Fredrik Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 M5 er en sportsbil, men i tillegg familiebil. Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. Javel... hvordan dokumenterer du dette? Til og med BMW påstår ikke at M5 er en sportsbil, men derimot noe de kaller "Motorsport-Atmosphäre, exklusiv interpretiert". En god betegnelse er "Sportlimousine"... altså en sportslig sedan (og stasjonsvogn). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Vi har hatt flere sportsbil treff her i Rogaland også. Et av kravene til en Sportsbil er at setekonfigurasjonen er 2 slik som noen Z-modeller eller 2+2 (skal stå i vognkort), sånn sett er det svært få BMW modeller med baksete som kvalifiserer til 2+2 og det er 8-serien og de nye 6-seriene. E31 bruker bli godtatt på slike treff, men ikke M3/M5 da disse har 2+3 setekonfigurasjon. Surt vil kanskje mange men, men sånn er det nå engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Satt litt på spissen... En E46 M3 CSL vil slippe inn da den har 2+2 i vognkort mens en E46 M3 med bur og bøttestoler blir bortvist da den har 2+3 i vognkort? Er de virkelig så firkanta eller går det på skjønn? E30 M3 er godtatt regner jeg med? Den har 2+2 org. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Bare for å kverulere, jeg har et 4 seters m5 interiør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Alle 3 seriebiler er i utgangspunktet laget som praktiske familiebiler, selv om man fjerner 2 dører og øker effekten så er ikke det nok mener jeg, unntakene er E30 M3 og M3CSL selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Du får sveise igjen bakdørene til neste gang da John Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 364&type=1 Bilder fra årets treff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Du får sveise igjen bakdørene til neste gang da John Tenkte og sparkle den om til en lav todørs coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Dette er jo bare en diskusjon som blir for dum rett og slett... De som har grunnlakt den klubben er jo tydlig ikke interessert i, la meg kalle det, vanlige biler. Det er jo en flott måte og kanskje få litt andre biler ut fra garasjene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Du har helt rett, de er IKKE interessert i vanlige biler, det er nettop derfor det er en sportsbil klubb og ikke en "alt er ok" bilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 E30M3 er ikke 2+2 i vognkortet. Den er 4 sitterplasser. Det er ikke det samme som 2+2. M bilene til BMW er ikke noe sports biler sånn er det bare. At mange som elsker BMW ønsker at de skal være sportsbil er noe helt annet. Ble ikke E30M3 og Z modellene godtatt av norsk sportsbil klubb for noen år siden?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Eneste sportsbilene BMW har er Z4! En E92 er en coupe, samme om det er M3 eller 320I og en E63 er og blir en GT. En Sportsbil skal egentelig ikke ha mer en to sitteplasser og iallfall ikke mer en to dører. Porsche Cayman er ett perfekt eksempel på en sportsbil, det samme er en Lotus Elise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Passer det seg dårlig å si at MX5'n min er sportsbil og M5'n din ikke, nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Eneste sportsbilene BMW har er Z4! En E92 er en coupe, samme om det er M3 eller 320I og en E63 er og blir en GT. Såvidt jeg vet er de eneste rene sportsbilene fra BMW følgende: BMW 503 og BMW M1. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... e_high.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... W_M1_1.jpg Jeg vet ikke om Z1, Z8, Z3 eller Z4 telles som sportsbiler. Z8 vet jeg enkelte plasser har blitt omtalt som superbil. Så har vi jo noen som kanskje er diskutable? E36 M3 GT E36 M3 Lightweight E46 M3 CSL Edit: Så kommer vel BMW i8 også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Passer det seg dårlig å si at MX5'n min er sportsbil og M5'n din ikke, nå? hehe syns dette ble morrosamt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå