Gå til innhold

Gate med hvor BMW er bra representert.

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Bra med BMWer her i gata også, bra variasjon også :wink:

1 E70 X5

2 E87 (ene 123d)

1 E65 730d

2 E36

3 E91 (ene 330xd)

2 E90

3 E46

1 F10 525d

1 F11 530xd

2 E60

1 E61 530d

Dette i en gate med ca 50 hus :) Tror BMW og VW er gjennomsnittet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.

For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.

For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... :-k

Er forsåvidt både enig og uenig der, men BMW er fortsatt for de som vil ha noe ekstra da de ligger en del høyere i pris enn tilsvarende biler fra VW, Ford, Opel og Volvo. Sånn sett så holder merket seg mere "edelt" selv om det går mye av disse bilene. Konkurransen har også gjort sitt til at BMW har måtte ta grep som gjør at merket blir mer vanlig og tilgjengelig for alle, for ikke å havne helt i bakleksa i forhold til Audi.

Men BMW er blitt veldig vanlig ja, finnes kun en plass jeg har sett flere BMWer i gatebildet enn i Norge og det var i München :) Ikke bare 1 og 3 - serien er vanlig her til lands da både 5 Serie, X3 og X5 later til å være helt vanlige familiebiler og vanlige i trafikkbildet. Dette skyldes nok mere den stadig økende velstanden her i landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw er vel fortsatt et Premium-merke. Her i gata kjører alle Volvo V70/50/40, Toyota Avensis eller VW Passat. Ca 40 husstander, og 5 Bmw totalt... 1 E53 X5 3.0i, Min E60 525d, Bruttern sin E90 318d, Mamma sin E46 316i, og Aroid her inne sin E39 525 tds.. Ikke mye å rope hurra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt både enig og uenig der, men BMW er fortsatt for de som vil ha noe ekstra da de ligger en del høyere i pris enn tilsvarende biler fra VW, Ford, Opel og Volvo. Sånn sett så holder merket seg mere "edelt" selv om det går mye av disse bilene. Konkurransen har også gjort sitt til at BMW har måtte ta grep som gjør at merket blir mer vanlig og tilgjengelig for alle, for ikke å havne helt i bakleksa i forhold til Audi.

Men BMW er blitt veldig vanlig ja, finnes kun en plass jeg har sett flere BMWer i gatebildet enn i Norge og det var i München :) Ikke bare 1 og 3 - serien er vanlig her til lands da både 5 Serie, X3 og X5 later til å være helt vanlige familiebiler og vanlige i trafikkbildet. Dette skyldes nok mere den stadig økende velstanden her i landet :)

He he det er vel som når det ble arrangert taxi cup i golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For bare få år siden kunne det gå uker mellom jeg så en annen BMW i nærmiljøet. Nå ser jeg flere hver eneste dag. Både kult og litt kjedelig på samme tid da man ikke føler man kjører noe spesielt (les:sjeldent)lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på nye biler i Danmark kan sjokkere den mest sindige hedmarkingen, men selv her i Danmark er BMW ikke spesielt eksklusive biler. Det er mange nye 5-serier (F10) og X5´er i lokalområdet. Jeg har en av de eldste BMW´ene og den har praktisk talt ingen status lenger (snarere tvert imot). Jeg bryr meg ikke iom. at den er en fantastisk bruksbil. En av de nærmeste naboene har byttet 5-serie hele tre ganger i løpet av den tiden vi har hatt vår E46. Hans nye F10 530d er temmelig lekker... allikevel... smak og behag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat en oversikt over hvilke biler som befinner seg i kommunen jeg bor i. Her ligger BMW på fjerde plass totalt sett, kun slått av hhv. Opel, Toyota og VW, og ligger dermed foran "vanlige" merker som Ford og Honda.

...så det er liten tvil om at BMW er blitt veldig dagligdags.

Ellers må jeg si meg enig med Fredrik 90, utrolig mange som har både helt nye 5-serier og siste generasjon X5 som helt vanlige familebiler. Dette er biler som fort kan nærme seg en million, selv om man handler brukt. Ettersom det ikke akkurat renner over av direktører og slikt her vil jeg tro det er mange banker som eier greie biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...