Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Dere får gjøre som meg, etter at jeg klikka helt av demontering montering av vogn. Kjøpte meg en chrysler grand voyager 3,8LE ferdig eu godkjent for 5000,-

Dette var for 10år siden. Og har bilen enda har totalt brukt 10000,- etter 180000km. Skulle det ryke noe er det bare og kjøpe en ny for et par tusen og sette delene over. Og få igjen vrakpanten.

Det har dessvere blitt en myte at det var darlige biler. Men kjøp 3,3l eller 3,8l v6 den er skudd sikker. Ta olje skift på girkassa på 50000km og bruk kun ATF4+ ikke ATF4 Det var dette som ble gjort feil i europa.

Den bruker litt bensin på småkjøring, men x5 jeg hadde brukte mer. + at den har mye bedre kjørecomfor en bådde Bmw 750il og x5 jeg har/hadde.

Og alle ungene i gata sloss om og få sitte på i denne.

Bare og trille vogna rett inn bak. Og skyve dører på begge sider når ungene skal inn på trange parkeringer. Og når du skal inn med småbarn er det bare og gå inn i bilen og spenne dem fast.

Får ikke og snakke om alle de tonn med bmw motorer og deler den har måttet frakte.

Kan si mye mere om det, kjørt den tom for olje flere ganger kokt flere ganger. Men bare og etterfylle og motorn har ikke tatt skade. Kjørt norge/sverige runt med bilhenger et titalls ganger. Men klarer ikke og drepe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken barnevogn skal dere ha?

Vi gikk for mountain buggy, en tre hjuls sak.

Madamen hadde bannet på at hun ikke skulle ha vogn med tre hjul.

Men denne er super lett å svinge med, å siden 95% bruken er på asfalt,kjøpesentre, tur stier med fast grus

så er det helt supert. Den er også lett, og muligheter for å justere høyde på håndtaket, noe som er genialt når man skal opp/ned bratte trapper, eller den ene er mye høyere enn den andre.

Bag delen man bruker de første månedene må taes av når man skal legge sammen understellet. Så har man sedan med dyp bagasjerom vil det funke fint. Sports delen som settes på etter på klappes sammen med understellet.

Hvilken bilstol?

Akta graco med base. (ikke isofix)

Madamen har en base i sin bil også så da er sete klikk inn klikk ut i begge bilene.

Jeg sjekker i ny og ne at basen sitter som den skal .

Blir det endringer i bilparken?

Jeg byttet til større bil. Kan ikke få nok plass.

Vi kjører mye utenbys til besteforeldre til poden, å da skal vi ikke bare ha ting med til han, men også til oss.

5-serie er minimum for meg.

Det som er viktigst er sikkerhet til barnet, ikke merke på bilen, eller hvor stor motor den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til bilproblemet... Har prøvekjørt b-klasse og e-klasse.. Og valget falt på 2003-2009 mod E-klasse... Nå er det vel bare å finne riktig type E-klasse... Usikker på om vi velger en pre-facelift med lav km, eller en facelift med litt høy km-stand.. Har satt ett budsjett på 150k... Får ikke E61 til den prisen...og 3serien blir for liten (derfor vi ikke valgte c-klassen)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til bilproblemet... Har prøvekjørt b-klasse og e-klasse.. Og valget falt på 2003-2009 mod E-klasse... Nå er det vel bare å finne riktig type E-klasse... Usikker på om vi velger en pre-facelift med lav km, eller en facelift med litt høy km-stand.. Har satt ett budsjett på 150k... Får ikke E61 til den prisen...og 3serien blir for liten (derfor vi ikke valgte c-klassen)...

E klassen er vel ikke så avhengig av facelift som f.eks c-klassen.

C klassen har ikke plass nok til en familie, jeg byttet ut min c-klasse etter 2-3 månder med stuing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken barnevogn skal dere ha?

Unge nr 2 her, så vi er vel på den 4 eller 5 vogna nå. Mistet tellingen, og eg TRUR det er en BRIO GO som er tingen nå :?:

Hvilken bilstol?

Begge ungene bruker BRIO stol, blant annet på grunn av pris og funksjonalitet. Den ene er med base, den andre er uten :)

Barnas Hus og NAF har ofte gode tilbud på bil stoler - hva de forskjellige testene vektlegger når det gjelder sikkerhet til barnet er hipp som happ. Har veldig liten tru på det ettersom det meste kommer ann på sikkerheten på bilen.

Er det kanskje like greit med en fast base?

Har ingen erfaring med isofix - men base funker fett. Pass på at du får et bilsete som går overens med vognen - veldig greit når du skal inn og ut på butikken.

Blir det endringer i bilparken?

Uff ja, måtte kvitte meg med BMW'en i høst ettersom eg kjører nærme 25 000 km i året i bytrafikk - så har en gammel god Polo fra 1996 med ny moter og gearkasse, samt en VW Passat STV 1996 modell for lang turer. Faktisk så får eg plass til trille + den jevla barnevogna inni bagasjerommet på Poloen.

Når det gjelder valg av bil, er det økonomien som styrer dette. Dessverre er det studentøkonomi - og vist eg kunne velge selv hadde det nok blitt en nyere Audi eller VW. BMW kunne vært aktuelt, men da får de lære seg design [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sverger til minimum E-klasse eller 5-serie stv: Hva er begrunnelsen for dette plassbehovet når dere har 1 eller 2 unger? Har dere hund i tillegg? Hytte på fjellet? Annet? En 1-serie sluker 2 voksne og 1 barn (m sete og vogn). Ikke akkurat romslig, men det går. Selv min E92 klarer dette, om enn på en tungvint måte. (Ble bevist i en annen tråd her inne). For min del sitter det langt inne å investere i så stor stv bare fordi man får småbarn. En 3-serie stv eller kanskje en 5-serie/E-klasse sedan må da løse dette brillefint? Spesielt store sedaner av nyere dato har jo kjempeplass baki. Ser for meg at disse er undervurdert som familiebiler, og her kan man gjøre gode kjøp i stasjonsvognlandet Norge. Ekstra plass er påkrevd maks 1-2 ganger i året for min del, og da finnes det takbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...