///FredriK.S Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Heisann. Har nå gått i anskaffelse av en 1995modell e38, med en litt speisell farge og svart skinn interiør Bilen har det meste av utstyr som gikk den gang, og er vel så og si orginal. Er kjempe fornøyd med bilen så langt. Duverden for en bil å kjøre, er en utrolig stor forskjell fra mine tidligere e34er Bilen har en individual farge som heter så mye som "malachitgrun-metallic" Bilen er ellers meget hel og grei, men noe småtteri finnes. Av utstyr så har den bla: - El. comfortstorer med memory - El.ratt - El.takluke - El. nakkestøtter bak - 16x9 skjermen m/cd-veksler - Navi - Multiratt - Telefon - Servotronic - PDC foran og bak - Digitalt todelt klimaanlegg - Lys pakke - Webasto m/timer ++ Er noe småtteri som skal utbedres og gjøres med. Har noen planer så langt, men er enda litt usikker på hva. Noen av tingene jeg har planer om: - Coilovers [x] - Felger (19-20") [x] - Nye baklykter [x] - Fikse katalysator [x] - Stor service [x] - Fikse PDC sensor [x] - Sorte nyrer [x] - Fikse lakkskade på bakfanger [x] - Koble opp til Ipod/Iphone uttak (DICE?) [/] - Sorte blinklys foran [x] - Sote ruter - Bytte bremser [x] - Fikse det lille som er av rust [x] x = utført / = bestilt/funnet ny løsning Følgte med noen 18" Rondell hjul. 8.5 hele veien, med helt nye dekk (235/50-18) Merket var Fulda hvis jeg ikke tar helt feil. Hadde tenkt meg å gå opp til 19" eller 20", så disse kommer til salgs når nye er annskaffet Noen bilder: Rett etter jeg hadde fått den hjem. Et bilde av min og e90n til Hjælmen er på forumet: Og av en kammerat sin e38, fargen hans er Oxford green : Vurderer samme eksos som han, ser pent ut, og gir en veldig fin og dyp lyd Ellers så er jeg usikker på hvilke felger som hadde vært fin på denne, og hvilken type coilovers jeg brude velge? De må ha tüv papirer, og helst ikke koste allverdens over 10.000kr Ris og ros mottas med takk, og forslag på andre utbedringer - Fredrik
scoot Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Åssen motor er det i denne a? Mulig jeg overså det Pen tralle, gjør seg med litt senk! Og ja, jeg har et innspill på eksosdelen. Spør du meg syns jeg du skal drite i å kjøre 4 potter ut bak, jeg liker ikke den utviklinga, jeg syns ikke det gjør seg noe på disse bilene. Blir litt sånn kebab-opplegg. En 7 serie er ingen sportsbil, og E38 har heller ikke en bakfanger som kler synlige potter. Jeg syns det blir en veldig "ettermontert-rieger-følelse" når jeg ser det. Min mening: Senk den, få på feite felger og la heller de bak deg se røyken som sprøytes ned på asfalten når du gir flat pedal
Spiff Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Pen bil, liker best når eksosen ligger skjult som orginalt. Ellers fine planer
///FredriK.S Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 Takk takk Det er en 730i, begge to som er avbildet Er fortsatt litt usikker når det gjelder eksosen :/ Syntes på den ene måten at det er pent, og det gir jo god lyd. Men samtidig så "forventer" andre langs veien at det er en sprek bil med stor motor når man ser fire rør ut bak. Anngående coilovers, er FK et bra merke? Er det verdt pengene? Ser på streetdesign at de selger det. Hvilke av typene er noe å annbefale? Silverline,highsport eller Königsport?
wicky124 Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 sorry uttrykket men faen ta deg..hahaha jeg skulle ned og "hente" den på onsdagen etter planen... du fikk deg iallefall en veldig god bil! grattis
///FredriK.S Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 Haha, sånn går det Han snakket om at det var to stykker som skulle komme og hente den, men ingen kom... Ja, virker veldig grei den. Den lyden fra katalysatoren er ikke mye pen, også er det en svak lyd dom kommer bak i dumpler. Men det er til for å bli fikset
wicky124 Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 Jeg hadde ingen "avtale" med han sånn sett..var snakk om innbytte.. Men den var egentlig ganske kul i den fargen... Anyway, grattis med kul bil
Mikael-B Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 Grom bil! Tror jeg ville beholdt originale eksosen, E38 kler å være rene bak.
norbakken Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 Gratulerer med grom vogn! Ser ut som du har fine planer for den, men personlig ville jeg nok beholdt eksosen "usynlig". Skal følge med her
///FredriK.S Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 Tenker eksosen blir orginal Blir litt styr, og er redd det kanskje ikke blir pent. Må jo kutte opp fangeren osv. Men må ned med eksosen uansett, derfor jeg vurderte det. Er løs innmat i katalysatoren. Noen som vet hvordan lyden blir hvis jeg fjerner innmaten? blir vel ikke noen fin lyd? Eller burde jeg bare kjøpe noen nye? Trenger også tips etter senk, da jeg har lyst til å bestille det så fort som mulig, men er fortsatt litt usikker på hvilke merke jeg burde velge Noen bilder fra i dag:
wicky124 Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 Synes faktisk den ser bra ut uten senk...kanskje jeg har blitt gammel... demonter potta, og rist ut det du kan..fungerte fint på en c124 jeg hadde for en del år siden...
///FredriK.S Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 Synes faktisk den ser bra ut uten senk...kanskje jeg har blitt gammel... . Nejj, når får du skjerpe deg! e38 kler å ligge dønn neat asfalten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå