Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Slikt er artig å høre, veldig viktig å ikke gi slipp på ungdommen og friskheten i seg selv om man nærmer seg førti :D Du er jo ung til sinns som bare det Jan, hadde lett gjetta på at du kunne vært rundt min alder :) Liker å ta meg en råne tur selv, liksom bare kjøre rundt på måfå uten mål og mening. Er nesten litt terapi det, slappe av og cruise av gårde :P

Vi må ta oss en Cruisetur vi også en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er artig å høre, veldig viktig å ikke gi slipp på ungdommen og friskheten i seg selv om man nærmer seg førti :D Du er jo ung til sinns som bare det Jan, hadde lett gjetta på at du kunne vært rundt min alder :) Liker å ta meg en råne tur selv, liksom bare kjøre rundt på måfå uten mål og mening. Er nesten litt terapi det, slappe av og cruise av gårde :P

Vi må ta oss en Cruisetur vi også en gang :P

He he jo takk for det ,blir 40 i mars 2014,ja det er jo en stund til,men er 20 i hue :) .

Det og sette seg i en bil og kjøre uten mål og mening ,er terapi ja.

Og spesiellt da alle mine venner som jeg vokste opp med,visste at det beste jeg kunne drive med ,var å cruise rundt,litt pølse stopp og kaffi.

Jeg skal ha meg en tur en lørdag snart litt rundt Agder/Telemark distriktet.Tenkte bilen skulle få smake litt av den gamle e 18 .

Da kan du være med hvis du vil Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jo takk for det ,blir 40 i mars 2014,ja det er jo en stund til,men er 20 i hue :) .

Det og sette seg i en bil og kjøre uten mål og mening ,er terapi ja.

Og spesiellt da alle mine venner som jeg vokste opp med,visste at det beste jeg kunne drive med ,var å cruise rundt,litt pølse stopp og kaffi.

Jeg skal ha meg en tur en lørdag snart litt rundt Agder/Telemark distriktet.Tenkte bilen skulle få smake litt av den gamle e 18 .

Da kan du være med hvis du vil Fredrik.

Ja det er godt du er slik :) Selv om man blir voksen og får familie så må man jo ikke bli gammel for det, de mest barnslige kollegaene mine er jo tett på førti år så :P

Ja det hadde vært himmla morro å være med på, særlig gamle E18 bortover til Kr sand er en flott kjørevei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motstanden jeg trengte foran,for å få trinn en på viften til å virke hadde de så var den saken grei.

Good, det var bra!

Snakket og lenge med en på verkstedet og han kunne og fortelle meg at viften foran var ene og alene til hjelp kun for Ac annlegget under varme dager så da var jo det greit.Men som han sa ,så var det jo ikke farlig å ha den viften foran iorden for all kjøling er jo god kjøling hvis der er varmt eller ved stampekjøring/kø.

Det var vel det vi konkluderte oss frem på tlf her om dagen også, så da er vi jo enige :)

Han trodde og at i og med bilen min var såpass oppe i årene som han var,så regnet ha med at dette var ombygget allerede dette med ny/gammel gass..

Ta ikke det for god fisk. Selv i dag, der de fleste biler har klima/AC, så slurves det med vedlikehold på AC'en. Så det ville jeg ha dobbeltsjekket. Og hvis jeg ikke husker feil, så fikk en med en klistremerke i den "ombyggingspakken" fra BMW der det sto at anlegget var bygget om PLUSS at det var rutine å legge inn nytt rødt klistremerke med gassmengde og gasstype også... Så sjekk opp i dette, det er bedre å vite enn å tro...

Igår hadde jeg besøk av en barndomskamerat av meg.

Vi satt og pratet om løst og fast da han sier at han aldri fikk glemt da vi cruiset rundt e28 528en min på 90 tallet."Det var tider det,med dance og tecno".sa han.

Ja ,men det kan vi gjøre ikveld og"sa jeg.

Kidza var jo lagt og kona endevendte tv"en ,så da bar det ut på god gammeldags rånetur.

La Spotifyen inn på 90 talls dance og vi cruiset rundt mellom Arendal og Grimstad.

"Fader Sveigis,dette er jo akkurat som i 97.Samme musikk og sist men ikke minst det deilige svevet"!

Noe som jeg visste han likte det var jo litt turtall på disse Bmw'ene så da vi kom på en passende slette så tittet han på meg og smilte,"Ja da kompis du skal få det du venter på" sa jeg.Dermed så banket jeg bilen fra 5,4 og ned i tredje i rundt 90 km og tømte hele 3je og halveis 4rde:"Å du milde jesus,fy faen for en lyd,jeg bare elsker dette Jan".Dere skjønner han som var med meg ,kjørte Saab 99 i den tiden så lyd og fartsopplevelsen var litt forskjell kontra en e28 på den tiden.

