Turbo-HF Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Perlen står fortsatt og nyter å slippe vinterveier.. Håper å snart kunne ta den frem igjen, vi gleder oss! Er ikke lenge til nå vil tro den også syntes er glad for det Nei, nærmer seg, heldigvis! Åja, klart det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Bitteliten update fra idag, var ute i garasjen og så til bilen.. Jada, der stod den, fortsatt like pen! Den hadde bare noen frostkrystaller på seg, men lot seg lett åpne da jeg låste den opp med fjernkontrollen, og bremseskivene var fri for rustbelegg, og alt annet så også veldig fint ut. Klarte ikke motstå fristelesen, og tenkte å se om den startet.. Javisst, det gjorde den, så lett som bare det! Tenkte å la systemet bare stå og gå litt, så oljen og pumper ikke fryser helt. Blir mildere nå, heldigvis, så den stod og gikk pent på tomgang i ca. 10 minutter, bare, før jeg slo av og lukket garasjedøren igjen. Fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Eneste jeg vurderer, siden jeg savner bensin, kan være en identisk 523i, med 3 liter... Time will show.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Eneste jeg vurderer, siden jeg savner bensin, kan være en identisk 523i, med 3 liter... Time will show.. Jeg er jo som kjent på høgget etter en F10 selv og sikler litt på 528i for tiden, altså 3 litern. Siste av BMWs store selvpustende rekkeseksere etter god gammel oppskrift De er ikke så galt priset i Tyskland heller gjelder bare å finne en med M-sport og det riktige utstyret, det er der utfordringen ligger 523I er en flott motor, har kjørt litt med denne i F10 og må si den gjør virkelig flott figur der I disse bensintider så jeg jeg nesten litt redd for å ha dieselbil i frykt for hva regjeringen kan finne på av straff, skrekken er jo kjøreforbud i byer og årsavgift på 15000,- som noen har snakket om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Tror ikke det er noe å frykte akkurat, man har jo ikke ressurser til å kontrollere, og selv om diesel forurenser mer "her nede" med nox, så er det da altfor sent å forandre på noe spør du meg Men til "saken" jeg synes at en bmw bør ha en 6'r uansett, eneste unntaket er vel 1'serie konebiler som går fint for min del jeg kunne gjerne tenkt meg en e61 med årene, når jeg vokser fra e39, og da blir det nok en 525DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Eneste jeg vurderer, siden jeg savner bensin, kan være en identisk 523i, med 3 liter... Time will show.. Jeg er jo som kjent på høgget etter en F10 selv og sikler litt på 528i for tiden, altså 3 litern. Siste av BMWs store selvpustende rekkeseksere etter god gammel oppskrift De er ikke så galt priset i Tyskland heller gjelder bare å finne en med M-sport og det riktige utstyret, det er der utfordringen ligger 523I er en flott motor, har kjørt litt med denne i F10 og må si den gjør virkelig flott figur der I disse bensintider så jeg jeg nesten litt redd for å ha dieselbil i frykt for hva regjeringen kan finne på av straff, skrekken er jo kjøreforbud i byer og årsavgift på 15000,- som noen har snakket om Det jeg mener, ogå.. Huff, ja... Det verste er vel at den sittende "regjernigen" innfører og håndhever disse tiltakene, derfor jeg er på leting etter en "maken" bil, med riktig bensinmotor. 520i er "krisealternativet," vil jo egentlig aller helst ikke ha turbo-4'er.. Hmmm, ikke lett valg, det er vanskelig, og også prisspørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Tror ikke det er noe å frykte akkurat, man har jo ikke ressurser til å kontrollere, og selv om diesel forurenser mer "her nede" med nox, så er det da altfor sent å forandre på noe spør du meg Men til "saken" jeg synes at en bmw bør ha en 6'r uansett, eneste unntaket er vel 1'serie konebiler som går fint for min del jeg kunne gjerne tenkt meg en e61 med årene, når jeg vokser fra e39, og da blir det nok en 525DAT Gode bilder, det også, ja, Joachim. Men jeg skal og vil ha F10! