Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Joakimhg skrev:

Sliter med vannlekkasje passasjerside foran i min F11. Har allerede tettet membranen og sjekket pluggene som går fra panelet -> døren. 

Kjøpte bilen med hensikt uten panoramatak for å unngå nettopp dette, så det kan heller ikke være derfra det kommer inn vann. Det er heller ikke vått oppover mot torpedoveggen. 

Har bestilt nye plugger til dørpanelet bare for å begynne en plass. Har en mistanke om at det kan være disse siden de ikke er "tette", men er åpne i midten. 

Noen som har noen tips til hvor det kan komme fra? Takrails? Kan det komme inn vann der? 

 

Sjekk denne tråden: http://forum.bmw5.co.uk/topic/116098-heavy-rain-water-leak/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Joakimhg skrev:

Takk for tipset! Det kan se ut som at det kan være noe i torpedoveggen likevel utifra hva som er beskrevet der. 

Bare hyggelig; Kom på den tråden når jeg så innlegget ditt, og tenkte det var like greit at du leste det selv fra de som har skrevet det, enn at jeg skulle begynne å gjenfortelle fra den tråden :wink:  Torpedoveggen er bratt, så vannet renner fort ned der - så det er ikke så utenkelig at den kan være tørr selv om det er der vannet kan komme inn.

Endret av Fuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.10.2017 at 12.36, Fuzzy skrev:

Bare hyggelig; Kom på den tråden når jeg så innlegget ditt, og tenkte det var like greit at du leste det selv fra de som har skrevet det, enn at jeg skulle begynne å gjenfortelle fra den tråden :wink:  Torpedoveggen er bratt, så vannet renner fort ned der - så det er ikke så utenkelig at den kan være tørr selv om det er der vannet kan komme inn.

Etter nesten to dager med søk, skruing og banning så er min konklusjon at det må være frontruten som ikke er 100% tett i nedkant. 

Sjekket dette med gjennomgang i torpedoveggen og biler med LHD har ikke samme pluggen i torpedoveggen som de bruker på RHD-biler. Kan heller ikke være der det lekker hos meg siden det er vått lengre oppe i dashbordet enn hvor denne gjennomføringen er i veggen. 

Men det var en veldig nyttig tråd å lese. Noen erfaringer rikere! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt bilen på service hos Bavaria.Viste seg at den skulle ha "stor" service.....var 10 tusinger fattigere etter å ha hentet bilen.Da var det ikke annmerket eller gjort noe ut over vanlig  stor service Er det normal pris på en slik service...Synes selv det virker litt i overkant med tanke på hva dem gjør på en slik service.

Har selv jobbet hos en bilforhandler, som solgte et par japanske merker. Kan aldri huske at en stor service på disse bilene var så dyre....men kanskje det er prisen man betaler for å ha "premium" bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, dopus skrev:

Da har jeg hatt bilen på service hos Bavaria.Viste seg at den skulle ha "stor" service.....var 10 tusinger fattigere etter å ha hentet bilen.Da var det ikke annmerket eller gjort noe ut over vanlig  stor service Er det normal pris på en slik service...Synes selv det virker litt i overkant med tanke på hva dem gjør på en slik service.

Har selv jobbet hos en bilforhandler, som solgte et par japanske merker. Kan aldri huske at en stor service på disse bilene var så dyre....men kanskje det er prisen man betaler for å ha "premium" bil.

Det er en stor fordel å ha serviceavtale på nyere biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, dopus skrev:

Da har jeg hatt bilen på service hos Bavaria.Viste seg at den skulle ha "stor" service.....var 10 tusinger fattigere etter å ha hentet bilen.Da var det ikke annmerket eller gjort noe ut over vanlig  stor service Er det normal pris på en slik service...Synes selv det virker litt i overkant med tanke på hva dem gjør på en slik service.

Har selv jobbet hos en bilforhandler, som solgte et par japanske merker. Kan aldri huske at en stor service på disse bilene var så dyre....men kanskje det er prisen man betaler for å ha "premium" bil.

Hva legger du i stor service? Snakker man om bytte av olje, alle filtre og vehicle inspection test er man vel fort oppe og lukter på femsifret beløp. Legg til et par bremseklosser eller fire, så er det godt over femsifret hos Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Walkabout skrev:

Hva legger du i stor service? Snakker man om bytte av olje, alle filtre og vehicle inspection test er man vel fort oppe og lukter på femsifret beløp. Legg til et par bremseklosser eller fire, så er det godt over femsifret hos Bavaria.

Det var den som har alle filte og inspeksjon i tillegg til oljeskift og bremsevæske, ble ikke funnet noe ekstra ordinært. Han på verkstedmottaket sa den servicen pleide å være hver 4 år ca, ved normal kjørelengde. Min er gått 107000. Neste service er om 2 år eller et gitt antall kjørte km. og den var visst ikke så omfattende, den "lille" servicen kostet bare ca 6500.

 

Hadde jeg kjøpt ny bil så hadde jeg nok gått for service avtale ja, men ved kjøp av bruktbil så kan en jo være heldig å finne en bil med service avtale, men det hadde dessverre ikke min da jeg kjøpte den.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at oljeskift (olje + oljefilter), bremsevæske og inspeksjon isolert sett ikke er så gale priset hos Bavaria. Jeg tror også Bavaria nå gir hyggeligere timepriser på de tidlige årsmodellene av F10/11 hvis du spør, siden det går under "BMW Value Serice". Men når det gjelder øvrige deler, som bremsedeler, oppheng og luftfilter/klimafilter så er det grisedyrt på Bavaria. Der finnes det gode alternativer hos GS Bildeler (når det er tilbud), Koed og eurodel.no. Jeg bruker ofte sistnevnte til å finne deler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neste gang er jo bilen utenfor garanti tiden...så kanskje jeg skulle tatt en tur til GS da.

 

Walkabout. han på verkstedmottak påstod at jeg hadde fått 20 prosent rabatt (husker ikke om det var på deler eller om det var på totalprisen).

 

Vil jo bare ha "stemplet i  boka" Slik at garantier og slikt varer ut årene dem skal. Så hvis det er ting utenom vanlig service, som bremser osv så kan jeg skifte det selv. ( det gjorde jeg med bakbremsene...som fikk stryk på forrige eu kontroll pga rust (blir brukt for lite)))

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som fjæringen på høyre bakhjul er litt merkelig. Når bilen står i ro er akkurat som den blir senket ned på høyre side. Har ikke merket noe når jeg kjører og de gangene jeg har sjekket etter å ha kjørt 10m ser alt normalt ut. Er bare når den står i ro det ser feil ut. Spørsmålet er vel ikke om noe er feil. Men hva e som er feil og hvor blakk blir jeg?😂

 

Etter litt research så tipper jeg det er noe med luftfjæringen som ikke fungere optimalt. Men får ingen feilmeldinger eller noe. Etter det jeg har hørt så kommer dette til å koste...

Endret av meloh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, meloh skrev:

Virker som fjæringen på høyre bakhjul er litt merkelig. Når bilen står i ro er akkurat som den blir senket ned på høyre side. Har ikke merket noe når jeg kjører og de gangene jeg har sjekket etter å ha kjørt 10m ser alt normalt ut. Er bare når den står i ro det ser feil ut. Spørsmålet er vel ikke om noe er feil. Men hva e som er feil og hvor blakk blir jeg?😂

F11 har luftfjæring bak. Mest trolig belgen på høyre side som lekker. Bør byttes omgående hvis ikke risikerer du at det tar med seg kompressoren også.

 

Endret av Fuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen har slagside etter en dag eller to uten bruk (slik som min hade forrige romjul) så er det belgen som lekker. Har du fortsatt garanti så fikser dem det rask hos en bmw forhandler.

 

hvis bilen er utenfor garantitid og du kan skru litt, så skal det ikke være så veldig vansklig å skifte belgen selv.

Belger fra Airnot (tror jeg dem heter) skal visstnok være bedre og billigere enn orginal. Dem har tillegg en guide på hjemmesidene sine på hvordan man skifter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Stod å vasket bilen idag og i det jeg vasket over bakluke og løftet i vindusvisker, la tilfeldigvis merke til at bremselys gjorde et blink. Tenninga var av, nøkkel lå inne i bilen, ved start av bilen etter vask kom melding battery discharging when stationary.. Noen som har opplevd lignende? Er klar over at disse bilene bruker mye strøm osv og at denne meldingen kan komme. Men har blink i bremselys noen sammenheng her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...