Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Min F10 er utrolig god på vinterføre, tar seg frem på de aller fleste steder. Men gode dekk har absolutt alt å si på en bakhjulstrekker, anbefaler Hakkapelittta R2 piggfri

har 20 255 30 r2 på min f10 og bor i Lofoten og syns di e veldig bra. Kåmmer meg fram like godt såm andre jeg og? Endret av Kyrresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har kjøpt meg enn f10 2011 mod. hva blir forskjellen når man tar en software update?

 

Man får rett og slett en oppdatering på software på bilen, det kan være girkasse, ACC (radabasert cruisecontroll), hvordan automatisk fjernlys fungerer osv. Jeg har også en 2011-modell og tok en oppdatering på min i høst. Synes ikke det utgjorde noen spesiell forskjell, men gjorde det bare fordi jeg fikk en pris en god del under normalen på oppdateringen. Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på det var jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har kjøpt meg enn f10 2011 mod. hva blir forskjellen når man tar en software update?

På min bil så merket jeg at ACC ble noe mer sømløs samt at blindsone varsler faktisk varsler når det er bil i blindsonen. Ellers merket jeg ikke noe forskjell, men er godt å vite at det er gjort. Om man bør ta det er en annen sak, det kan være forebyggende for feil i ettertid men absolutt ikke en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til om camber foran er justerbar? Verksted som utførte 4 hjulskontroll sier nei, menst BMW sier den kan justeres litt.? Enten kan den justeres ellers kan den ikke? Hvem har rett? Er utenfor grønn på måling høyre side med - 34. Vil at BMW skal sjekke dette Før garanti går ut men de er Ikkje intr. Kan sjå over understellet men må betale 4000 for 4 hjulskontroll hvis de skal sjekke dette nøyere? Er det rimelig av BMW og gjøre/kreve dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noken som veit kor eg kan få tak i slike "m5" griller uten m5 emblem? Må eg på ebay? Ser schmiedmann har men litt missfornøgd med de der.

 

Du må kjøpe en M5. Alt annet er rånete juks! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til om camber foran er justerbar? Verksted som utførte 4 hjulskontroll sier nei, menst BMW sier den kan justeres litt.? Enten kan den justeres ellers kan den ikke? Hvem har rett? Er utenfor grønn på måling høyre side med - 34. Vil at BMW skal sjekke dette Før garanti går ut men de er Ikkje intr. Kan sjå over understellet men må betale 4000 for 4 hjulskontroll hvis de skal sjekke dette nøyere? Er det rimelig av BMW og gjøre/kreve dette?

Lengden på øvre bærearm bestemmer camber på disse. BMWs bærearmer har "fast" lengde og kan i seg selv ikke justeres, men må byttes til en i annen lengde:

 

I tillegg til "standard" øvre bærearm så får du bærearmer med + og - 30min justering. 

standard bærearm: 31126775967

-30 min: 31126779908

+30 min: 31126779871 (Med denne på høyre side vil du da ende på -4)

 

Det finnes uoriginale bærearmer der man kan løsne kula og flytte den inn/ut:

suspension-31126779908HD-F02-F06-F07-F10

 

4000 for en 4-hjulskontroll synes jeg var ganske heftig pris for å se over et understell; En vanlig 4-hjulskontroll pleier vel å ligge på mellom 1000-2000 kr, og det inkluderer jo ofte en sjekk av understellet?

Endret av Fuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på øvre bærearm bestemmer camber på disse. BMWs bærearmer har "fast" lengde og kan i seg selv ikke justeres, men må byttes til en i annen lengde:

 

I tillegg til "standard" øvre bærearm så får du bærearmer med + og - 30min justering. 

standard bærearm: 31126775967

-30 min: 31126779908

+30 min: 31126779871 (Med denne på høyre side vil du da ende på -4)

 

Det finnes uoriginale bærearmer der man kan løsne kula og flytte den inn/ut:

suspension-31126779908HD-F02-F06-F07-F10

 

4000 for en 4-hjulskontroll synes jeg var ganske heftig pris for å se over et understell; En vanlig 4-hjulskontroll pleier vel å ligge på mellom 1000-2000 kr, og det inkluderer jo ofte en sjekk av understellet?

Da var det som eg tenkte, såg nemlig hos Koed tidligere at Dei hadde disse øvre bærearmer med -+30 på camber. Kan er da grunnen til at BMW sier dette kan justeres? Føler her de prøver og lure seg unna en rep? Er det orginale dele nr oppgitt ovenfor? Og hva er grunnen til at de lager -+30 øvre bærearmer hvis det Ikke er et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det som eg tenkte, såg nemlig hos Koed tidligere at Dei hadde disse øvre bærearmer med -+30 på camber. Kan er da grunnen til at BMW sier dette kan justeres? Føler her de prøver og lure seg unna en rep? Er det orginale dele nr oppgitt ovenfor? Og hva er grunnen til at de lager -+30 øvre bærearmer hvis det Ikke er et problem?

Dette er originale delenummer ja. 

 

Regner med at årsaken til de ulike nettopp er at biler kan ha skeivheter som man må rette opp grunnet tolleranser og evt skader. Samt at senking ofte endrer camber. Som ny regner jeg med at bilene forlater fabrikken med standard øvre bærearmer, og at utbytting av disse vil være i forbindelse med eventuelle skader/oppretting eller senking.

Endret av Fuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er det noen av dere såm har chipet 520 d org 184 hk. Blir det noe merkbar forskjell? Og hva slags chip skal jeg velge?

Jeg fikk min 184hk omprogrammert av BSR. Det var stor forskjell spesielt i forbikjøringer. Bedre gassrespons og den hadde fått en del billengder forsprang i feks 80-120 drag. Litt lavere forbruk men det så liten forskjell at det ikke er et argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe en M5. Alt annet er rånete juks!

Det har ingenting med at det er m5. Eg vil jo ikkje ha m5 merket. Grunnen er så enkel at eg liker utsjånad på den grillen bedre enn den med enkle riller. Dekal trimming syns eg er tull og men det er ikkje det eg prøver på heller. Eg hadde nok heller gått for M4 eller 1M skulle eg vurdert såpass ny M-bil. Men så blir det rett og slett for dyrt for meg å kjøpe en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Vurderer å kjøpe en 2014 520d.  Denne har engelsk språk pakke. Er det mulig og endre dette? Dvs. få lagt inn norsk språkpakke?

Har spurt selger, men ikke fått noe svar ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Vurderer å kjøpe en 2014 520d. Denne har engelsk språk pakke. Er det mulig og endre dette? Dvs. få lagt inn norsk språkpakke?

Har spurt selger, men ikke fått noe svar ennå.

Har ikke sett norsk før på 2015 modellen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...