Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med e46 coupe som bil nr 2? Den må kunne brukes til henting/levering i barnehagen. Tenker at hvis man hadde funnet en bilstol som kan vris 180 grader fra bakovervendt burde det kunne fungere noenlunde. Hva tror folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2/3-dørs er ganske trangt generelt med bakovervendt sete, men om det ikke er snakk om at bilen skal brukes hver dag til formålet går det jo greit. 

Vi hadde e46 coupé som eneste bil de første månedene som foreldre, og har hatt 3-dørs 1-serie nå i tre år som bil nummer to.

Ang. vridbar stol er Cybex Sirona den eneste jeg kjenner til, men den kan bare vris 90°, i tillegg til at den er forholdsvis stor. Det er ikke enormt med plass i noen av overnevnte biler med bakovervendt sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

2/3-dørs er ganske trangt generelt med bakovervendt sete, men om det ikke er snakk om at bilen skal brukes hver dag til formålet går det jo greit. 

Vi hadde e46 coupé som eneste bil de første månedene som foreldre, og har hatt 3-dørs 1-serie nå i tre år som bil nummer to.

Ang. vridbar stol er Cybex Sirona den eneste jeg kjenner til, men den kan bare vris 90°, i tillegg til at den er forholdsvis stor. Det er ikke enormt med plass i noen av overnevnte biler med bakovervendt sete.

Ja, klar over at det blir noe trangt...men plassen i baksetet på E46 er vel ikke veldig forskjellig på sedan, touring og coupe kanskje? Vet at cab er trangere pga rommet kalesjen skal nedi men. Bilen blir sikkert brukt sånn 50/50-ish sammen med Ford Mondeo`n vi har som er familiebilen. Det er snakk om 5 minutter å kjøre mellom barnehagen og der vi bor. 

Har lest litt om Sirona, og den kan vris hele veien rundt men dette er kanskje bare ved endring fra bakover til forovervendt? Tenker jo at det hjelper å snu den 90 grader så lenge det bare er en unge som skal inn også, for da kan man jo krabbe f.eks i baksetet sammen med kid`n bak førerstolen og montere ungen på plass derfra. Den dagen det er 2 stoler baki der evnt er det værre da. Alt som er av stoler virker jo for å være ganske digert også, men den Maxi-Cosi Pearl stolen vi skal ha som nr 2 er relativt kompakt, mener at den ikke tar nevneverdig mer plass en stol nr 1 i samme base som vi har nå da jeg testet dette i min forrige bil som var E91. 

Om det blir Coupe så er dette kun som bil nr 2, men det bør være noenlunde kurant å hente/levere i alle fall, men litt træl skal jeg nok kunne ofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassen bak i e46 er helt grei den, problemer kommer når man skal inn og ut, og sånn sett spiller det ingen rolle om det er fem minutter eller to timer til barnehagen. :D

Jeg trodde det kun gjaldt når man skulle endre fra bakovervendt til forovervendt, men har ingen erfaring med det selv. Jeg tror uansett det hjelper godt på å vri 90° også, og det kan faktisk være nok til at man får ut barnet på samme side som setet står. Jeg er mer bekymret for plassen dette evt. tar, men det er jo igrunn ikke verre enn å teste det før et evt. kjøp. Det kan jo også være et alternativ å sette barnesetet i midten bak, men her kan man få litt utfordringer med søylen som går ned i gulvet (om dette setet i det hele tatt har dette).

Jeg sier kjør på, og ta "utfordringene" etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Plassen bak i e46 er helt grei den, problemer kommer når man skal inn og ut, og sånn sett spiller det ingen rolle om det er fem minutter eller to timer til barnehagen. :D

Jeg trodde det kun gjaldt når man skulle endre fra bakovervendt til forovervendt, men har ingen erfaring med det selv. Jeg tror uansett det hjelper godt på å vri 90° også, og det kan faktisk være nok til at man får ut barnet på samme side som setet står. Jeg er mer bekymret for plassen dette evt. tar, men det er jo igrunn ikke verre enn å teste det før et evt. kjøp. Det kan jo også være et alternativ å sette barnesetet i midten bak, men her kan man få litt utfordringer med søylen som går ned i gulvet (om dette setet i det hele tatt har dette).

Jeg sier kjør på, og ta "utfordringene" etterpå. :)

Inn og ut er nok det største problemet ja, men plassen med barnesete baki en slik bil blir for dårlig uansett hvilken stol man putter inni der den dagen man ikke bare har en stol på passasjersiden. Og da har det litt å si om det er 5 minutter eller 2 timer mellom hjem og barnehagen :wink: Men nå er det lasting/lossing som er utfordringen her "heldigvis". Må nok ta en tur på butikken å sjekke ut Sirona. Alternativt er jo Pearl som vi har planlagt da, den bruker jo base som de minste stolene. Men en slik stol med unge oppi veier jo litt så ikke så enkelt å slenge den inn i bilen heller. 

Planen er jo å eventuelt ha en slik bil litt lenger enn man bruker bakovervendt stol, så dermed er det jo å viktig å velge det man ønsker å ha tenker jeg da. Naboen har 3 kids og har Mini Cooper som bil nr 2 forøvrig :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, awt skrev:

Jeg hadde aldri problemer med noe av dette, da jeg visste det var min feil, men fruen var jo ikke alltid like fornøyd. :)

Hehe...fruen her vil ikke kjøre bilen det dreier seg om engang hvis det blir noe handel, så det ender opp som mitt problem her også :wink: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

E91en har veldig dype seter og nå har vår datter på straks 5 mnd begynt å henge med hodet når hun sover! :o

Jeg vet ikke om det er bra, prøvd å lese litt, men finner ingen klonklusjoner, bare at ungen sir ifra om den sitter ubehagelig. Eneste jeg ser for meg i en kollisjon eller brå unnamanøver vil kanskje hodet få skikkelig sleng, det kan jeg umulig se for meg er bra? Vi vurderer Recaro Zero.1 da denne har liggestilling/justering av setevinkel. Noen som har erfaringer? :) 

Eventuelt andre forslag..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde med cybex sirona. Stolen er temmelig stor, som følgelig gir en relativt oppreist stilling på setet forran i e53. Riktignok med stolen i bakovervedt posisjon. I følge bruksanvisningen skal ikke stolen kunne snus mer enn 90gr før man skal ha den som fremoverlendt stol, da der er en patent som skal forhindre dette. Knappen for å kunne snu setet, er under stolen mellom beina til ungen, og jeg tror ikke det er så lett å komme til denne uten dører bak.

Jeg ville definitivt ventet til ungen kan sitte fremoverlendt før jeg ville kjørt coupe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

580001_iZi_Modular_i-Size_Midnight_Black1.jpg
Vi har kjøpt denne stolen , som kan justeres i ligge retning. F11 har også veldig skrå bakseter, så følte det var ett must å kunne justere litt. Har ikke begynt å bruke stolen enda siden lillegutt bare er 4 måneder, men har prøvd stolen, og det virker greit :) 

http://www.barnashus.no/besafe-izi-modular-i-size-backl-cab-7043485800645.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Daniel80 skrev:

580001_iZi_Modular_i-Size_Midnight_Black1.jpg
Vi har kjøpt denne stolen , som kan justeres i ligge retning. F11 har også veldig skrå bakseter, så følte det var ett must å kunne justere litt. Har ikke begynt å bruke stolen enda siden lillegutt bare er 4 måneder, men har prøvd stolen, og det virker greit :) 

http://www.barnashus.no/besafe-izi-modular-i-size-backl-cab-7043485800645.html

Morsomt du nevner den, jeg var akkurat innom bilxtra og fikk full gjennomgang av den! Så ikke ut til å bygge så mye heller :) Den skal vurderes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...