Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Har en stund lagt merke til at vinduspylervæska stadig forsvinner så fort,egentlig ikke noe big deal men her om dagen da sluttet den helt og virke..;)

Gikk ut og tittet ,så da at det dryppet godt under bilen.

Da var det bare å sette igang "feilsøkingen".

Joda,feilen ble raskt funnet.En skjøt som tydeligvis var blitt fikset før var gått i stykker.

Denne gangen ville jeg gjøre det skikkelig.

Etter å ha jobbet i båtbransjen i 10 år ,er det mye jeg har samlet på og da er det ting som kommer til sin rett...;).

Jeg fant slangeklemmer,filter og slanger som ble brukt på alle Windys båter til propankomfyrer og lignende.:)

Med litt modding,passet dette perfekt

Bilde:

Ødelagt skjøtestuss:

post-58602-0-33222500-1407332067_thumb.j

Nye slangeklemmer og filter:

post-58602-0-03699800-1407332157_thumb.j

Ferdig resultat:

post-58602-0-34177500-1407332217_thumb.j

Nå har jeg et godt trykk på strålene når jeg spyler ruta samt et filter som samler opp evnt drit fra væsketanken.

Men jeg må nesten vise hva jeg skal til med nå straks.

Bilen min er en 92 mod og jeg tror ikke der er tatt en vask inni motorommet siden da.

Så her har jeg jobben gitt.

Pricbort,Surfex og kaldavfetting ligger klart samt opplakkering av smådeler skal gjøres.

Ser ut som en vanlig dag i et krigsherja område:

post-58602-0-91412200-1407332596_thumb.j

post-58602-0-81782600-1407332638_thumb.j

Godt å få tatt ting etterhvert nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE, er krigsherja område :)


DSC_0032.JPG

Men ang. motorvask så gjorde jeg det med min for ca ett år siden.. sprøyta på med ironx og greenclean og børsta inn alt med kost, deretter spylte rent når det fikk tørka noen lunde dynka jeg den i chemical guys bare bones.. lot det ligge og deretter tørka av det overflødige.. UTROLIG bra resultat mtp hvor lite gnikking som måtte til...

20130622_111758.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhaha,ja du har et minefelt du Vegard.:)

 

Du dæven ,det ble bra motorrommet ditt.

Mitt problem,er at der veldig mye olje og søl og er avhengig av fjerning av det.

Og Green clean og surfex tar vel ikke olje/fett som f.eks olje gjør.

En annen ting,dekket du til dynamo,sikringsboks og lignende?

Hater motorvask da mine biler sliter med å gå rent etterpå.Kanskje bare uflaks men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen mer eller mindre klappet og klar for en tur ut på e18 igjen.

Da er det Torp next og en ferie som venter.:)

 

Når jeg kommer hjem skal det skrues,endel småting jeg må bytte i forb. EU i slutten av måneden så nå blir det masse 535i "Blogging" igjen.

Da blir det bilder og hele greia igjen mens jeg holder på.:).

Har noe rust på dørene som jeg MÅ få tatt nå før høst kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Herlig bil med BMWS trolig fineste karosseri.

Trivelig "blogg" også!

 

 

Tusen takk:)

 

Ja e34 karosseriet er fint uten tvil.Men jeg er og veldig svak for e24 og e28.

Har selv eid en e28 528i som du har og fader jeg savner den.

 

 

 

Ps: gleder meg til å se resultatet av motorvask! Selv avsluttet jeg med q-tips sist jeg tok motorvask☺

 

Ja motorvaskbilder ,det kommer og det blir jobben sin det.Men først skal jeg bytte toppdekselpakning og de tynne pakningene bak fordelerhuset.

Jeg har noe oljelekk og det skal jeg bli kvitt.

Kommer og til å lakke opp noen deler der,selfølgelig i de fargene som er der ikke noe sprøe tullete farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen..

Satt og kjedet meg og tenkte,nei jeg tar meg en tur ut og titter litt i motorommet på Bmw en.Ville legge litt planer angående shine der.

Da jeg for tiden synes jeg kjenner snev av bensinlukt når jeg starter den,tenkte jeg kunne se etter lekkasje for det også.

Og joda jeg hadde rett:

post-58602-0-45158900-1408872390_thumb.j

 

Her var det fuktig så ny slange og klemmer måtte til.

 

Blider:

 

Nye klemmer:

post-58602-0-23565300-1408872500_thumb.j

 

Gammel slange som var sprukket og fæl:

 

post-58602-0-65742300-1408872583_thumb.j

 

Godt enn har nok bensinslange på lur:

 

post-58602-0-14772000-1408872676_thumb.j

 

Tilslutt ferdig resultat med slange og klemmer:

 

post-58602-0-89776400-1408872757_thumb.j

 

Hadde igrunn mange planer i helga men siden influensa har gjort sitt inntog blir det å slappe av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her.

 

Artig å få fikset sånne småting iblant, spesielt når det er "lettvint og fort gjort" :)

 

Ja ,sånne ting er bare gøy.

Hadde jo de planene i helga med snekkebytte og gennerell service på motor.

Ny olje,filter og luftfilter og service på dører osv men når mr influensa har gjort sitt inntog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekket ikke til dynamo nei, da den er nesten død fra før.. hvis den ikke går rent så er det sikkert bare litt vann i fordeleren...

 

Fin søndagsjobb er jo å plukke av innsugbelgen og ta vekk motorledningsnettet og dyserailen og gå over innsuget og toppdekselet med sånn 3M rubbepad.. da blir det rent og pent, å canister boksen din var jo fæl, ville tatt å gitt den en runde mattsvart lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekket ikke til dynamo nei, da den er nesten død fra før.. hvis den ikke går rent så er det sikkert bare litt vann i fordeleren...

 

Fin søndagsjobb er jo å plukke av innsugbelgen og ta vekk motorledningsnettet og dyserailen og gå over innsuget og toppdekselet med sånn 3M rubbepad.. da blir det rent og pent, å canister boksen din var jo fæl, ville tatt å gitt den en runde mattsvart lakk..

 

Ok.

Ja her skal det lakkes ,vaskes og gnikkes.

Skal og bytte toppdekselpakining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...