Men nå kjørte vi jo som sagt en e34 ikveld med litt mere komfort og fjutt i kontra 528i på 90 tallet.

Etter å ha banket litt turtall var det på tide å vende hjemover?vi var begge enige om at dette måtte gjentas.

Selv om enn nærmer seg 40 ,så må gamle rånekunster holdes vedlike.

Har dog ingen bilder men neste "tur" må vi ta litt bilder.

Dette er akkurat hva ekte kjøreglede dreier seg om...

Dette er følelsen jeg også har når jeg suser rundt i E28en min med hvite blinkere foran, og tenker tilbake på det tidlige 90-tall. Vi er jo født samme år Jan, så du vet akkurat hva jeg mener... :)

Flott innlegg, jeg elsker slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motstanden jeg trengte foran,for å få trinn en på viften til å virke hadde de så var den saken grei.

Good, det var bra!

Snakket og lenge med en på verkstedet og han kunne og fortelle meg at viften foran var ene og alene til hjelp kun for Ac annlegget under varme dager så da var jo det greit.Men som han sa ,så var det jo ikke farlig å ha den viften foran iorden for all kjøling er jo god kjøling hvis der er varmt eller ved stampekjøring/kø.

Det var vel det vi konkluderte oss frem på tlf her om dagen også, så da er vi jo enige :)

Han trodde og at i og med bilen min var såpass oppe i årene som han var,så regnet ha med at dette var ombygget allerede dette med ny/gammel gass..

Ta ikke det for god fisk. Selv i dag, der de fleste biler har klima/AC, så slurves det med vedlikehold på AC'en. Så det ville jeg ha dobbeltsjekket. Og hvis jeg ikke husker feil, så fikk en med en klistremerke i den "ombyggingspakken" fra BMW der det sto at anlegget var bygget om PLUSS at det var rutine å legge inn nytt rødt klistremerke med gassmengde og gasstype også... Så sjekk opp i dette, det er bedre å vite enn å tro...

Igår hadde jeg besøk av en barndomskamerat av meg.

Vi satt og pratet om løst og fast da han sier at han aldri fikk glemt da vi cruiset rundt e28 528en min på 90 tallet."Det var tider det,med dance og tecno".sa han.

Ja ,men det kan vi gjøre ikveld og"sa jeg.

Kidza var jo lagt og kona endevendte tv"en ,så da bar det ut på god gammeldags rånetur.

La Spotifyen inn på 90 talls dance og vi cruiset rundt mellom Arendal og Grimstad.

"Fader Sveigis,dette er jo akkurat som i 97.Samme musikk og sist men ikke minst det deilige svevet"!

Noe som jeg visste han likte det var jo litt turtall på disse Bmw'ene så da vi kom på en passende slette så tittet han på meg og smilte,"Ja da kompis du skal få det du venter på" sa jeg.Dermed så banket jeg bilen fra 5,4 og ned i tredje i rundt 90 km og tømte hele 3je og halveis 4rde:"Å du milde jesus,fy faen for en lyd,jeg bare elsker dette Jan".Dere skjønner han som var med meg ,kjørte Saab 99 i den tiden så lyd og fartsopplevelsen var litt forskjell kontra en e28 på den tiden.

Men nå kjørte vi jo som sagt en e34 ikveld med litt mere komfort og fjutt i kontra 528i på 90 tallet.

Etter å ha banket litt turtall var det på tide å vende hjemover?vi var begge enige om at dette måtte gjentas.

Selv om enn nærmer seg 40 ,så må gamle rånekunster holdes vedlike.

Har dog ingen bilder men neste "tur" må vi ta litt bilder.

Dette er akkurat hva ekte kjøreglede dreier seg om...

Dette er følelsen jeg også har når jeg suser rundt i E28en min med hvite blinkere foran, og tenker tilbake på det tidlige 90-tall. Vi er jo født samme år Jan, så du vet akkurat hva jeg mener... :)

Flott innlegg, jeg elsker slikt...

Ja ,jeg skal ta en sjekk på hva som er gjortog ikke gjort i henhold til AC anlegget.

Finner ikke jeg det ut,ja da finner vel de på Bmw det ut tenker jeg.

Ja det er artig å dele litt angående råning :) .

Ser jo det nå som barna blir større,så er det lettere og gjøre sånne ting.

