Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Idag var det ferdigstilling av prosjekt krok som var agendaen.

Så alt av verktøy som drill,rotterompe og fil ble funnet frem.

La malen på min fanger og risset av merket hvor jeg skulle kutte.

Jeg kuttet heller litt lite og utvidet mer og mer.

Var spennende dette hvordan hullet passet i henhold til hengerfeste men joda dette ble greit.

Måtte pusse og slipe litt på hullet for å få det pent og for at luka skulle ligge pent inntil.

Litt bilder:

Gammel plate kuttet vekk:

post-58602-0-28673400-1403884654_thumb.j

Støtfanger tilpasset:

post-58602-0-78208000-1403884732_thumb.j

Nytt deksel med klips:

post-58602-0-74152500-1403884782_thumb.j

Ferdig:

post-58602-0-55275200-1403884852_thumb.j

Dette var godt å få gjort.

imorgen eller søndag skal jeg montere den originale festeannordningen til kroken i bagasjerommet.

Her må det moddes litt på grunn av at jeg har litt ekstra originalt i bagasjerommet noe som igjen gjør at min krok egentlig skal ligge i et plast futerale men jeg har en plan :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligt dag hver gang det kommer oppdatering her :) :) Husk å etterteite skurene til hengerfestet, løsner alltid litt i starten :D

 

Hyggeli å høre.:).

Jeg oppdaterer så ofte jeg kan og gjør noe med den.

Takk for tipset angående skruene.

Skal ta jomfruturen med campingvogn neste søndag.

Gruer meg litt.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig bra med hengerfeste, det er nesten uvurderlig :) Og som alltid så får du det til ;)

Det slo meg når du var å tegnet av luka på min bil... Å se Jan ligge på ryggen ett eller annet sted rundt en E34 har blitt ett vanlig syn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig bra med hengerfeste, det er nesten uvurderlig :) Og som alltid så får du det til ;)

Det slo meg når du var å tegnet av luka på min bil... Å se Jan ligge på ryggen ett eller annet sted rundt en E34 har blitt ett vanlig syn ;)

 

Ja hengerfeste er en god ting å ha på.

 

He he,ja naboen sa det samme.Du ligger mer ved bilen enn jeg gjør ved senga.:).

 

Men sant skal sies så er jeg trøtt av å ligge ved den og.Snekkebytte og diff igjen så er den ferdig.

Da tar jeg pause fra prosjekt 535i en stund tenker jeg.

 

Ønsker meg et nytt prosjekt og e36 325i er noe jeg kunne tenke meg til faktisk.Kjedelig for enkelte perfekt for meg.

Hvorfor?

Jo,billig og enkelt å få tak i og ikke minst deler.

En lagungrønn e36 eller Bostongrønn med fet eksos,moderat senk og Bbs ja  da er mye gjort :).

 

Ellers så må jeg selge den jeg har å kjøpe e21 eller e24 noe som svir litt.Er jo blitt glad i 535en.Det har jo blitt noen timer.

 

Hengerfestet ja,her har jeg en utfordring.

Festemekanismen er ødelagt men jeg har en tusenkunstner som skal se på det denne uken.

Kan ihvertfall ikke dra noe Hobby 535 som den er nå.Da hadde vogna stått igjen etter to meter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når du har fått på plass de to siste tingene så kan du bare kose deg med bilen i mange år fremover, å selge bør ikke være ett alternativ en gang. Du og bilen har en alt for sammenfallende fortid til det ;)

E36 325I er vel kanskje ett av de bedre kjøpene man kan gjøre nå, bilene har sunket til ett totalt bunn nivå prismessig og vil definitiv stige betraktelig i pris om noen år. For 5 år siden så fikk man en grei E30 325I for 25 000 kr, se hva de bilene går for i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra en barnemunn...

Desverre er den lille fine jenta mi på 9 år født med endel skavanker.Å være på sykehus er like vanlig som å gå på do.:(

Inatt var det intet unntak..

Våknet 01.30 med et grusomt hyl og en kropp som stod i kramper.Ambulansen ble tilkalt og var der på 123.

Etter hun hadde kommet til seg selv i senga takket være ambulanse folkene,satt de og pratet litt.Da sier en av ambulansepersonalet"Vel Ingrid skal vi ta en tur på sykehuset?"

Hun tittet på dem og sa ja men "e vil kjøre fem tri fem"..Den kvinnelige legen spurte overraskende hva dette var..

"Det må du vel vite,det e den grønne bilen som står på siden ambulansen,dessuten har pappa sagt at han kan kjøre fletta av dere...".

Da ble det latterbrøl i gangen hjemme fra leger og diverse mens jeg stod rød som en tomat i et hjørne..

Utsagnet kjøre fletta av dere kom engang jeg og henne var ute og kjørte.Da kom det en ambulanse opp i ræva på meg og satte på sirener,kjørte forbi for å så lagge seg foran 20 km lavere enn hastighet.Da i forbannelse sa jeg dette..;)

Uansett hun ble med ambulanse og jeg etter.Mens jeg lå bak i min bil ,så jeg noen små hender som vinket til meg.

Men det hun hadde sagt var at kom igjen pappa kjør forbi,kjør forbi.

De hadde aldri møtt en pasient som var så ung og hadde greie på gamle Bmwer.:) :).

Så noe fornuftig får jeg prentet inn i de.

 

Ellers så går dagene med på nedtelling til E30 meet.Noe som blir vilt og uhemmet gøy

Imorgen går dagen på å sjekke opp elektrisk til hengerfeste og småting.

Fredag blir det muligens tur til skroten med Fredrik 90.:).Får se hva jeg rekker,ringer deg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vogna hentet noe som i og for seg gikk smertefritt.

Denne bilen har jo ikke dratt noe tungt før og har inntrykk at den har levd et rolig liv kontra andre 535er.

Dette resulterte i at det luktet litt svidd av og til,sikkert noe gammelt drit som ligger rundt forbi som blir svidd vekk :)

Det fine med en gammel 3,5 liter er at ikke merker at noe er bak.Drar liksom hele veien.

Bakdelen igjen er at Spax hardhetdempere som står på maks hardhet og senkefjærer gir ikke akkurat komfort på humpete veier.Nå skal jeg stortsett kjøre på fine veier.

 

Det vittigste er jo at vogna heter Hobby 535..

Så imorgen blir det shine av bilen så skal jeg legge ut bilde av Hobby 535 koplet på Bmw 535i.

Dette blir retro tror jeg med 1992 e34 og 1985 Hobby.Eller sigøynerfølge Anno 1992

 

Vogna:

 

post-58602-0-87609100-1404506769_thumb.j

 

Eller som en kamerat kalte meg idag,Javel er det Jan Karoli?(Sigøynerkonge  deluxe) og jeg heter jo Jan.:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir så jææævlig konge! :D Eneste som mangler er Throwing star hjul på vogna!

 

Ja,fikk endel øyne når jeg parkerte på utsiden av butikk igår.

Throwing star ja,da tror jeg nok jeg måtte ha valset plastskjermene på Hobbyen gitt eller sparket de vekk.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god dag skulle bli en drittdag værmessig.

Idag var jo dagen da den skulle brukes til gnikking i forbindelse med e30 meet men der gikk værgudene amok. :(.

Uansett ,jeg fikk vasket bilen innvendig og støvsugd den.

Og imellom oppholdsværet fikk jeg vasket den og lagt freshet opp gummi og diverse utvendig.

 

Bilder av dagens økt:

 

Nyvasket med Meg såpe og tørket og brukt Meg Quickdet:

 

post-58602-0-81481100-1404591190_thumb.j

 

post-58602-0-08920500-1404591280_thumb.j

 

Innvendig ganske enkelt støvsuging ,vask og Sonax plastfornyer:

 

post-58602-0-47091000-1404591364_thumb.j

 

Hadde jo syke planer om fotosession med Hobbyvogna og greier men gadd ikke pga regnvær.

Uansett bil og vogn er pakket for avreise og kommer med bilder da.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...