Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du kan ikke kjøre med de tyske skiltene i det hele tatt med mindre du er tysk. Du er nødt til å skaffe tyske tollskilt med rødt oblat. Disse skaffes på nærmeste tyske biltilsyn. Disse kan du kjøre helt hjem med.

Noen har prøvd seg med tyske prøveskilt med gul oblat. Blir du stoppet utenfor tyskland med de risikerer du å få bilen avskiltet.

Da kan jeg sikkert be selskapet som selger bilen ordne slike skilter for meg. Slik at jeg slipper å stresse med det når jeg ankommer tyskland?

Du vet vel ikke hva de koster eller heter på tysk?

Mvh, Kristoffer.

Skrevet

Husker ikke hva det heter på tysk. Men de skjønner som regel hva du mener når du sier export skilt. Prisen er ca 1000 kr for skilt som varer i 14 dager. Det inkluderer også forsikring.

Skrevet

:mrgreen:

Autopower.se har lister over nypriser, riktignok svenske men de gir jo et hint om prishoppene mellom modellene, Nypris innenfor jerngitteret bør vel tilvsare et tilslag på 100%.

klikk på modellguiden også selvf e34. Lykke til

Skrevet

Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye! Min 520IA kosta 489 000,- i 1994 uten utstyr :shock: Er vel omtrent det samme som en ny F10 520IA koster i dag #-o

Skrevet
Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye! Min 520IA kosta 489 000,- i 1994 uten utstyr :shock: Er vel omtrent det samme som en ny F10 520IA koster i dag #-o

Kanskje bilene ikke er så forbanna dyre alikavel? :D

(joda, det er det..)

Edit: Er jo litt artig å tenke på at jeg har kjørt 1/3 av bilens kjørte kilometer. Og jeg betalte jo IKKE 500000,-

Skrevet

:mrgreen:

Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye

Kjøper du en bil til 400 i norge i dag får du en bil som koster rundt 140 fra fabrikk, kan en tippe 210 utfra forhandler??? Frakten til norge ser ut til å være uforholdsmessig dyr fredrik90 :lol:

Kanskje bilene ikke er så forbanna dyre alikavel? :D

Kanskje du bare har vendt deg til norges nivå, ikke engang 10mill i lotto hadde fått meg til å kjøpe bil til over 50 i dette landet :mrgreen:

Ellers tar jeg av meg hatten for trådstarter, i stedet for å kjøpe nyere drar en til med favoritten :applause:

  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå blir det vist tysklandtur. mandag den 30 juli

Men nå er et store spørsmålet. Bilen jeg ser på står VAT not reclaimable. Greit nok. Men jeg skal importere denne bilen til Norge og er ikke interresert i å betale tysk skatt. Så må man virkelig betale moms på moms?

For hvis man tar kjøpesummen og deler den på 1,19 får man netto pris på bilen som jeg helst vill betale. Dette må kanskje avtales med selger?

Ser man kan benytte seg av speditørgarant, er det noen andre som har brukt dette? Jeg vil hente bilen selv, så vill ikke benytte meg av et fraktfirma.

Blir forvirra. :)

Mvh.

Skrevet

Tusen takk for svaret!:)

Men angående førstegangsregistrering. Så må jeg betale kroner 120tusen så søke om alternativ beregning slik at jeg får tilbakebetalt pengene mine.

For med alternativ koster det 100 tusen mindre å få skilter.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...