Dessuten er det jo veldig gøy å bare være seg selv,kjøre hvor du vil,spille hva du vil osv.

Blir liksom lei av pliktkjøring til vennepar,søndagsmiddager med ei kjerring som spiller Absolute Lovesongs mens barna krangler om diverse i baksetet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når en driver med gamle e34"er eller eldre biler gennerelt,er det greit å handle litt etterhvert som kjøp dukker opp.

Jeg for min del handler litt etter lommeboken og hvis ting dukker opp på nettet til en grei pris ja da hiver jeg meg rundt.Alt av foringer er greit å ha liggende.

Jeg har nemlig en plan på dette. :)

Jeg vil jo etterhvert ha en diffbrems på denne bilen så min ønskedrøm er jo da å ha komplett alt av foringer som jeg kan sette på en bakstilling som er nymalt og fikset.

Men man begynner jo fra en kant.

Gjorde en meget ryddig og rask handel med Markus e30 her på forumet og da dukket disse to opp i posten:Foringer til bakstilllingen er kjekt og ha.

Bilder liker vi:

qok8ae1jgntzlvwscta1.jpg

ujm4q8vpmv417lgv1fo7.jpg

Slitedeler er alltid greit å ha synes jeg.Så jeg kommer til å handle litt etter litt så jeg har en komplett samling med deler jeg trenger til en evnt. overhaling av bakstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,jeg tror det vil bli bedre med noe nytt bak ja.

Har litt dunking og vibrasjoner bak/under bil i bakant,men kommer ikke til å bytte noe enda før jeg får kompletert samlingen min.

Men dette er jo noe jeg tar over tid.Gidder ikke å skru hele tiden heller.

Mye gøyere å "skru" på tenningen og kjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt update her nå.

Har vært stille da jeg egentlig ikke ha styrt noe spesielt med bilen.

Men igår så ryddet jeg i boden og da fant jeg en konvolut og tenkte:"Hva er dette?".Jo der lå jo sannelig to flett nye emblemer som jeg bestilte fra Ebay i vinter.

Da var det bare og ta turen ut å få montert de på bilen.

Og resultatet ble jo mye bedre.

Noen bilder her:

Gammelt foran:

[ Bilde ]

Gammelt bak:

[ Bilde ]

Demontering av emblem:

[ Bilde ]

Her er nye:

[ Bilde ]

Nye vs gamle

[ Bilde ]

Nytt montert:

[ Bilde ]

Så etter disse ble montert synes jeg den fortjente en vask og shine.

Etter litt vask var det ut på en kjøretur.

Tok litt bilder av dette og:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Disse bildene her er tatt på den gamle e18 ved Temsevannet.

Så bare noen litt forskjellige:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Så fikk jeg tatt en runde med Autosol på felga.Det hjalp godt.

Ellers skal jeg bytte litt slanger til servoen nå ganske snart.

Må bare si at det er utrolig behagelig å sitte å se på en E34 som dette her. Den er så clean og "snill" i looken, samtidig som den har en underbygget råskap. Det er det som gjør at jeg alltid har ment at E34 er det fineste 5 serie karosseriet. Flott å se at du beholdet stuket på bilen. Det er altfor mange slitne E34`er og/eller ihjelstyla objekter der ute. M5 look er fint det, men det blir feil på en bil som ikke er M5.

Når jeg ser på bilen minner det meg om da disse var nye......good times.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evopower:takker for hyggelig tilbakemeldinger.

Prøver å holde den vedlike så godt jeg kan.

Ja der er alt for mange e34 som er ihjelstylet og ødelagte på veien,det er helt sikkert.

Når det gjelder utseende ,så kommer den til å være sånn.

Var lenge inne på tanken med m5 front,skjørter ala m5 og bakfanger meeen,alle har jo det og 90% av alle e34 eiere skal jo ha svart sportskinn.

Jeg valgte heller å gå litt kjerringa mot strømmen og beholde bilen som den er med moderat senk,orignale aluhjul og beholde den originale looken som den er.Har og beige full elektrisk skinn som heller ikke blir erstattet med svart.

Selv om m5 styling er nydelig ,er det noe de fleste har så jeg velger å ha den som den er nå.

Driver dessuten å sanker litt diverse ting til understellet ,sånn at den blir som en e34 skal være,stødig og god å kjøre. :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff mtech styling (ikke m5) og monter sportstoler i samme farge som resten av interiøret så har du en "535 Sport" Det er noe som kun kom på det engelske markedet tror jeg

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Dette er noe jeg vil gjøre med min :P

540m-sport

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...