tambur4 Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Eksportskilter får man på TÜV i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Du kan ikke kjøre med de tyske skiltene i det hele tatt med mindre du er tysk. Du er nødt til å skaffe tyske tollskilt med rødt oblat. Disse skaffes på nærmeste tyske biltilsyn. Disse kan du kjøre helt hjem med.Noen har prøvd seg med tyske prøveskilt med gul oblat. Blir du stoppet utenfor tyskland med de risikerer du å få bilen avskiltet. Da kan jeg sikkert be selskapet som selger bilen ordne slike skilter for meg. Slik at jeg slipper å stresse med det når jeg ankommer tyskland? Du vet vel ikke hva de koster eller heter på tysk? Mvh, Kristoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34Stvg Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Husker ikke hva det heter på tysk. Men de skjønner som regel hva du mener når du sier export skilt. Prisen er ca 1000 kr for skilt som varer i 14 dager. Det inkluderer også forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 Ausfüranmeldung og export-schilder eller export-kennzeichen. Står litt her: http://mobile24.no/priceTips http://mobile24.no/guide Øivind F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Autopower.se har lister over nypriser, riktignok svenske men de gir jo et hint om prishoppene mellom modellene, Nypris innenfor jerngitteret bør vel tilvsare et tilslag på 100%. klikk på modellguiden også selvf e34. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Har gitt han prisliste på 525/530/535 på PM Sjokkerende dyre biler igrunn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye! Min 520IA kosta 489 000,- i 1994 uten utstyr Er vel omtrent det samme som en ny F10 520IA koster i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye! Min 520IA kosta 489 000,- i 1994 uten utstyr Er vel omtrent det samme som en ny F10 520IA koster i dag Kanskje bilene ikke er så forbanna dyre alikavel? (joda, det er det..) Edit: Er jo litt artig å tenke på at jeg har kjørt 1/3 av bilens kjørte kilometer. Og jeg betalte jo IKKE 500000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 10, 2012 Share Skrevet Juli 10, 2012 Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye Kjøper du en bil til 400 i norge i dag får du en bil som koster rundt 140 fra fabrikk, kan en tippe 210 utfra forhandler??? Frakten til norge ser ut til å være uforholdsmessig dyr fredrik90 Kanskje bilene ikke er så forbanna dyre alikavel? Kanskje du bare har vendt deg til norges nivå, ikke engang 10mill i lotto hadde fått meg til å kjøpe bil til over 50 i dette landet Ellers tar jeg av meg hatten for trådstarter, i stedet for å kjøpe nyere drar en til med favoritten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 Tips til trådstarter: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35967633 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Juli 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2012 Nå blir det vist tysklandtur. mandag den 30 juli Men nå er et store spørsmålet. Bilen jeg ser på står VAT not reclaimable. Greit nok. Men jeg skal importere denne bilen til Norge og er ikke interresert i å betale tysk skatt. Så må man virkelig betale moms på moms? For hvis man tar kjøpesummen og deler den på 1,19 får man netto pris på bilen som jeg helst vill betale. Dette må kanskje avtales med selger? Ser man kan benytte seg av speditørgarant, er det noen andre som har brukt dette? Jeg vil hente bilen selv, så vill ikke benytte meg av et fraktfirma. Blir forvirra. Mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Er vel bare leasingbiler (eller leiebiler) man kan trekke fra tysk moms på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 24, 2012 Share Skrevet Juli 24, 2012 Hvis bilen har vært registrert på firma, dvs firma/leiebil kan man få refundert moms. Dette blir nok neppe aktuelt på en E34 Kilde: http://www.importerbil.no/joomla/index. ... siste-nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2012 Tusen takk for svaret! Men angående førstegangsregistrering. Så må jeg betale kroner 120tusen så søke om alternativ beregning slik at jeg får tilbakebetalt pengene mine. For med alternativ koster det 100 tusen mindre å få skilter. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2012 Nå er jeg litt usikker på hvordan jeg skal klare å anskaffe bruktbilpris på en 530i 1993. Bruktbilpriser.no går bare tilbake til 1994. Er det noen som har peiling hvor jeg skal forhøre meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå