Gå til innhold

Chippe bilen? Hva bør man velge?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

ArnsteinB: Godt å høre. ;)

Ang. koksing så kan jeg gi deg et kjapt svar. Koksing oppstår når du skrur av motoren etter hard kjøring (høy temperatur på turboen) uten å la bilen gå på tomgang en stund for å kjøle seg ned. Det som da skjer er at oljen blir liggende i kjølekanalene i turboen under ekstrem varme, da blir det koksing som da tetter kanalene - som igjen leder til turbohavari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som anbefaler omprogrammering av bilens hjerne (aka chip-tuning / remapping ?) framfor boks: Dere, og andre, har overbevist meg.

Jeg har heldigvis ikke noe problem med å innrømme det når jeg tar feil, eller er på feil spor. Jeg har aldri påstått at jeg vet noe som helst om trimming, og alt jeg har skrevet har vært synspunkter og videreformidling av diverse påstander, bl.a. for å få input fra dere. Og det har jeg virkelig fått :-)

Dette er en tilbakemelding av de mer sjeldne på et forum :mrgreen:

Kreditt for den! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste deg med at 56 år er ingen alder når det gjelder bilinteresse, jeg har en arb kollega som nettop har kostet på motoren sin ca 30 000,- fordi han synes det er artig når det ryker litt av dekka når han gir gass , han er 60 år og kjører en trimmet Pontiac Firebird

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koksing som er sett på som et problem på bmw dieselmotorer er koks i innsuget. Dette oppstår som et resultat av noe olje fra turbo (normalt) blandet med eksosen fra egr (AGR) ventilen. Dette gjør at egr ventil, innsugsmanifold, innsugskanaler og innsugsventiler kokser ned, som bla fører til lavere fyllingsgrad der du har mye effekt. Problemet løses best ved å dekativere eller redusere funksjonen på egr (dette må programmeres, hvilket vi kan gjøre ifm vår tuning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp shippen min ecu til TRF etter en hyggelig telefon samtale.

Gleder meg til og få den tilbake, ferdig programert.

Ikke noe problem og få tak i TRF. søkte ham opp, og ringte ham på telefonen, fikk svar på alt, på under 2minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koksing som er sett på som et problem på bmw dieselmotorer er koks i innsuget. Dette oppstår som et resultat av noe olje fra turbo (normalt) blandet med eksosen fra egr (AGR) ventilen. Dette gjør at egr ventil, innsugsmanifold, innsugskanaler og innsugsventiler kokser ned, som bla fører til lavere fyllingsgrad der du har mye effekt. Problemet løses best ved å dekativere eller redusere funksjonen på egr (dette må programmeres, hvilket vi kan gjøre ifm vår tuning).

Vil det ha noen effekt å kjøre bilen hardt mtp innsugsotet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ja" : Når man kjører med høy belastning, evt høyt turtall (noe forskjellig fra ecu til ecu, men ofte over 3000) vil egr deaktiveres helt, eller delvis i forhold til diesemengde (jo mer diesel som går inn, jo mindre egr duty cycle). Videre vil jo høy hasithget på lufta minske evnen for sotet til å feste seg (ser jeg for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
har nettopp shippen min ecu til TRF etter en hyggelig telefon samtale.

Gleder meg til og få den tilbake, ferdig programert.

Ikke noe problem og få tak i TRF. søkte ham opp, og ringte ham på telefonen, fikk svar på alt, på under 2minutt.

Fått den tilbake? Gi oss en liten rapport =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp shippen min ecu til TRF etter en hyggelig telefon samtale.

Gleder meg til og få den tilbake, ferdig programert.

Ikke noe problem og få tak i TRF. søkte ham opp, og ringte ham på telefonen, fikk svar på alt, på under 2minutt.

Fått den tilbake? Gi oss en liten rapport =)

Ja den fikk jeg tilbake etter korttid, posten var flaskehalsen.

Bilen går merkbart bedre, og har ett meget jevnt register, som dra godt heleveien.

Anbefales:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp shippen min ecu til TRF etter en hyggelig telefon samtale.

Gleder meg til og få den tilbake, ferdig programert.

Ikke noe problem og få tak i TRF. søkte ham opp, og ringte ham på telefonen, fikk svar på alt, på under 2minutt.

Fått den tilbake? Gi oss en liten rapport =)

Ja den fikk jeg tilbake etter korttid, posten var flaskehalsen.

Bilen går merkbart bedre, og har ett meget jevnt register, som dra godt heleveien.

Anbefales:-)

høres bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt BSR PPC 3 tuning system, steg 1 (steg 2 innebærer eksosendringer) i 16 måneder nå på min 525D LCI (prod etter 04/2007) med 3.0 D org 197 HK 410 NM.

Maskinen går nå med 249 HK 512 NM, noe som går så det griner ..... Du verden for en kraft !

Alldri hatt problem med bilen, foruten omprogrammering ved kald motor.

Kan varmt anbefale BSR, kundeservice som er å skryte av ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...