jojr Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Kjørte gjennom gaten jeg bor i kveld, å kom plutselig på hvor mye Bmwer det egentlig er i denne gaten. 3-4 E87 1 E91 2 E39T 2 E60 1 E46 M3 1 E34 M5 1 F10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Tja, spørs hvor lang gata er da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Bra med BMWer her i gata også, bra variasjon også 1 E70 X5 2 E87 (ene 123d) 1 E65 730d 2 E36 3 E91 (ene 330xd) 2 E90 3 E46 1 F10 525d 1 F11 530xd 2 E60 1 E61 530d Dette i en gate med ca 50 hus Tror BMW og VW er gjennomsnittet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil. For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... Er forsåvidt både enig og uenig der, men BMW er fortsatt for de som vil ha noe ekstra da de ligger en del høyere i pris enn tilsvarende biler fra VW, Ford, Opel og Volvo. Sånn sett så holder merket seg mere "edelt" selv om det går mye av disse bilene. Konkurransen har også gjort sitt til at BMW har måtte ta grep som gjør at merket blir mer vanlig og tilgjengelig for alle, for ikke å havne helt i bakleksa i forhold til Audi. Men BMW er blitt veldig vanlig ja, finnes kun en plass jeg har sett flere BMWer i gatebildet enn i Norge og det var i München Ikke bare 1 og 3 - serien er vanlig her til lands da både 5 Serie, X3 og X5 later til å være helt vanlige familiebiler og vanlige i trafikkbildet. Dette skyldes nok mere den stadig økende velstanden her i landet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Tenk over vist du er ute å kjører hvor mangen bmw'er du møter på! Det er ikke få! men alt i alt så er det jo vanlige personbiler det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Bmw er vel fortsatt et Premium-merke. Her i gata kjører alle Volvo V70/50/40, Toyota Avensis eller VW Passat. Ca 40 husstander, og 5 Bmw totalt... 1 E53 X5 3.0i, Min E60 525d, Bruttern sin E90 318d, Mamma sin E46 316i, og Aroid her inne sin E39 525 tds.. Ikke mye å rope hurra for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 I min gate/vei består egentlig vår husstand for merket, 1x E36 1x E39 1x E24 1x E28 og en BMW sykkel Naboen har BMW X6, en X5(nyeste variant) og E46T De andre naboene har stort sett Audi, ene naboen har Q7 og A5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet August 25, 2012 Forfatter Share Skrevet August 25, 2012 Akkurat dette er både imponerende og skremmende på samme tid. At BMW etterhvert er såpass "folkelig" er ikke nødvendigvis bare positivt for imaget. Det blir litt som med Facebook. Mye av spenningen og glansen forsvant når selv gamle tanter opprettet en profil.For 25-30 år siden hadde "alle" enten en Passat eller en 240. Altså en Volkswagen eller en Volvo. Folkevogn var for de unge og Volvo hadde allerede den gangen et solid gubbestempel (den senere 850 rettet opp mye av dette). Spørsmålet er om BMW kan bli for folkelig og kjedelig... omtrent som en tynn, men god drink?... Er forsåvidt både enig og uenig der, men BMW er fortsatt for de som vil ha noe ekstra da de ligger en del høyere i pris enn tilsvarende biler fra VW, Ford, Opel og Volvo. Sånn sett så holder merket seg mere "edelt" selv om det går mye av disse bilene. Konkurransen har også gjort sitt til at BMW har måtte ta grep som gjør at merket blir mer vanlig og tilgjengelig for alle, for ikke å havne helt i bakleksa i forhold til Audi. Men BMW er blitt veldig vanlig ja, finnes kun en plass jeg har sett flere BMWer i gatebildet enn i Norge og det var i München Ikke bare 1 og 3 - serien er vanlig her til lands da både 5 Serie, X3 og X5 later til å være helt vanlige familiebiler og vanlige i trafikkbildet. Dette skyldes nok mere den stadig økende velstanden her i landet He he det er vel som når det ble arrangert taxi cup i golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Må si jeg legger mere merke til Audi,virker som dem dominerer. Men må si Audi har gjort det rimelig bra på A4/A6 modelene sine. Hos oss,er det rimelig blandet bil merker.Syns det passer best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Audi har vunnet duellen om firmabiler/leasingbiler/selgerbiler, vag generelt egentlig. Da fatters hadde leasing via jobben så gikk det i VAG produkter. Hadde bla. 4 Passater på rad over 9 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 Her på landet er det ihvertfall rimelig eksklusivt å ratte Bmw enda, vet kun om tre stk i umiddelbar nærhet. X5, E46 touring, E28.. Da er det litt gøy å bidra med to til i nærmiljøet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 For bare få år siden kunne det gå uker mellom jeg så en annen BMW i nærmiljøet. Nå ser jeg flere hver eneste dag. Både kult og litt kjedelig på samme tid da man ikke føler man kjører noe spesielt (les:sjeldent)lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Prisen på nye biler i Danmark kan sjokkere den mest sindige hedmarkingen, men selv her i Danmark er BMW ikke spesielt eksklusive biler. Det er mange nye 5-serier (F10) og X5´er i lokalområdet. Jeg har en av de eldste BMW´ene og den har praktisk talt ingen status lenger (snarere tvert imot). Jeg bryr meg ikke iom. at den er en fantastisk bruksbil. En av de nærmeste naboene har byttet 5-serie hele tre ganger i løpet av den tiden vi har hatt vår E46. Hans nye F10 530d er temmelig lekker... allikevel... smak og behag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Leste akkurat en oversikt over hvilke biler som befinner seg i kommunen jeg bor i. Her ligger BMW på fjerde plass totalt sett, kun slått av hhv. Opel, Toyota og VW, og ligger dermed foran "vanlige" merker som Ford og Honda. ...så det er liten tvil om at BMW er blitt veldig dagligdags. Ellers må jeg si meg enig med Fredrik 90, utrolig mange som har både helt nye 5-serier og siste generasjon X5 som helt vanlige familebiler. Dette er biler som fort kan nærme seg en million, selv om man handler brukt. Ettersom det ikke akkurat renner over av direktører og slikt her vil jeg tro det er mange banker som eier greie biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå