg er også enig i at firere egentlig ikke burde ha m-tech, da det blir veldig får i ulveklær som du sier.

Men, hvorfor skal det være så seriøst igjen. Når man kjøper seg en billig gammel bmw, er det jo morro å drive på litt i ungdomstiden. Selvfølgelig bør man prioritere bilen tekniske og mekaniske tilstand før man går løs på m-tech, senk osv.

For meg har det ihvertfall vært veldig lærerikt og ikke minst morro å drive på med min bil. Koster jo litt penger, men man bygger erfaringer og blir mer selektiv neste gang man handler bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Poenget mitt har aldri vært å kritisere noen, det er jo typisk norsk å gjøre akkurat det samme som de andre :)

Og at man ser en bil man liker og "hermer litt" er vel ikke til å unngå, men når det florerer med tråder med direkte spørsmål om hvilke felger man skal kjøpe, farge man skal lakke bilen i osv osv så ser iallefall jeg på det som et (in)direkte forsøk på å bli akseptert.

Internet er kommet for å bli, ingen tvil om det, men det finnes vel viktigere ting enn å ha tråden med flest "liker" fra folk man ikke kjenner ..

Fenomenet er btw enda tydeligere på feks avforum der det handler om stereo og lyd, folk driver altså å kjøper stereo andre liker for å få cred i stedet for å få lyd de selv er fornøyd med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke misforstå. Dine sammenligninger blir helt feil. Å klippe seg handler ikke kun om det visuelle, men også om det praktiske. At man har et noenlunde velstelt ytre er en forutsetning dersom man vil noe i dagens samfunn. Alle må ha et sted å bo, og det gjør ingenting om fasaden er presentabel. Problemet oppstår når man innstiller seg på å kødde med et velfungerende design. Hvis man ikke er fornøyd med det eksisterende designet, så er bedre å bytte modell eller merke. Etter min oppfatning blir det feil å ødelegge noe som er utrolig pent rett ut fra fabrikken. At man plasserer baklykter fra en Lexus og forlykter fra en Audi på en ellers klassisk pen E46 eller E39, er for meg hårreisende. Det er fint at du kan engelsk. Da velger jeg å vise til den engelske forkortelsen K.I.S.S., som betyr "Keep it simple, stupid". Disse fire ordene tror jeg flere burde tygge litt på etter at de har kjøpt seg ny bil.

Det medfører riktighet at jeg i disse tider farter rundt i en tilårskommen Saab, ja. Kjøreegenskapene innbyr ikke til sportslig og fartsfylt kjøring på svingete veier. Jeg håper å en dag kunne eie, eller i det minste kjøre, kanskje bare være i nærheten av, en E36 318i; bilen med et eksteriør og interiør uten sidestykke, for ikke å snakke om kjøreegenskaper, sjel og karakter som stjeler nattesøvnen fra selv den minst autofile. Hvis jeg ikke skulle være fullt så heldig, så kan jeg nøye meg med en burgunder Opel Vectra.

Du må ikke glemme at han mener også at kunnskapsnivået her på forumet henger sammen med antall brukere, som spørr om de samme spørsmålene. Dvs jo flere antall sauer med uorginale felger, jo høyere kunnskapsnivå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke glemme at han mener også at kunnskapsnivået her på forumet henger sammen med antall brukere, som spørr om de samme spørsmålene. Dvs jo flere antall sauer med uorginale felger, jo høyere kunnskapsnivå :lol:

Jeg begynner sterkt å tro at du må være mindre begavet om du ikke klarer å se så enkle sammenhenger. Trodde jeg klarte å forklare det veldig enkelt for deg når den diskusjonen var oppe, men den gang ei. La oss gjøre det veldig enkelt: Statistisk sett så er det større sjangse for at det finnes personer som kan svare på ditt spørsmål, til flere personer som er tilgjengelig for å spørre. Bimmers er på sett og vis en stor database av kunnskap, og om det så ikke finnes personer som har utdypende kunnskap om alt som har med en spesifik modell å gjøre, så vil man antagelig samlet sett sitte på all nødvendig kunnskap.

Så vær vennlig og trekk barnehagefaktene dine utenfor denne diskusjonen, og heller ta det opp på PM dersom du føler behov for at jeg lager en forklaring til deg som står i stil til barnehagenivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, bimmers er også et opphop av folk som tror de har peiling og svarer på relativt avanserte sprørsmål med ren svada. Lett å ta for god fisk hvis man ikke har nok peiling selv, og gå på en seriøs smell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ann på hvordan man opplever bilen man har selv, noen liker orginalt, noen liker og "piffe" opp litt, sånn er vi mennesker....

Jeg er enig i dette, men det er ikke helt hva denne diskusjonen dreier seg om. Poenget er ikke hva som er fint eller ikke fint. Kvasi skriver: "Ikke spør meg, bygg bilen akkurat som du føler for...".

Poenget i diskusjonen er retorisk og handler kun om hva som skjer hvis vi alle sammen liker de samme stilelementene (bilmodeller, lakk, fangere, felger etc.) og hvis vi alle sammen har biler med de samme stilelementene. Da blir det som i utgangspunktet var nytt og spennende etterhvert temmelig kjedelig og lite interessant (uansett hvor fine BBS felgene isolert sett er og hvor mange penger bilen totalt sett har kostet).

For å sette dette på spissen. Du er på et BMW treff og registrerer at 90% av bilene er originale E60 M5 modeller. Helt ytterst i det høyre hjørnet står det imidlertid en helt original 16 år gammel E31 Alpina B12 5.7 Coupé. Hvilken av bilene er mest spennende og original i denne sammenhengen?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant at dere henger dere opp i det faktum at jeg kjører Saab.

Tror heller at folk henger seg opp i at du framstår som arrogant og overbærende, og bruker veldig merkelige analyser av hva folk tenker basert på hva de gjør med kjøretøyet sitt.

Ting som dette:

En bil skal fremstå slik som den ble levert fra fabrikken. [...]

[...]Eksempler på dårlig smak:

[...] en saueflokk som med et materialistisk tankegods søker kortvarig, påtatt lykke. [...] kompensere for ens egen manglende evne til å gjøre nettopp det.[...]ønske om å være en annen, gjerne en med høyere rang. [...]

Det må sies, at om vi skal velge noen i denne tråden som fremstår som om de vil heve seg over andre... så er det deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...