hermanoo90 Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 FlobbenFartsbegrensern på høyreside skal sove hele veien ned (håper jeg) Åja du er så heldig du ja Jeg har fått streng beskjed om at på Autobahn så er det MAX 140 km/t, og toppfarta kan prøves kun en gang hvis ho godkjenner forholdene. Lurer på om jeg må få lurt i ho noe sovemiddel eller noe Var det samme da jeg var liten og vi kjørte nedover, så fort muttern slokna i passasjersetet så var det klampen i bånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Har du nok penger kjør benz Vil du spare litt kjør volvo Svensken ser ikke så exklusiv ut men den virker. Er ikke så mange s klassser og se på autobahnen lenger eller dem drikker mere en du klarer og fylle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 en sang du må cruise til http://www.hulkshare.com/ncwlowyparuk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Det er jo ingen tvil om hva dere skal kjøre med - S klassen vel! Gi beng i volvoen, du kommer til å angre... Som nevnt tidligere, ferie er ferie. På en såpass tur hadde jeg kosta på meg luksusen for å si det sånn, det er ikke en dagstur til sverige for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Nei jeg skjønner heller ikke hvorfor S-klassen ikke er det soleklare valg. Dette ER jo en luksus bil, noe Volvoen gjerne forsøker å være uten å klare det helt. Man kan da ikke drive å være fornuftig hele tiden, tenk å kjedelig livet blir da Dessuten så må du jo vise til dine bekjente der nede at du kjører standmessig, og ikke Volvo sånn om resten av Norge gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Skal du først kjøre på så kort tid, så hadde jeg kjørt Volvo. Sliten og lei blir du uansett så lenge du skal stresse så jævlig. Du sparer 5000 i drivstoffutgifter, og hvis det skjer noe med en Volvo så er det lettere å få hjelp enn hvis det skjer noe med en gammel og sur tater-s-klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Hehe, tror du går på en smell uansett bil på den turen. Ta fly og få en bra ferie fremfor å bruke 60% i bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2012 Skjønner ikke greia med "ta fly" som flere sier her.. bil gir frihet, og vi har absolutt ingen hast med å komme oss frem.. tar ikke mer enn 25timer å komme seg ned...1 døgn.. pluss jeg har LYST til å ta meg kjøretur.. Har mast på kona i par år om å få til en bilferie og hun har endelig sagt ja... S-klassen er soleklart valg for meg..Men når prisforskjellen er 10tusen kr (tur retur) så faller valget på volvoen mest sannsynlig.. for 10k kan jeg shoppe ganske mye der nede.. pluss volvoen vekker mindre oppmerksomhet i slike mistenkelige land.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 Hvis Volvoen er nogenlunde som min E46 318d Touring (115 HK) øker ikke forbruket nevnverdig i intervallet mellom 120-160 Km/t. Det er først over ca. 160 Km/t at forbruket øker signifikant. I 160-170 Km/t bruker vår BMW ca. 0,80 liter/mil... altså omtrent det samme som ved ren bykjøring som iht. BMW er 0,76 liter/mil.La oss derfor ta et rent worst case scenarie for dine biler. Altså at forbruket ved 160-170 Km/t nogenlunde tilsvarer forbruket ved ren bykjøring. Jeg tviler imidlertid på at dette blir aktuelt iom. at trafikken er massiv på Autobahn i det tidsrommet du skal nedover... 130-140 Km/t er mer realistisk. Realistisk worst case forbruk iht. Mercedes-Benz og Volvo: Mercedes-Benz S320: 500 mil x 1,70 (bykjøring iht. Mercedes-Benz) = 850 liter bensin 850 liter x 12 (snittpris pr. liter bensin i Europa) = 10200 kroner. Volvo S80 2,5D: 500 mil x 0,90 (bykjøring iht. Volvo) = 450 liter diesel 450 liter x 10,5 (snittpris pr. liter diesel i Europa) = 4725 kroner Jeg tror trygt at vi kan konstatere at Mercedesen har et drivstofforbruk som er nogenlunde det dobbelte av Volvoen. Umiddelbart vil jeg derfor mene at Mercedesen er håpløs dyr i drift og at den koster betydelig mer enn den smaker... blei litt satt ut her...Bruker bilen virkelig 10 tanker på vei ned?? (merca altså...) Ble litt overrasket over det faktisk.. Nei... i et worst case scenarie bruker Mercedesen fem tanker bensin på veien ned (250 mil). Altså inkl. "start" tanken i Oslo. Dette er kanskje litt i overkanten, men når du kommer ned til Kroatia har du ganske sikkert begynt på den femte tanken. Kjører du pent med Volvoen behøver du kun å fylle tre ganger og du bør ha ca. en halv tank igjen når du kommer ned til Kroatia. Jeg tviler ikke på at Mercedesen er en fabelaktig kontinentkrysser, men jeg tror faktisk at du vil bli overrasket over hvor bra Volvoen egentlig er. Slik har det alltid vært. Jeg har aldri selv hatt en Volvo, men det er "no nonsense" biler som gjør jobben godt. Det er mest fjæringskarakteristikken på dårlige veier som ikke er helt i den samme klassen som f.eks Mercedes-Benz, men dette merker man lite til på motorveier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 BSR har også greie chip til Volvo dieselen, da havner du på rett under 200hk http://sv.bsr.se/products/t1437/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsol Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 Har kjørt den turen flere ganger ettersom kona er fra kroatia. Det går fint og kjøre i ett strekk, tar ferje Gedser-Rostock. Har kjørt med E36 316i så da går det nok bra med Volvon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 1, 2012 Share Skrevet Juli 1, 2012 Lag tur-tråd uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2012 Dette er jo turtråden.. Volvoen skal på service til uken (blir den vi kjører nedover) og skal få på soting på alle ruter... kanskje 20%... og ja det blir billig biltema soting, skal rives av når vi er tilbake i Norge igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 1, 2012 Share Skrevet Juli 1, 2012 Hehe og du hakket på meg når jeg kjørte Volvo Tror ikke du kommer til å angre på bilvalget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2012 Valgte volvoen pga lavere forbruk kontra jaggen Njaah.. "angre" gjør jeg nok..Vil jo helst kjøre s-klassen..men når kostnadsperspektivet blir så stort så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå