Gå til innhold

Min "nye" e38. S62B50, Godkjent med S62B50 motor. 476hk og 560nm på hjul. dyno papirer s39


D.Toft
 Share

Anbefalte innlegg

e38 og manuell er hvertfall ikke feil :P

har snart m62b44 motor med manuell kasse, elnett, hjerne, ews og nøkkelchip til overs :P

 

søknad er sendt vegvesenet, og venter spent hver dag på om jeg får ja til å bygge S62B50 i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er langt mellom dem ja.

forventer svar på søknad i neste uke, så da får vi se.

har papirer på 750i bremsene at dem tåler 430hk, men dem har jo mindrer diameter enn m5 bremsene, så kan hende eg bare må få fatt i 750ilp bremser, 348x32mm.

m5 har 345x32mm

 

er hverdagsbil :P men tror jeg skal ha den som kosebil om godkjent med s62. fortjener nye dører og skjermer samt lakk for å bli 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

nett sendt bestilling på noe deler, bytte bla simmering bakkant veiv, vått under clutch hud.

begynt å demontere m5`en, og satser på at om 14 daer så er s62 på pall.

må få bestilt meg svinghjul og clutch og, men må ta dette når flere deler fra m5 er solgt, eller når lønning er kommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått! Kunne tenkt meg manuell kasse i 7-ern min, tror det kunne blitt morsomt ! Skal jo være 400 hk+ i motor med pressa, men noe går dessverre bort i autolaten..  Lurer på hvordan disse vil være sammenlignet med hverandre? Effektmessig skal dem jo være temmelig lik. Kanskje vi må ta et aldri så lite "uhøytidelig" dragrace til våren? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

automat er bare tull. angrer ikke på at jeg bygget manuell i min.

 

lett med på dragrace til våren :)

 

effektkurven er vel noe anderledes, du har ca 550nm, 50nm mer enn meg. så enten tar du meg, ellers er vi helt likt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på din??

 

mnjaa, du ser jo at eg har meeer enn nok å henge fingrene i for tiden vel? :P

 

får ecu fra chipster.no i posten snart, så da er det å se om motoren starter igjen før den skal plukkes ut.

pakke fra koed er på vei, med s62 deler (service) samt litt e38 elektrisk rattstamme deler.

 

måtte kjøpe plastdeksel og hendel for ratstamme, mens selve motoren og opphenger skal være likt på alle med elektrisk rattstamme.

så får jeg spore opp hvor kablene til denne går, da har jeg alt elektrisk i bilen, bortsett fra el nakkestøtter bak, noe jeg ikke ser på som ett must.

neste elektriske som skal inn/ på, blir elektriske innfellbare speil.

 

s62 demontering starter neste helg, så får jeg se litt på elnettet som må over fra m5, er litt kabler som må in på ecu fra bilen, bla el gasspedal.

samt sjekke ut hvordan jeg skal gjøre det med selve gasspedalen.

e38 med el gass har potmeteret i selve gasspedalen, mens m5 har valig arm, men potmeter festet der gasswaier egentlig er.

er ikke samme delenr på selve armen på e38 og m5, men skal lage en reodor felgen løsning der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...