Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

aah, fra Ebay altså :) Mulig de har den hos Clean your Car, de er ifra England :)

Nå må vi få tatt en sammenkomst snart, er lenge siden nå ;)

 

Den kom fra et firma i England og betalte rundt 300 inkludert Karcher overgang så det er billig.

Ja sammenkomst må vi få til.

Men denne våren har vært hektisk.

Jeg jobber mye,fritiden går til deling,kasting og salg av ting etter min mors død.

Det nærmer seg og konfirmasjon til min datter,så ja jeg har hendene fulle nå:).

Men ting roer seg nå,så islutten av uken er det mye mulig vi kan treffes.

 

 

Bilnerden.no har skumkanon til rundt 600 med overgang til karcher. Denne funker perfekt :)

 

Vurderte den jeg men Ebay hadde jo en grei en til grei pris så jeg slo til.

Handlet mye på Bilnerden og topp produkter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten onsdagsupdate.

Ikveld måtte jeg som vanlig hente datteren min som hadde vært i stallen sin hos hesten sin.

Da jeg kom,stod der en grise fin e61 525d msport.

Jeg formelig sprang ut og til alle hesteelskene og ryttere og skrek :"hvem eier den grå Bmw'en?".

Datteren min på 15 synes dette var flaut..

Joda der kom en herremann bort og fortalte at bilen var hans.

Jeg spurte om han var fornøyd og han gliste og svarte at han gledet seg til hver gang han skulle ut å kjøre.

Han sier at han hadde hørt fra datteren min at jeg skulle handle sånn en og lurte på om jeg ville teste den?

Ja en liten tur skader jo ikke...:).

Jeg setter meg inn ,starter opp,der lyser det fint opp,sorte nydelige dportstoler i skinn,en liten koslig automatstick..

Her var det bare og nyte turen.

Fikk testet bilen litt på vanlig vei samt e18.Og jeg må si en ting:Unnskyld ordbruk men faaeen for en deilig bil å kjøre.

Så stor men så fast og fin:).

177 dieselhester,skuffet heller ikke.Gikk bra synes jeg.

Vi må være ærlige nå,ja e34 er gode biler å kjøre og alt det der,men etter 2 generasjoner skjønner vi og at e34 er gammalt og traust kontra e60.

Ja jeg er kanskje stygg nå men for min del så var det et fryktelig nederlag å sette seg i min bil igjen.Oppturen er jo m30 svevet:).

Men dette har vel med det og si at jeg er så e61 msport kjøpekåt nå at jeg er på bristepunktet..:).

Var jo stålsatt på e39 lenge men skal ta steget opp til e61 nå snart og fytte fanken som det gledes.

Takket være Fredrik90 og en annen kamerat som fikk meg på e6 tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ingenting er galt med E39 med det begynner å bli gamle biler nå, E60/61 er mye bil for pengene om dagen :) Var den en facelift versjon du prøvde, hvis den hadde den joystick girspaken så var det nok det og da snakker vi om 197 hester. Er uansett veldig godt drag i M57 motoren, enten det er 177 eller 197 hestern :)

Jeg kjører jo til daglig F10 og E34 og kan skrive under på at det er lysår i forskjell, men på en litt sær måte så er det ikke så stor forskjell likevel. De kjører begge to som en 5-serie skal, du er ikke i tvil om hvilken BMW modell du sitter i men de byr på hver sin kjøreopplevelse. Begge bilene er fantastiske å kjøre men på hver sin måte, E34en er ikke vond å kjøre fordi den er gammel men den kjører på en god gammel måte. Litt vanskelig å forklare dette uten at det høres rart ut men, 5-serie er 5-serie uansett om den er 20 år eller 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en 177 hk.:).

Jeg kaller det joystick i og med den virker så liten til det store interiøret.

Ja 5 serie er 5 serie uansett og e34 ligger laaaangt foran kontra andre biler i samme segment fra den tiden.

Det som imponerte meg var draget.

Lå i 60 km og et lite touch på pedalen,og bilen drar og drar.

Tør ikke tenke på hvordan en 535d diesel med 272 hl går da:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 og e61 blir to forskjellige verdener! Mye sjarm i en e34 men på kjørecomfort er e61 i en annen liga. Spesielt med litt ekstrautstyr! Har selv en 525d (som forøvrig er tilsalgs) Men du verden for en slapp maskin kontra 535d'en :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.:).

Hue og hjertet sierJAAAtil 535d.

Lommeboken sier tvert nei,så da må det bli 525d eller kanskje 530d:).

Grunn til at jeg må nøye meg med 525 evnt 530 er pga at jeg  skal ha en e28 iløpet av året som kosebil.

Da må enn senke krava litt.For e28 skal detbli hvis mine planer går i boks...

Synes ikke en e61 var slapp jeg da men.

Men i forhold til 535d så er det forskjell ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som da er fint med facelift versjonen av 525d er at en liten tur til Autopower i Torsbudalen gjør at du får ut ca 270 hester og 560 nm, da har du "535d" ;) Hadde jo selv denne effekten i min 325d og den gikk jo som ei kule, 530en er dog bittelitt raskere takket være bedre girkasse (Sportautomaten slår manuell vet du). Men 525d holder i massevis vil jeg si, velg heller en nyere og bedre utstyrt 525 i stede for å strekke seg etter en 530d og ende opp med en eldre bil som har gått langt. Men det er duket for å gjøre gode kjøp på disse bilene om dagen, så bare følg med på Finn når kjøp blir aktuelt :)

E28 blir konge rått, gleder meg som en unge på dine veiene faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...