Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Uenig. Selgers motivasjon for å selge kan fortelle en del om bilens tilstand. Selgerens evt. tidsmangel, plassmangel eller pengemangel påvirker prisen man kan bli enige om. Og hvis den selges fordi "orker ikke fikse denne bilen mer" er det også interessant å vite. En bil som "selges med tungt hjerte grunnet utenlandsopphold" er særdeles mer interessant enn "selges fordi jeg mista lappen". Selges med tungt hjerte og alt det der er greit nok, det kan jo gi signaler om at bilen var et kjært eie og derfor tatt godt vare på. Men det dummeste jeg ser er når f eks en skal selge en E46 330I skriver, selges pga overgang til 2003 E46 M3. I lengste fall så er det greit med "selges pga overgang til ny bil" og ikke alt det fjaset og skrytet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2012 Hva med disse bildene? http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 3#p2412863 Jeg synes de så bra ut! Men jeg er ingen fasit, det var derfor jeg lagde denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Det dummeste jeg ser er folk som tydeligvis stikker ut klokken 2 på natten for å ta bilder av bilen. Det eneste du ser er lysene på bilen og reflekser i lakken. Kan bli kule bilder av det, men totalt verdiløse i en salgsannonse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Enig i det som Stig sier her tidligere, med å finne en bakgrunn som ikke ligner bilen i det heletatt, for å få frem bilen. Samtidig nevner han ikke sollys... "Gode" bilder tas egentlig best ved solopp- og nedgang. Da er lyset varmt, og gir best resultat. Ellers synes i alle fall jeg, at om det er noe og utsette på bilen, som striper/riper/bulk etc, er det greit og få med bilder av. Liste som jeg ser for meg: Bilde fra begge sider Bilde av front Bilde av hekk Bilde på skrått fra en side (evt to) Bagasjerom Motorrom Interiør "helhetsbilde" Stoler foran Stoler bak Dashbord Har man evt detaljer som kan sette prikken over i`en kan jo evt disse også legges ved. Skriv enkelt, men greit hvordan bilen er, kortfattet, men informativt. Skriv info som mange spør om, som bla servicer, dekktilstand, stand på karosseri osv. Bare noen tanker fra min side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Spot on Jørgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Ville unlatt å ta bilde av instrumentet hvis det lyser lamper. Ser endel som av en eller annen grunn som tar bilde av instrumentet med motor avslått, gjerne med feilmeldinger på lys osv. Tar seg dårlig ut og kan virks avskremmende på endel kjøpere Man skal selvfølgelig være ærlig om feil osv, men ikke nødvendig å ta bilde hvis instrumentet lyser som et juletre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Denne annonsen begynner bra, men på slutten er det noen bilder som absolutt burde vært utelatt. Gode eksempler på både bra og dårlig i en annonse kan man vel si. http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1460612;SimilarAdItemId=1460612 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Så ut som han ble trøtt i armene etterhvert av å holde kameraet Men ja noen bra var det her også. 4-8 funket selv om noen var litt uskarpe. Tøff E21! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2012 Enig i det som Stig sier her tidligere, med å finne en bakgrunn som ikke ligner bilen i det heletatt, for å få frem bilen. Samtidig nevner han ikke sollys... "Gode" bilder tas egentlig best ved solopp- og nedgang. Da er lyset varmt, og gir best resultat. Ellers synes i alle fall jeg, at om det er noe og utsette på bilen, som striper/riper/bulk etc, er det greit og få med bilder av. Liste som jeg ser for meg: Bilde fra begge sider Bilde av front Bilde av hekk Bilde på skrått fra en side (evt to) Bagasjerom Motorrom Interiør "helhetsbilde" Stoler foran Stoler bak Dashbord Har man evt detaljer som kan sette prikken over i`en kan jo evt disse også legges ved. Skriv enkelt, men greit hvordan bilen er, kortfattet, men informativt. Skriv info som mange spør om, som bla servicer, dekktilstand, stand på karosseri osv. Bare noen tanker fra min side Herlig Annonseteksten er i og for seg greit. Grunnen til at jeg spurte om bildene er fordi jeg ser hundevis av forskjellige typer bilder på finn.no og jeg liker noen bedre enn andre. Lurte i grunn på "fasiten" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34888729 Hva synes dere om dette da? Nå har jeg kun brukt bilder jeg hadde tilgjengelig pga ødelagt kamera, men ser dette greit ut? Ang annonsetekst ble vel den lang nok, men liker og få med det viktige.. I alle fall det jeg synes er viktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Synes igrunn mine bilder er ganske bra...http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=31402931" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg er ikke enig i at flesteparten av disse bildene har noe å gjøre i en salgsannonse. Fine bilder fra photoshoot, men ikke egnet på finn. Min mening though;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34888729Hva synes dere om dette da? Nå har jeg kun brukt bilder jeg hadde tilgjengelig pga ødelagt kamera, men ser dette greit ut? Ang annonsetekst ble vel den lang nok, men liker og få med det viktige.. I alle fall det jeg synes er viktig Som dere selv sier, hva med et bilde bakfra? Jeg synes det er flotte bilder og det falt virkelig i smak hos meg, men som nevnt tidligere "jeg er ingen fasit". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Synes igrunn mine bilder er ganske bra...http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=31402931" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg er ikke enig i at flesteparten av disse bildene har noe å gjøre i en salgsannonse. Fine bilder fra photoshoot, men ikke egnet på finn. Min mening though;) Sant nok..men i ett mylder av søplebilder av sjuere, tatt med nokia tlf fra 2002 så er mine bilder ett positivt opprykk.. Men ser poenget ditt...bildene ser manipulerte ut og gir derfor ikke ett riktig inntrykk av bilen.. Men en del av bildene er vel normale...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Finn deg et grustak eller noen andre omgivelser som er lyse og nøytrale. Landskap er ikke nøytralt, selv om det virker som om mange synes det. Nesten alle biler jeg har tatt bilde av har vært i grustak. Trill sakte inn foran en pukkhaug gå over dekksider med gummifornyer og fjern evt. støvflekker som har kommet. Lettskyet vær er ofte gunstig for å få fram detaljer i f.eks. lakk men uten at lyset blir for sterkt. Ville tatt bilder av alle vinkler utvendig og supplert med noen detaljer av f.eks. støtfanger/front etc. om bilen er strøken for å framheve hvor bra den er. Innvendig vil jeg selv helst se detaljbilder av førersete, ratt og girstang. Du har jo vidvinkel så her har du en verden av muligheter for å få bra bilder Ville tatt utvendig og innvendig bilder på samme sted. Synes det er rotete selv med garasjeporten i kupebildet. Ville prøvd å unngå for mange steder og bilder fra både dag og kveld. Siden du har vidvinkel har du kanskje mulighet for å leke deg litt med blenderåpning også? Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Forøvrig en kar som kan å ta apetittvekkende bilder av bilen sin: viewtopic.php?f=6&t=59267 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå