Gå til innhold

SweetBMW's 2007 E60 " ///M " Bitteliten video 02.10.2015


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Njaaaa det var egnetlig ikke ment som en teaser, jeg bare fant ikke tid til å sette meg ned    .....    -_-

 

Det som har skjedd egentlig er vel også heller lite, jeg har kjøpt nye vinterhjul, 18" Msport med Bridgestone LM25 Blizzak piggfrie dekk. Big whoop.

 

Jeg har hatt altfor mye å gjøre for å faktisk gjøre ferdig noen ting av moddene jeg har begynt på. Ting går ikke helt riktig vei for tiden føler jeg.

 

Driver å flytter i tillegg så bilen står nå ute har ikke særlig lyst til å holde på i minusgrader med modding :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt større update!  :)

 

Felger og bilvask:

 

Får ta å legge inn litt bilder da kanskje.

 

Jeg har vasket bilen i dag, bare for at det var behov. Hvit bil og snart vinter lover alltid bra for bilvask-eierne.

 

post-52243-0-26935700-1383436176_thumb.j

 

post-52243-0-19677500-1383436199_thumb.j

 

Som dere ser har jeg også skiftet til vinterhjul. Kjøpte disse for anledningen da vinteren i fjor gjorde at jeg innså 16" var for lite. Gikk for Bridgestone Blizzak piggfrie i denne omgangen. Spent på å se hvordan disse fungerer.

 

Leppe:

 

Jeg lurer på om jeg skal gå for en leppe på frontfangeren, noen som har noen innspill her? =) Forslag?

 

 

Generelt:

 

Det tar litt tid med pågående mods nå grunnet flytting, men det som jeg har påbegynt og som står på agendaen er som følger:

 

  1. CIC retrofit (Kommer ila jula)
  2. Logic7 TOP Hifi retrofit (Montert forsterker og elementer, ikke trekt kabling, men har delene)
  3. HUD retrofit (Har dela, men har ikke fått summet meg til demontering av dashbord, har alle deler)
  4. Driver å leker med tanken på Aktiv Cruisecontrol også, da dette er relativt lett å få til på E60 Pre-LCI kontra LCI, men det er litt stiv pris på dela. Kommer jeg over en billig enhet så kjøper jeg den :)
  5. High Gloss Shadowline (montert ca 60%, mangler deler pga jeg fikk ikke kjøpt komplett sett. Resten av delene hadde skader av større grad og de vil jeg ikke ha. Mangler lister over dører.)
  6. Felger: Jeg vet ikke om jeg skal lakkere de jeg har nå i sølv i stedet for mattsvar, men jeg har også lekt med tanken på gunmetal. Klarer ikke helt bestemme meg. Jeg har jo disse GS LM kopiene, men jeg ser det som sagt ikke helt for meg. Forslag?
  7. Decat og chip. Dette er den jeg har sagt jeg vil ganske lenge fra TRF her inne, men jeg klarer ikke få ut fingern. Litt redd for turbo skal ryke. Kanskje jeg trenger et spark i ræva? Prøvde en sånn tuningboks her for en ukes tid siden, kan faktisk ikke si jeg merket forskjell. Kanskje den er defekt eller det er noe feil med bilen min? Jeg har en feilkode på fuelfilter, men dette har jeg byttet men jeg ser at trykket inn på pumpa er noe lavt. Kanskje fødepumpe i tanken er dårlig? Må se litt nærmere på dette.

 

Ellers tusler det å går sånn generelt. Skal prøve få inn noen bilder i morgen når jeg får ryddet ut og vasket innvendig :)

 

Guten nacht!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke noe problem å montere aktiv cruisecontrol på LCI heller, men det trengs noen sensorer til. På biler produsert før 09/05 derimot, der er det verre. :)

 

Mitt problem i den saken er at jeg har manuell, og aktiv cruisecontrol ble ikke levert i kombinasjon med det, så er litt usikker på om det vil fungere.

 

Sikkert litt smartere å gå for Logic7 enn Individual-anlegget som jeg har begynt på, er jo umulig å få tak i deler. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke noe problem å montere aktiv cruisecontrol på LCI heller, men det trengs noen sensorer til. På biler produsert før 09/05 derimot, der er det verre. :)

 

Mitt problem i den saken er at jeg har manuell, og aktiv cruisecontrol ble ikke levert i kombinasjon med det, så er litt usikker på om det vil fungere.

 

Sikkert litt smartere å gå for Logic7 enn Individual-anlegget som jeg har begynt på, er jo umulig å få tak i deler. :(

 

Akkurat, jeg har bare blitt fortalt jeg at det var verre på LCI, men uansett da så er det en ting jeg har blitt mer og mer misunnelig på i bilen til fattern hehe.

Spaken koster jo ikke akkurat mange kronene, så ere bare litt ledningskobling og trekking, samt montering av modulen i fangern, koding, tut og kjør :)

 

Når det gjelder anlegget, så fulgte det med i bilen når jeg kjøpte M5 interiøret av SSP. Så sånn sett hadde jeg litt flaks med det hehe. Eneste jeg ikke fikk var elementet i dashen og forsterkeren. Men denne fikk jeg kjøpt her på bimmers og driver nå bare med siste kablinga :) Gleder meg til å høre endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei da, så her kommer en liten update nå som vintern snart setter inn og jeg får kjenne på "gledene" med å ha dieselmotor og E60.

 

Etter at jeg nå har flyttet så står bilen ute (ja jeg vet....). Det resulterte i at når jeg startet bilen så sto den og hostet før den etter hvert kom seg. Etter diagnose så viste det seg at det var feil på styreenhet for gløding.

 

Glow plug zyl 1,2,3,4 Control unit fault.

 

Byttet denne og nå ved de første testene ser det ut til å funke :)

 

 

Etter dette så kom selvfølgelig kondensen i lyktene for fult. Resulterte i at begge nærlysene tok kveld og jeg har nå innsett at lufting av lykter ikke hjelper og at jeg måtte kjøpe nye.

 

 

Klarte å få en meget god pris på helt nye LCI så disse forventer jeg om ca en ukes tid- 14 dager.

 

Inntil da så blir det ikke mye kjøring da jeg ikke har lys!......   :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Kommer an på hvor god du er til å mekke selv.

 

Bavarian Sound Werkz har et egnet oppgraderingssett til bilen som er plug n play.

 

Hvis du ikke kan kode bil og koble fiber,s å er det ikke verdt å gå ruta med ettermotering av Logic7 som jeg gjør :)

 

 

hva består logic7 av? har lyst og oppgradere lyd i min bil, men er litt usikker på hva jeg skal gå for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...