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Skulle helst hatt f10 selv, men blir litt for mye penger for min del, med en m5 ved sidenav som skal få skilter om et år, og planen er å kjøpe leilighet om et års tid i tillegg så er jeg heldig så kanskje det blir e61 om halvannet års tid ish Men vi kan allefall være enige om at 5'er er best og jeg ville beholdt 520D'n enn å byttet mot 520i, spar heller og sats på en 523/528 når du har bedre rå og kanskje bilene synker litt i pris i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Det jeg mener, ogå.. Huff, ja... Det verste er vel at den sittende "regjernigen" innfører og håndhever disse tiltakene, derfor jeg er på leting etter en "maken" bil, med riktig bensinmotor. 520i er "krisealternativet," vil jo egentlig aller helst ikke ha turbo-4'er.. Hmmm, ikke lett valg, det er vanskelig, og også prisspørsmål. Nei du må ikke en gang vurdere 520i i F10, det er en evneveik og utrolig kjedelig motor som ikke kler bilen det grann. Denne og 523i er som dag og natt i forskjell og heldigvis så er det lettere å få tak i 523i da den var mer populær, ville nok absolutt vurdert det mens du ennå kan få godt for bilen din Blir ikke så gæli å hente inn en 523i fra Tyskland, er nok ikke mye du måtte lagt imellom på din. Bensinbiler er vesentlig billigere og faller fortere i pris enn dieselbiler på det tyske bruktmarkedet så man kan gjøre et fantastisk kjøpt på en bensiner F10 fra en merkeforhandler i Tyskland Tro meg, dette bruker jeg mange timer på i uka. Tråler frem og tilbake på Mobile24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Underground1983 Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 3 stk jeg kjenner har bestillt seg Tesla Model S performance. Gleder meg til å få testa en sånn i november har ikke akkurat sansen for elektrisk, men må si det virker litt artig med tanke på ytelser. Koster jo mindre enn 520d med litt utstyr. En avsporing dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Nei, blir i tilfelle 523i eller 528i, med 6'er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Selv om jeg ikke har planer om bilbytte med hverken det første eller andre, sitter jeg som de fleste og sjekker ut hva neste bil kunne vært. Som de fleste andre sikkert, endrer jeg mening mange ganger til dagen. En "drømmebil" hadde vært 6-serie Gran Coupé, men tror nok denne blir for kostbar selv om noen år. En annen ting er at behovet for stasjonsvogn nok er tilstede fortsatt, så da ender man opp med F11. Selv om de nye turbofirerne sikkert er fantastiske motorer på alle måter, ønsker jeg også en sekser (kan jo ikke ødelegge trenden ). Hovedproblemet her slik jeg ser det er at de forsvant ut av produksjon veldig tidlig, slik at det er litt småting man ikke kan få på disse som utvidet instrumentpanel og den nye nye iDriven som kom i sommer, når faceliften kommer vil nok listen bli endel lengre. Man har jo forsåvidt 535i og 550i fortsatt, men tror nok prisnivået på disse er hakket høyere enn det jeg ønsker. Ser forøvrig at e70 X5 3.0si begynner å få pene priser (i Tyskland), så kanskje det er et mer reelt alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Hurra, frosten er borte av bilen, og den startet så pent idag, også.. Og nå fungerer også Bluetooth-opplegget sammen med mobilen! ;D Hvem sa at Samsung Galaxy SII ikke fungerer, hæh? Testet, ringt og oppringt, det virker knirkefritt med oppdatering og kvaliteten på høyttaleranlegget er kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Hurra, frosten er borte av bilen, og den startet så pent idag, også.. Og nå fungerer også Bluetooth-opplegget sammen med mobilen! ;D Hvem sa at Samsung Galaxy SII ikke fungerer, hæh? Testet, ringt og oppringt, det virker knirkefritt med oppdatering og kvaliteten på høyttaleranlegget er kjempegod! Hørtes bra ut sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Hurra, frosten er borte av bilen, og den startet så pent idag, også.. Og nå fungerer også Bluetooth-opplegget sammen med mobilen! ;D Hvem sa at Samsung Galaxy SII ikke fungerer, hæh? Testet, ringt og oppringt, det virker knirkefritt med oppdatering og kvaliteten på høyttaleranlegget er kjempegod! Hørtes bra ut sent from my microwave using tapatalk Jepp, er ganske bra.. Eneste er at jeg som nevnt savner bensin og føler jeg mangler to sylindre for at det skulle vært helt perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå