Gå til innhold

E81 118i M-sport - familiens nye favoritt


 Share

Anbefalte innlegg

Veldig fin bil og en nydelig farge :D Artig kombinasjon med to dørs, fargen, M-sport og bensin. Det er liksom ikke så vanlig på disse bilene her i landet :)

Det var akkurat den kombinasjonen som tiltrakk meg. Litt større bensinmotor hadde ikke gjort noe, men denne får duge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tok et bilde av bilen da den var vasket til bmwccn-treffet på Frognerseteren.

j8lx90dpl88gex49i6br.jpg

Blir kanskje noen små oppgraderinger til våren, men først må jeg handle noen gode vinterdekk. Noen som har tips til hva som funker bra på 1-serie (205/50-17)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med Nokian på touringen, og de fungerer jo bra. Blir vel enten det eller Michelin X-ice, tenker jeg. Sitter noen "ikke-nordiske" dekk på vinterfelgene nå, dunlop winter sport M3. Sikkert OK på våt E-18, men tviler på at de er noe særlig på snø og isete føre. En del mønster igjen på de, så de legges nok ut for salg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten update om vinterdekk. Dunlop winter sport M3 var helt ubrukelig på snø (funket forøvrig bra på våt E18..), så da måtte det handles nye dekk. Valget falt på Nokian Hakkapelitta R i dim 205/50-17. Virker som dette fungerer godt på eneren. Takk til Hans Wilhelm for bra jobb med dekkskifte og balansering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Kjempefin bil!

Ett aldri så lite antennetips: Delenr 65202179726. Dette er Bmw's egne "sport" antenne. Kortere uten at det går utover radiosignalet :)

Pussig at du kommer med dette tipset i dag. Har nettopp mottatt en slik i posten :) Skal bli bra å kvitte seg med den lange pisken.

Kommer med litt andre oppdateringer etterhvert. Lurer på nye felger til sommeren, så hvis noen har gode tips tar jeg gjerne imot. Hadde egentlig bestemt meg for m style 208, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg ikke sett før. Har faktisk begynt å tenke litt på 1-serie selv i det siste, så kan være derfor jeg fant tråden :-) Nydelig farge, og tøft at det er to-dørs m-tech med bensinmotor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg ikke sett før. Har faktisk begynt å tenke litt på 1-serie selv i det siste, så kan være derfor jeg fant tråden :-) Nydelig farge, og tøft at det er to-dørs m-tech med bensinmotor :-)

Takk for det!

Antennen er byttet ut :)

Før:

lwn5x7t95y6b7e4atfhh.jpg

Etter:

8kop3dokria2kk8ymay6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ikke så mye nytt å melde, men kan jo legge inn et bilde fra BMWCCN-treffet på Rudskogen i slutten av mai. Hagenissen er fotograf :)

vvmjppkfde1en2n1hwta.jpg

Noen vil nok legge merke til at hjuldimensjonen er i minste laget på bildet, og det stemmer ;) Har valgt å beholde style 207 felgene, og handlet derfor ny gummi til de (igjen takk til Hans Wilhelm for suveren service). Ville ikke slite ut disse nye dekkene på Rudskogen, og handlet derfor noen lekre 16" med gummi av typen "bra feste og tåler juling". Dekkdimensjonen var ikke helt etter boka, men det funket ypperlig som banehjul.

Langstrekkene er fortsatt like lange for eneren, men gud bedre hvor moro det er i svingene :D Overraskende bra egenskaper i et standard m-sport oppsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Eneren trenger litt pleie (insp 2), og jeg tenkte jeg skulle være flink til å følge opp servicene på denne. Jeg jobber på Skøyen, så det hadde jo vært lettvint å svinge innom Stenshagen..

 

Hvilke verksteder vil folket anbefale for service? Furubakken? Autopower? Fyr løs med forslag! Jeg bor i Drammen, men har ingen erfaring med verksteder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Eneren trenger litt pleie (insp 2), og jeg tenkte jeg skulle være flink til å følge opp servicene på denne. Jeg jobber på Skøyen, så det hadde jo vært lettvint å svinge innom Stenshagen..

 

Hvilke verksteder vil folket anbefale for service? Furubakken? Autopower? Fyr løs med forslag! Jeg bor i Drammen, men har ingen erfaring med verksteder der.

fattern har alltid brukt furubakken, veldig flinke og seriøse folk. De fleste sier det skal være billigre enn stenshagen, men vet ikke om prisforskjellen er så stor som man skal ha det til. Jeg hadde valgt orginal service hvis jeg hadde vært deg. stenshagen er nok greit hvis du ikke har hatt den på service enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å ta service hos Furubakken. Meget godt fornøyd med det! Profesjonelt kundemottak, bra oppfølging underveis, og ok pris. Kan hende at den gamle touringen også skal innom der for litt pleie. Men det blir nok langt dyrere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...