Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ååååå har lyst til å kjøre 535i jeg ogsååå [emoji16] He he, bra jobba Jan [emoji106] Du er og blir en motivator [emoji2] Nå skal jeg bite sammen tenna og stikke bort på biltema og kjøpe frostvæskemåler. Må jeg starte opp bilen og få sirkulert kjølevannet før jeg måler ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Lorris,skjønner det.:) :).

535i er en klassisk kjøremaskin.

Men da skal du kjøre en e28 528i eller535i.DET er klassisk kunststykke av en Bmw det .

Takk for fine ord ,prøver ihvertfall å få ting til at det skal fungere.Hadde jeg hatt garasje ,skulle det blitt mye mer her på tråden men..

Men litt om dagen idag.

Har brukt dagen idag til å klargjøre Opelen for salg .Holdt på totalt 6,5 t med vask utvendig og innvendig.Den ble faktisk fin .

Så nå skal den på Finn og jakten på e46 /e39 begynner eller har begynt:).

Mens jeg holdt på kom Fredrik 90 på besøk med en helt ny 2 serie jeg prøvekjørte.

En 2 liters twinturbo på 184 hk og automat,var en fiffig opplevelse .:).

Med litt turtall dro den godt avgårde med en litt sånn snerrete lyd på høyt turtall.

Å du dæven skjære å snadder den var å kjøre.

Dette var jo en ny bil men fikk litt sånn senket bil følelse i rundkjøringer og svinger.:).

Automatkassa med F1 giring=Nice:):).

Så takk for morsom tur i en ny Bmw Fredrik :).

Ellers har kona begynt i ny jobb og hun bruker 535 en 6 mil om dage

n.

Det begynner å bli glatt ute og hun påstår hardnakket at hun kommer bedre opp bakkene til jobben med denne enn Zafiraen..

Dette skjønner jeg ikke.

Opelen er faktisk helt perfekt på vinter/glatte.

Så imorgen skal jeg virkelig teste denne bakken med begge bilene

Var så vittig idag forresten.

Satt på terassen (naboen så meg ikke).Litt i det fjerne hører jeg en kjent lyd(Kona kommer med Bmwen).

Da hører jeg naboen sier til sin samboer:"Du sattan i fræd å forskrækkels,nu kjæm ho frua tæ han Jan i den grønne atomræaktoren .".(Denne naboen er nordlenning som dere sikkert skjønner) :).

Han liker lyden godt i bilen og hver gang han er med må jeg skru av musikk så han hører 6er lyden.

Mannen er 53 men like barnslig som en 14 åring.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du måtte få prøve nye BMW 220I Jan, viktig å få synspunker ifra en med lang bil og BMW erfaring :)

 

Det var dritgøy. Fader altså.

Jeg ble så jækla forelska i den giringen jeg :).Altså pad gir.

Det levner ingen tvil på at jeg kommer til å ratte Bmw resten av min levetid .Og spesielle Opler som en hobby .Og ja dere som kjenner

Meg ,vet at Opel kommer alltid som en god nr 2 for meg.:).

Igjen Fredrik,takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen, en utrolig flott bil du har her! =) kjenner jeg blir glad hver gang det er en e34 med ny post som jeg følger med på, er så spennende :D

keep them coming! =) 

 

He he,takk for det.Alltid hyggelig med gode tilbakemeldinger:).

Det kommer til å skje mye her fremover med bilen og jeg skal dokumentere så godt det lar seg gjøre.

Nevner prosjekt interiør,rens,nye stoler.

Motoromsdetail,vask,lakkering av smådeler ,fiksing av oljelekkasje.

 

Ja alt i alt  litt å finne på.

Men den største jobben kommer til våren.

Da har jeg en  plan..

Har bestemt meg for å plukke fra bilens lister,støtfanger alt av lykter og gi den en skikkelig overhaul i lakk.

Et nytt bagasjelokk må jeg ha pga ting jeg ikke får bort med polish/rubbing samt rust bak skilt.

Har noen riper og litt lakkrust.Dette skal bort .Derfor demonterer jeg alt og tar bit for bit. :)

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut Jan :) Ser på bildene av bilen din nyvasket, så gikk jeg ut i garasjen en tur for å hente noe i bilen...Er til å gremmes over hvordan den ser ut, 4 dager med pendling uten vasking. Dette med salt og dritt på veiene, ser ikke ut! Bilr total helgevask i morgen ja! :)

 

Angående det å finne seg en E39 i brukbar stand er nok ikke dumt. Min far handlet seg en bil nummer to, for 3 uker siden. Dette er en 2003 modell E39 touring, 525D med manuell gir. Kilometerstand på 179k. Nylig EU godkjent og tatt service på. Importert i 2006, og samme eier (eldre kar) siden da. Utrolig god å kjøre, samt en nyydelig gange :) Gav rundt 60k for denne. Tenkte jeg skulle pusse opp noen gamle 17" BBS felger jeg har liggende (polere kanter), og montere på til våren.

 

Jeg har vel en plan på litt sikt å sette IX'en litt til side, og kjøpe den E39'en som mer en bruksbil av han. Så kan jeg få tatt noen småting med IX'n over litt tid :) Har ikke hjerte til å selge den bilen, hvertfall ikke enda...Har flere som har spurt om å få kjøpe, men klarer ikke si ja. Gamleeier av bilen er også interessert i den, det tar jeg som et kompliment og at han liker det som er blitt gjort med den 

 

Du får følge med, plutselig dukker det opp et bra eksemplar og da er det bare til å handle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he,takk for det.Alltid hyggelig med gode tilbakemeldinger:).

Det kommer til å skje mye her fremover med bilen og jeg skal dokumentere så godt det lar seg gjøre.

Nevner prosjekt interiør,rens,nye stoler.

Motoromsdetail,vask,lakkering av smådeler ,fiksing av oljelekkasje.

 

Ja alt i alt  litt å finne på.

Men den største jobben kommer til våren.

Da har jeg en  plan..

Har bestemt meg for å plukke fra bilens lister,støtfanger alt av lykter og gi den en skikkelig overhaul i lakk.

Et nytt bagasjelokk må jeg ha pga ting jeg ikke får bort med polish/rubbing samt rust bak skilt.

Har noen riper og litt lakkrust.Dette skal bort .Derfor demonterer jeg alt og tar bit for bit. :)

 

høres knall ut! =D gleder meg til og se =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut Jan :) Ser på bildene av bilen din nyvasket, så gikk jeg ut i garasjen en tur for å hente noe i bilen...Er til å gremmes over hvordan den ser ut, 4 dager med pendling uten vasking. Dette med salt og dritt på veiene, ser ikke ut! Bilr total helgevask i morgen ja! :)

Angående det å finne seg en E39 i brukbar stand er nok ikke dumt. Min far handlet seg en bil nummer to, for 3 uker siden. Dette er en 2003 modell E39 touring, 525D med manuell gir. Kilometerstand på 179k. Nylig EU godkjent og tatt service på. Importert i 2006, og samme eier (eldre kar) siden da. Utrolig god å kjøre, samt en nyydelig gange :) Gav rundt 60k for denne. Tenkte jeg skulle pusse opp noen gamle 17" BBS felger jeg har liggende (polere kanter), og montere på til våren.

Jeg har vel en plan på litt sikt å sette IX'en litt til side, og kjøpe den E39'en som mer en bruksbil av han. Så kan jeg få tatt noen småting med IX'n over litt tid :) Har ikke hjerte til å selge den bilen, hvertfall ikke enda...Har flere som har spurt om å få kjøpe, men klarer ikke si ja. Gamleeier av bilen er også interessert i den, det tar jeg som et kompliment og at han liker det som er blitt gjort med den

Du får følge med, plutselig dukker det opp et bra eksemplar og da er det bare til å handle :)

Ja det å holde ren bil på denne årstiden,er ikke lett.

Vasker bilen 1 gang i uken og spyler av den 2,3 ganger i mellom .Etter en kjøretur like ille.

Når det kommer til nybil kommer jeg til å velge en e39 eller e46.

