Ron Jeremy Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Dette har du sikkert bedre greie på enn meg ferrek, men kjøpt er kjøpt og spist er spist. Er dog ikke så sikker på at valget mitt er dumt gitt at jeg skal ha bil med automatgear. Jeg er ikke kompetent til å diskutere den tekniske siden av det med deg, men kanskje noen andre her på forumet kan gi meg en hjelpende hånd her? For det første gratulerer med kjøpet ditt! Jeg er sikker på at utifra dine kriterier, vil du bli fornøyd! Ifht tidligre har bensin uten turbo, vært svært blodfattig. Med den nye trenden of de nye moderne bensin motorene, så har nettopp turboen gjort at momentet til bensin nærmet seg dieselen, forbruket også. Bensin er jo mer harmonisk og stillegående også, for ikke å snakke om større/lenger register, så for min del frister det etterhvert med en moderne bensinmotor igjen. Men en 320i koster vel endel enn 320d antar jeg? Så sett utifra E9* 320i kontra 320d, så var 320d overlegent, men med F3* så er det vanskeligre å skille en klar vinner av disse to. Smaken er som baken, delt! Vær fornøyd med det du har bestilt, kjempebil er det uansett! Kan vi håpe på en liten test når du får bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Mine foreldre har nettopp byttet fra E90 til F30, og når det kommer til totalopplevelse synes jeg spranget var omtrent like stort som fra E46 til E90 selv om det ikke virker slik ved første øyekast. Regner med det er tilsvarende for Touring. Kult å høre, opplevelsen er jo faktisk det viktigste.. Hvordan motor gikk de for? Annet spes utstyr/pakker..? Ble en hvit Sportline 320i manuell med rødt sportsskinn, største høyttalerpakke, DAB-radio, soltak, xenon +div. annet mer eller mindre nyttig. Jeg ble heldigvis brukt som rådgiver også denne gang Slik som den motoren oppleves kan jeg ikke se særlige argumenter for å velge diesel, annet enn litt lavere forbruk, for det drar bra helt fra kjelleren til 7000 o/min. Riktignok har jeg aldri likt diesel, men i dette tilfellet var de enige i Vimenn Bil også, hvor de testet 320i mot 320d. Kan legge til at de er svært fornøyd med bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet September 13, 2012 Forfatter Share Skrevet September 13, 2012 Vel, for meg er høyt dreiemoment veldig viktig og spesielt når jeg skal ha bil med automatgear. Jeg har ikke prøvekjørt 320i, men har blitt skuffet når jeg har prøvd andre biler med bensinmotor etter å ha kjørt diesel i mange år. 20 % lavere drivstofforbruk er heller ikke å forakte. Skjønner, men da tror jeg faktisk du hadde likt 320i også, den har 270nm fra 1.250 omdr. og med turtallskurven til en bensinmotor så får man etter hva jeg tror det beste fra begge verdener. Dette gjelder også med automat, effekten blir ikke noe mindre merkbar der.. Men for all del, testet 320d i en sedan tidligere i år, og det er jo en helt knall motor det også! Ikke meningen å starte en bensin / diesel diskusjon her Håper du legger ut bilder av bilen når du får den - du får den jo tidlig, blir nok veldig fornøyd med M pakken! Får se om det blir en F31 på meg i nærmere fremtid også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Ja, dette blir nok bra uansett motorvalg. Gleder meg veldig til M-understellet og Sport-styringen. Har aldri hatt noe lignende tidligere. Klarte rett og slett ikke å kjøpe ny bil uten det når jeg først hadde prøvd det. Bestilte bilen uten navi da jeg syntes prisen ikke står i forhold til hva de leverer og og hva oppgradering koster. Ser nå at Tomtom kommer med en ettermonterbar, integret type - noen som har noen tanker om den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevin1982 Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Fant noen mål av f30, e90 og e46. Så kan man se forskjellen mellom de bilene. Når jeg prøvde den og sammenlignet med min e39. Så syns jeg det bare var 1-2cm forskjell på e39 og f30 http://www.bimmerfest.com/news/574940/f ... 0-and-e46/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Har også sett på målene på F31 kontra E39, da jeg ser at denne modellen kanskje med tiden blir erstatningen for min gamle touring. Bortsett fra lengden på selve bilen, har jo den nye treeren tatt igjen dem gamle femserien på nesten alle andre mål. Feks er akselavstanden på F31 bare 2 cm kortere enn på E39, selv om bilens totale lengde er ca 18 cm kortere. Innvendig sier målene meg (gjenstår å teste dette i praksis) at F31 har bedre plass i lengderetningen, men at den er bittelitt knappere i bredden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Ang diesel vs bensin diskusjonen. Nå det gjelder E9x så er jo 320d ett soleklart valg da 320I (N43B20) er en nitrist motor. Har selv kjørt denne i E92 og slik jeg ser det så eier den ingen karakter, forholdsvis flat momentkurve og ikke særlig imponerende ytelser. Denne motoren kunne for meg ha stått i en Ford eller hvilken som helst japansk jallabil. N43 passer egentelig kun i 120I synes jeg, har kjørt den i E61 520I også og da er den helt klart undermotorisert. Da gjorde heller forgjengern den gode gamle M54B22 rekkeseksern en bedre jobb i E6x karroseriet. Nye 320I med sine 184 hester er en helt annen verden og byr dieselvarianten opp til en real kamp, med både imponerende ytelser og forbruk. Jeg har selv ikke kjørt denne i F3x men jeg har kjørt 320d med 184 hester og det var en motor som gjorde kjempe bra inntrykk på meg. Veldig kjørevillig og til diesel å være så trakk den riktig så godt selv i høyere motorveihastigheter (120km/t og oppover), her mistet forgjengern (M57TU2D20) fort pusten så fort man kom høyt opp i hastighet. F30 320d med 184 hester gjør faktisk 0-100 på 7,6 sekunder og til sammenlikning så gjør den seksylindra E90 325d med 197 hk og 400 nm 0-100 på 7,4 sekunder, så 320d har riktig fått fart på seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8748 Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 You made my day Fredrik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Jeg har kun prøvekjørt 163hk i en f30 og den følte jeg gikk bra nok. En anelse dårligere en min etter Hartge-justeringen, men ikke mye. Når det gjelder bensinbiler og turbo. At den nye 320ien er snill på bensin gjelder nok bare når et kjøres pent. Det er gjort veldig mange tester opp igjennom åra, og bensinbilene begynner å bruke mye mer en diesel når pedalen til høyre går i bunn. Min gamle Volvo med to-liter bensinturbo kunne bruke lite(0,7), men med litt tøff kjørestil så lå snittet fort på 1,2-1,3. Har dessverre ikke fått prøvd nye 320i ennå, men håper det lar seg gjøre i løpet av høsten. Har egentlig veldig lyst til å bestille en f31 selv fortiden. Eneste er at lysten på ny bolig er større og 600.000 til ny bil er kanskje ikke det smarteste jeg kan gjøre. Men må si jeg gleder meg til bilder og referat om første inntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå