Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, viggo E34 skrev:

morro når gamle eiere engasjerer seg litt☺️

Ja det er gøy uten tvil.😀

Så er det og noen for tiden som stadig sender melding om kjøp ,men hvor mange ganger må jeg si nei til enkelte ?😀

Neida gøy med folk som liker den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagen og den gjøremål .

Ja idag har den vært produktiv , har erklært krig mot nabodrittkjerringa.

Det resulterte i jeg måtte omplassere litt på bilene så nå står to blå her :

CA770211-EA32-4EE9-9825-3789C13E779A.thumb.jpeg.6cc90ccedfeab9765993e47cb4308749.jpeg

Og to grønne her :

94F1AAEF-E93D-4A65-A43A-8C41C2B6C163.thumb.jpeg.b53dcba777544f338379b255a2e8db54.jpeg

Sånn blir det når man har ei kjerring på 50 som sitter og ruser seg og lager helvette, men idag ble rotta satt på plass en gang for alle ,samtidig måtte jeg rokkere litt på parken 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg liker måten du skriver på 😂 *rotta*

Men kult med de gamle bildene da, slikt er jo veldig verdifullt å spare på. 

Kjedelig med sånne naboer som dette, særlig når man bor tett og ikke kan unngå å møte på dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hahaha, jeg liker måten du skriver på 😂 *rotta*

Men kult med de gamle bildene da, slikt er jo veldig verdifullt å spare på. 

Kjedelig med sånne naboer som dette, særlig når man bor tett og ikke kan unngå å møte på dem 

Ja for en er ei rotte .

Alltid vært ei drittkjerring og når hun sitter åpenlyst og ruser med sønnen på 30 og lirer utav seg usannheter om oss i nabolaget ,blir jeg rasende .

Har sagt ifra til eier av huset ,men hun vil ikke høre ,men får ikke gjort noe mer.

Alt jeg kan si er at jeg skremte henne igår og kom med ting som gjorde at hun nå kanskje holder fred ikke minst klientellet som vanker der .

Bildene er så gøye å få tilsendt og får stadig mer opplysninger for gang han tar kontakt .😀

Bla annet er det og byttet dyser som skulle være bedre enn de originale ,men dette har jeg ikke sjekket .

Bilen går nå hvertfall som den skal ,pga kam er den fryktelig nervøs spesielt på kald motor og må helst stå å gå litt .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er kammen som er årsak til den litt rufsete kald-gangen ? Min har vanlig kam og som du vet litt sånn rufsete tomgang. Jeg googlet litt og begynner å mistenke tps 😉 Jeg merker også at den er litt "brå" på gassen. Akkurat som om tps bare funker litt sånn "på/av" 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Sikker på at det er kammen som er årsak til den litt rufsete kald-gangen ? Min har vanlig kam og som du vet litt sånn rufsete tomgang. Jeg googlet litt og begynner å mistenke tps 😉 Jeg merker også at den er litt "brå" på gassen. Akkurat som om tps bare funker litt sånn "på/av" 🤔

Ja det er jeg skråsikker på Tore .😀

En trimmet bil har som oftest en mye mer rufsete tomgang enn en bil som er vanlig .

Alt annet er iorden her såvidt jeg vet .

Og som tidligere eier sa han som trimmet bil ,sa at tomgang ble veldig nervøs ved kald motor osv etter bytte .

Pendling mellom 8/1300 omdreininger de første 30 sekunder ,er helt normalt.

Må liksom finne roen denne før den angriper 😀😀

Denne reagerer og fint på gassen ,men Senatoren jeg hadde den var sånn som du sa ,litt av og på pedal .

En justering på TPS gjorde susen ,etter å kostet på alt nytt av tenningsdeler som jeg igjen aldri hadde trengt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TPS skal fungere på/av. Den skal gi et signal på tomgang og et annet signal på fullgass. Derimellom så er det ingenting. Du kan høre at det klikker to ganger i den når du vrir på gassspjellet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jammen da er den bare sånn 👍😃 Jeg vurderer å forsøke å vri litt på justeringen på tps’n bare for å føle meg frem litt. Reagerer den positivt når jeg vrir litt, så er det flott 👍 Men på en av YT-videoene jeg så på, målte han tps med multimeter og fant ut at den var defekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rune-K skrev:

TPS skal fungere på/av. Den skal gi et signal på tomgang og et annet signal på fullgass. Derimellom så er det ingenting. Du kan høre at det klikker to ganger i den når du vrir på gassspjellet.

 

Åja, bra eksperten kom på banen her for å få avklart surr og rot ❤️🤣👍 Har du noen idé om hvordan tomgangen kan bli renere ? Forrige 535’n min kunne jeg sette en "femkrone på høykant" 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måler fort om TPS er ødelagt. Den har 3 pinner og på mellomgass så er det ingen kontakt mellom noen av de. Den ene pinnen er felles men jeg husker aldri hvilken. Uansett på tomgang så har du kontakt mellom den ene pinnen og den som er felles. På fullgass så har du kontakt mellom fellespinnen og den andre som du ikke brukte på tomgang. Hvis du ikke får kontakt ved tomgang så vil heller ikke tomgangsregulatoren fungere.

Dårlig tomgang på M30 er i 99 prosent av tilfellene treg tomgangsregulator eller dårlige slanger i tilknytning til denne. Først renser du tomgangsregulatoren også sjekker du de slangene her. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=HD13-USA-07-1990-E34-BMW-535i&diagId=13_0167 Spesielt nr. 8 og 10. Men alle slangene du ser i tilknytning til de delene kan gi dårlig tomgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså for min del ,dette er ikke noe problem en plass.

Denne går på samme omdreininger som e34en når den vanlig varm kun ved kald motor den er litt sånn opp og ned ,men sånn er den 😀

Tomgangsmotor er renset og funker ,slanger iorden ,altså alt normalt 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, sveigis skrev:

Forresten 8 og ti var ikke tett og lakk mellom der ,men ved fiks der så gikk den rent 😀

Sorry, ikke meningen å kapre tråden din Jan, men alt på min bil bortsett fra nr 8 er nytt. Og nr 8 har jeg nærmest vrengt for å sjekke for sprekker men den er myk og hel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Sorry, ikke meningen å kapre tråden din Jan, men alt på min bil bortsett fra nr 8 er nytt. Og nr 8 har jeg nærmest vrengt for å sjekke for sprekker men den er myk og hel. 

Da ville jeg sjekket at tomgangregulatoren fungerer ordentlig. Ta også og mål TPSen selv om det er sjelden den ryker. Den største feilen på den er som regel folk som prøver og justere den som ikke vet hva de gjør.

Ellers så blir det og sjekke alt for falskluft. 

Ellers så prøver jeg og alltid og skrive generelt når det gjelder tekniske spørsmål. Det gjør det som regel greiere for andre som tar et søk før feilsøking på egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...