Det ene øyeblikket diesel det andre bensin:).

Jeg velger å si det enkelt,prøve å finne et godt eksemplar så ser vi hva det ender med enten bensin eller diesel.

Men et hverdagsbilde må vi jo ha.

Jeg gjorde en gullavtale med kona idag.

Hun skulle på noen møter på skolen samt handlesenter,noe som jeg HAAATEER..

Hvis hun dro alene på alt ,vasker jeg ned huset sa jeg.Deal sa hun.:)

Nå er huset vasket ned og hun cruiset avgårde på kjedelige ting.

Et hverdagsbilde fruen tar avgårde med 535en:

post-58602-0-00808700-1417781805_thumb.j

post-58602-0-36497000-1417781898_thumb.jpost-58602-0-36497000-1417781898_thumb.j

Litt skurrete bilder men tatt på gefylen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hva zafiran blir bytta ut med

Ja vi får se.

Men kjenner jeg gleder meg ja.:).

Men dagen idag...

Idag har jeg skrudd på den andre bilen Zafiraen,registereim,vannpumpe og alle løpehjul.

Dette endte i fiasko..:( :(.

Ved oppstart begynte og ryke .Var da et deksel som lå på multireima.

Fikset dette men denne bilen bestemte seg at det var ikke godt nok.

En intens kvitrelyd nederst foran i motor på tomgang ,forsvinner ved turtall.

Se litt mer på dette imorgen.

Men jeg har lånt meg en verdig erstatter

En 2007 mod 320d automat med mye utstyr.

Fanken med deilig bil å kjøre altså.:).

Deilig å se ut vinduet å se to Bmw'er i tunet.Ser liksom de trivest sammen.

Fikk og tlfnummer til første eier av min bil og skal ringe han imorgen.Det blir spennende og høre hva han har og si,js hvis han fremdeles lever da:).

Regner med han hadde lommeboken iorden.Var ikke hvem som helst som kunne khøpe en 535i på 90 tallet..

Tenk om han bilder,opplevelser,ja historie på bilfront er gøy.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med jeg har lånt en e90 idag ,tok jeg like gjerne og rengjorde innvendig.

Den kameraten min er rå på skruing men vask og shine?Nei.:).

Den fikk smake våtstøvsuger,Surfex,grønnsåpe og plastshine.

Ble veldig bra nå så tror han blir glad.

Men har brukt denne 320 litt idag for å sammenligne litt.

Konklusjonen er følgende:Likt men ulikt.

Ulikheten er jo selvfølgelig alderen.Men også understellet.

På en e34 ,må du jo jukse for for å få et stivt understell.Du fikk jo og M understell på e34 men er jo aaavleggs i forhold.På en standard e90 føler jeg at bilen ligger klistret.

Hvordan en e90 med alt av tileggsfunksjoner i menyen på understell er ,vet ikke jeg men sikkert perfekt.

Likhetene må jo være som Fredrik nevnte i sin tråd brytere og instrumenter ser du er i familie.

Enn merker jo og førermiljø/rattstilling er likt.

Og sist men ikke minst komforten er tilstede på begge bilene selv om min er gammel er den god å kjøre.

Altså gammel eller ny Bmw=like gøy.:)

Tok litt bilder idag og:

Ny vs gammel:

post-58602-0-98457300-1418389837_thumb.j

Gammel og ny rompe i skjønn forening:

post-58602-0-21693900-1418389984_thumb.j

To totalt ulike men allikevel så like:

post-58602-0-32544400-1418390080_thumb.j

Neste gang skal jeg vaske disse bilene,var meget møkkete utvendig:

post-58602-0-49987100-1418390132_thumb.jpost-58602-0-49987100-1418390132_thumb.j

Tilslutt vil jeg bare si at det er et ukjent fenomen dette nye greiene med start knapp og brikke som nøkkel og alt annet greier som er idag.

Nei da er det greit med en gammel nøkkel og fjernstyring til alarm på størrelse med en gammal Nokia tlf.

Da føler enn ihvertfall at en stopper og starter en bil.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...