Gå til innhold

Roadtrip Norge-Bosnia-Kroatia! Nå med reisebrev + bilder

wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer litt ann på dekk og last.Bør nok ha litt ekstra på sommerlast med bagasje, shopping osv.

Ligger litt tips på forumet tror jeg om du søker, men er du heldig står det forslag til trykk på bensinstasjonene for din bil og dekkdimensjon. Da har du i hvert fall et utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommet deg tilbake Fredrik? Morro der nede?

Men nå spøker det plutselig for avreise.. Volvoen skulle være klar idag..Men nå er det en LAAAAAAAAAAAANG liste med feil som plutselig dukka opp...

Vindu passasjerdør foran hoppet av sporet sitt, og går ikke ned

Hard metallisk klunking fra forstillingen ved kjøring i dumper

Klarreklirreklunke lyd fra ene bakhjulet i dumper

Ac vifte i motorrom funker plutselig ikke etter at vi fyllte på gass på anlegget

Håndbrekket er HELT dødt

Bremsene er fucked.. Om jeg bremser rolig/normalt så funker de..Men om jeg presser pedalen to ganger på rad så er det nesten null bremseeffekt.. pedalen blir hard som F..akkurat som når bilen er slått av, og man pumper pedalen for å se om den blir hard eller ikke.. dette skjer altså mens bilen er i drift.. men om jeg gasser litt, så løsner pedalen igjen..Så mistenker at bremsekraftforsterkern er gåen...

Også funker ikke kjølevifta til motoren på full effekt..Må skru på full varme inni bilen for at den skal kjøle seg ned om jeg blir stående i kø i en tunnell i over 24min (skjedde igår..)

Og siden avreise er imorgen kl 1500 så ser det VELDIG dystert ut...

Men on the brightside..Fått byttet en del deksler og braketter innvendig i bilen, så den skrangler ikke lenger, og er fast og fin i armlenet.. montert tåkelys foran og motorplate underbilen, tatt olje/filter/kupefilter på bilen..sjekket at regreima er ok (60k til neste bytte). Byttet en lyspære foran, justert stereoen.. montert solgardin bak...

Bagene er pakket og alt er klart...utenom bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, virket som du satt bilen på verksted et par dager før avreise på en såpass stor biltur - noe jeg synes virker litt dårlig planlagt. Når man leser en roadtrip-tråd på 6 sider og det ender slik, måtte jeg kommentere det.

Synd at det ikke ble tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikse det som absolutt må fikses og så finne verksted ved første stoppested. Om du ringer nå før avreise og sier at du kommer, så har de sikkert delene på plass osv?

Er jo risky, men finner du et stort volvoverksted ett sted, har du nok redda både bilen og ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie blir det uansett :P Om bilen ikke er ferdig til kl 15 så får jeg låne bil så det er ikkeno stress sånn sett... Mekanikeren til forhandleren jeg kjøpte bilen av var på ferie, kom tilbake på mandag og jeg leverte bilen på tirsdag..så var jo igrunn bare småting som måtte fikses..men dukka opp masse i helgen som var så derfor ble det litt kaotiskt.. Egentlig håper jeg at bilen ikke blir fiksa til kl 15.. da får jeg range rover vouge 3,0tdiV6 2005 som lånebil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...