Gå til innhold

Min første BMW: E28 528i 1982


tambur4
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, det er greit å ha mye baller i luften da det gjør bilvalget litt mer spennende :)

Ja E34 med M50 motor er slappe greier, 525I manuell fungerer greit men ingen racer den heller. Fordelen er igjen at M50 er om mulig den beste bensinmotoren BMW har laget, så si ingenting går i stykker på disse motorene og de bare går og går. Men 535I eller 540I er bra saker, da har man nok motor slik at det ikke blir "slitsomt" å kjøre med :) Ang E31 8-serien så deler den veldig mye komponenter med E32/E34 og har en således enkel elektronikk, iallfall så lenge man styrer unna bilene med det mest hightech utstyret som f eks EDC, ryggesensor og automatisk klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt å høre at du har bestemt deg for å holde deg til BMW, som du sikkert opplevde med E28en så er det få eldre biler som gir så mye sjarm og brukervennlighet som BMW. Jeg ser det er en fin liste du har kommet opp med, nydelige biler alle sammen. Jeg mener å ha lest tidligere at du leter etter en bil som du kan bruke litt mer med god samvittighet, da er jo E34 som jeg har snakket om mange ganger tidligere ett bra alternativ. Ser du nevner E32 også, en utrolig undervurdert og nå sjelden hvor man får enormt mye bil for pengene. Hva med E32 750I, en kollega av min far har en sånn som er vanvittig strøken og 100% original. Dette er utrolig staslige og majestetiske biler, veldig vanskelig å tro at E32 fyller 30 år til neste år. 740I er forøvrig ett godt kompromiss til 750I, nydelig V8er motor som er helt riktig i disse bilene. Men hvis du tenker på import så snakker vi nyere biler og høyere avgift :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker og listen din:).

Som Fredrik sier ,er en e32 og et godt alternativ.Du får myyyee bil for lite penger.

Og en sånn i god stand,er jo helt fantastisk.

Har kjørt endel sånne og kjørekomfort er helt ekstremt nydelig når den er i bra stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så er man plutselig svanger med "ny" bil igjen!

 

Jada jada, jeg vet jeg sa jeg skulle kjøpe noe som var litt nyere og litt "mindre fint" så jeg kunne bruke den litt mer..

Men så gikk jeg jammen bort og kjøpte en fin 1986 E28 M535i!

 

Bilen er solgt ny til Sveits, deretter videresolgt til Spania i 1993. Der har den blitt siden. Jeg kjøper den fra Oldenzaal Classics i Nederland/Tyskland.

Delvis original lakk (solbleking) og nytt skinninteriør (solbleking), gått  ca 159.000 km. Bilen har dessverre ikke soltak, men den har AC!

 

Tror dette blir bra jeg...

 

 

https://picasaweb.google.com/115100457119117626089/BMWE28M535iDiamantschwarzBeigeLeder

 

 

Her er utstyrslisten:
post-70090-0-25862000-1445955106_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en helt fantastisk bil, den så kjempe fin ut og jeg er ikke i tvil om at her har du en skikkelig godbil :) Ser frem til å følge med her, håper du oppretter en egen tråd på bilen etterhvert ;)

Har du kjøpt bilen usett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sjansen og kjøpte usett ja, men har forhørt meg litt om firmaet. Virker som hyggelige og seriøse folk.

Blir egen tråd etterhvert. Når bilen kommer "hjem" så blir den satt til lagring med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen enig med deg Morty999, men det er faktisk produsert 38.440 stk 535i, kontra 9.500 stk M535i.

Samtidig har jeg nesten ikke sett noen "standard" 535i til salgs i min søken. De fleste er vel kanskje i USA?

 

http://bmw-grouparchiv.de/produktkatalog/model_overview.php?keyBr=9&keySp=701728&keyEp=Baureihen&slep=7

Endret av tambur4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...