Gå til innhold

Import av E34? Jeg ser ingen annen utvei.

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan ikke kjøre med de tyske skiltene i det hele tatt med mindre du er tysk. Du er nødt til å skaffe tyske tollskilt med rødt oblat. Disse skaffes på nærmeste tyske biltilsyn. Disse kan du kjøre helt hjem med.

Noen har prøvd seg med tyske prøveskilt med gul oblat. Blir du stoppet utenfor tyskland med de risikerer du å få bilen avskiltet.

Da kan jeg sikkert be selskapet som selger bilen ordne slike skilter for meg. Slik at jeg slipper å stresse med det når jeg ankommer tyskland?

Du vet vel ikke hva de koster eller heter på tysk?

Mvh, Kristoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye! Min 520IA kosta 489 000,- i 1994 uten utstyr :shock: Er vel omtrent det samme som en ny F10 520IA koster i dag #-o

Kanskje bilene ikke er så forbanna dyre alikavel? :D

(joda, det er det..)

Edit: Er jo litt artig å tenke på at jeg har kjørt 1/3 av bilens kjørte kilometer. Og jeg betalte jo IKKE 500000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Er helt sykt hvor dyre disse bilene var da de var nye

Kjøper du en bil til 400 i norge i dag får du en bil som koster rundt 140 fra fabrikk, kan en tippe 210 utfra forhandler??? Frakten til norge ser ut til å være uforholdsmessig dyr fredrik90 :lol:

Kanskje bilene ikke er så forbanna dyre alikavel? :D

Kanskje du bare har vendt deg til norges nivå, ikke engang 10mill i lotto hadde fått meg til å kjøpe bil til over 50 i dette landet :mrgreen:

Ellers tar jeg av meg hatten for trådstarter, i stedet for å kjøpe nyere drar en til med favoritten :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå blir det vist tysklandtur. mandag den 30 juli

Men nå er et store spørsmålet. Bilen jeg ser på står VAT not reclaimable. Greit nok. Men jeg skal importere denne bilen til Norge og er ikke interresert i å betale tysk skatt. Så må man virkelig betale moms på moms?

For hvis man tar kjøpesummen og deler den på 1,19 får man netto pris på bilen som jeg helst vill betale. Dette må kanskje avtales med selger?

Ser man kan benytte seg av speditørgarant, er det noen andre som har brukt dette? Jeg vil hente bilen selv, så vill ikke benytte meg av et fraktfirma.

Blir forvirra. :)

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...