Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Søndag hadde vi en ryddeøkt i stallen som datteren min har hest i.Da brukte vi selfølgelig Bmw"en til det.

Tok et par bilder av bil og datter med hest,eller som stalleier sa:"du får knipse et par bilder av en hest og 211 hester."

Bilen er møkkete her men.

Her har vi en stolt datter på hesten sin;

2yqfd0bu5eixpb5setvw.jpg

4kaplgx913h67a0hyedy.jpg

dfqximo9heo0u2ded3mn.jpg

Ikke akkurat noe spennende "JuuHuu"update,men alle liker bilder så legger ut det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere lurer sikkert på overskriften her,men tenkte jeg skulle dele den med dere.

Jeg og min datter på 7 år var ute å cruiset litt idag med 535"en.Jeg lå og surfet i 90 km på 5 gir,og ble liggende bak en trailer i to felten mellom Arendal og Grimstad.Dette gidder jeg ikke så jeg smalt bilen ned to gir og dro forbi den.Plasserte bilen pent i femte og kjørte videre.Da kommer det fra ei lita jente i baksete med musefletter og noen spørende øyner:"du pappa,hvorfor er alle Bmw"er så sinna?Hver gang du eller mamma skal kjøre meg på skolen så sier alltid bilen:BuuuuuuøøøøwÆÆÆÆÆ!!!".Da sier jeg at alle Bmw"er er jo ikke sånn men at noen er det pga noe som heter eksos osv.

Da kom det en glitrende kommentar fra dattern min igjen:Da skal jeg si til læreren min at hun må bytte eksos i munnen sin,for når hun blir sint så skriker hun og brøler som en Bmw,nemlig :buuuuuøøøøøvææææhhh.!!! :):) .Synes det var bra sagt fra ei lita jente på 7 jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo bra, ser vesentlig bedre ut en det standard originale airbag rattet :) Er ganske vanlig i E31 850i dette rattet du har satt i nå, BMW var flinke til så krympe airbag enheten slik at rattet kunne se fint ut. Noe de fleste bilprodusenten ikke fikk like bra til på tidlig 90 tall :wink:

Strengt tatt ingen heksekunst å benytte en kollisjonspute med mindre volum - noe de andre produsentene også fulgte etter med ganske raskt. :)

Da kom det en glitrende kommentar fra dattern min igjen:Da skal jeg si til læreren min at hun må bytte eksos i munnen sin,for når hun blir sint så skriker hun og brøler som en Bmw,nemlig :buuuuuøøøøøvææææhhh.!!! :):)

Barn får virkelig sagt det noen ganger. Selv om jeg egentlig synes det er litt trist å høre om en sjuåring som har inntrykk av læreren sin som en som blir sinna og står og skriker. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo bra, ser vesentlig bedre ut en det standard originale airbag rattet :) Er ganske vanlig i E31 850i dette rattet du har satt i nå, BMW var flinke til så krympe airbag enheten slik at rattet kunne se fint ut. Noe de fleste bilprodusenten ikke fikk like bra til på tidlig 90 tall :wink:

Strengt tatt ingen heksekunst å benytte en kollisjonspute med mindre volum - noe de andre produsentene også fulgte etter med ganske raskt. :)

Da kom det en glitrende kommentar fra dattern min igjen:Da skal jeg si til læreren min at hun må bytte eksos i munnen sin,for når hun blir sint så skriker hun og brøler som en Bmw,nemlig :buuuuuøøøøøvææææhhh.!!! :):)

Barn får virkelig sagt det noen ganger. Selv om jeg egentlig synes det er litt trist å høre om en sjuåring som har inntrykk av læreren sin som en som blir sinna og står og skriker. :-k

Jo,kan kanskje virke litt brutalt det med læreren,men den læreren er bare kjempesnill og datteren min ja hun liker å lage litt drama i hverdagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det en glitrende kommentar fra dattern min igjen:Da skal jeg si til læreren min at hun må bytte eksos i munnen sin,for når hun blir sint så skriker hun og brøler som en Bmw,nemlig :buuuuuøøøøøvææææhhh.!!! :):)

Fantastisk godt skrevet, og jeg kjenner meg igjen i denne sitasjonen.

Barn får virkelig sagt det noen ganger. Selv om jeg egentlig synes det er litt trist å høre om en sjuåring som har inntrykk av læreren sin som en som blir sinna og står og skriker. :-k

At en sjuåring kan si noe slikt om læreren si, ser jeg ikke noe problem med. På grunnlag av egenerfarte situasjoner så kan det komme MYE rart utav feks en sjuåring. Og det kan høres fælt ut for oss voksner, men måten barn skiller fantasi og virkelighet kombinert med mindre utviklet humor, etisk sans og modenhet - så kan situasjoner og "bilder" dannes uten at en "sann" historie har en eneste form for "sannhet" i seg.

Jeg leste det Sveigis'n skreiv, og syntes det var bare herlig... Det minner meg om når de 3 eldste mine sitter ved middagsbordet og ivrig forklarer meg hvordan lærerene sine er... Mye som ikke henger på greip der og, og de er fra 11-15 år gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det lite som skjer egentlig da jeg har prioritert andre ting.Blir en vask i ny og ne.

Men på en annen side er jeg jo glad den er så trofast som den er.Blir en stoor update med bilde osv etterhvert da jeg skal til med litt tektyl/rustflekking og en skikkelig detailing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det bra vær ,så blir det shinings på vogna tenker jeg,

Hadde en samtale med Fredrik 90 idag.Så nå blir det et lite e34 meeting på oss tenker jeg.Prøve å få med Vegard med sin touring og.Har og en kamerat som har en fin e34 touring som jeg må få med.

Har vært dårlig med update og bilder..Skal skjerpe meg.

Har handlet inn litt stuff til å pleie bilen og det liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite problem som blir større og mer irriterende.

Dette skjer når jeg skal sette igang;

Da jeg tar ut clutchen kommer der et slags dunk/klunk i understellet.Hvis jeg tar clutchenut og inn forsiktig,hører jeg ingenting men hvis jeg clutch ut og inn mens bilen ruller kommer der et dunk.

Så til slutt,når jeg kjører på f eks 1 gear gir litt på,slipper gassen,kommer dunkelyden igjen.

Har og en irriterende vibrasjon i ca 80 km,Her snakker vi ikke hjul som er i ubalanse for de er sjekket :wink: .

MIstenker at det er noe i driverket en plass f eks hardykopling.

KOm gjerne med innspill så jeg har en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser visst ut som at jeg må frem med sveise apparatet litt igjen gitt.

Den bakre delen av kanal rundt jekkfestet på venstre siden har begynt å bli rimelig morken.

Plukket litt på det igår ,og det ser ut som at jeg må fikse litt der.Tok like gjerne å banket godt ellers på kanalen og den ga ikke etter,så da blir det å felle inn en plate.Skal flytte dreneringen til soltaket sånn at den ikke kommer ut i kanalen men heller ut bak skjermen sånn som Opel har.Mye bedre enn den patenten Bmw har.Men jeg ser ikke mørkt på dette.Desto mer jeg ser og får fikset,desto bedre er det.Kanalene skal da bli etterfylt med linolje.

Fant noen bilder som datteren min tok av bilen.Slenger de ut.

Ikke noe spennende men alle liker bilder:

nkwkozkv6x0y4go1mhmx.jpg

qi3cz8hoiquvct0kyx5h.jpg

817j0oc6ssoql90ugzvu.jpg

Støvete men.

Som jeg har skrevet før,er dette en bruksbil som brukes til alt men samtidig blir gnikket,vasket og passet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok alltid noe rust å ta på disse bilene, har jo litt småtterier på min også. Men som du sier, det er en bruksbil som er i daglig drift :)

Men få andre bilmodeller på samme alder holder like høy kvalitet som E34, er først nå det kommer tydelig frem hvor bra disse bilene er bygget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...