LazyEye Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Tråd for kvalifisert synsing Har titttet litt på BMWs 7-serie fra 2009 og fremover, og jeg må si jeg syns dette er blitt en rimelig (600.000,- til 650.000,-) bil for pengene. Noen som har gode teorier på hvorfor denne er blitt såpass billig, spesielt når 7-serie nesten matcher 5-serie? F.eks denne hos BMW i Trondheim. De selger denne - med godt tap, iflg selger - etter en avsluttet leasingavtale, og selger kunne ikke gi noe godt svar på hvorfor 7-serie var blitt så billig. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38086441 Kjør debatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Personlig ville jeg heller tatt en F10 530 over en 730 og tror mange ville gjort det samme. 7 serien ville for min del blitt for voldsom og stor. Så er nok mange skeptiske på å kjøpe en brukt 7'er mtp vedlikehold, er mye mikk makk og elektronikk som kan begynne å ryke(ikke at det er lite elektronikk på 5'serien:) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LazyEye Skrevet November 30, 2012 Forfatter Share Skrevet November 30, 2012 Jo, ser den. 7er kan nok virke for voldsom på noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Hadde aldri vurdert femmer over sjuern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Jeg selv velger F10 fremfor F01, da jeg føler en 7-serie blir litt vel voldsom i størrelse. Men i Tyskland så får man jo F01 vesentlig billigere enn her hjemme, da snakker vi seriøst mye bil for pengene. http://mobile24.no/details.htm?id=16943 ... =〈=nor For prisen for en 730d i Norge så får man jo en 740d i Tyskland, da hadde jeg ikke vært i tvil i såfall http://mobile24.no/details.htm?id=16809 ... =〈=nor For prisen for en brukt F01 730d her hjemme så får man jo faktisk en F10 530xd i Tyskland, så man får jo vesentlig mer bil for pengene om man tar seg bryet å reise til Tyskaland. Det gjelder både F01 og F10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Jeg har aldri kjørt verken F01 eller F10, men har sittet i begge. I 5-serien tenkte jeg egentlig bare "Ja, denne var jo grei.". I 7-serien var det mer "OOoooouuuuu! Denne LIKER jeg!" Den virket mer forseggjort, på en måte. Eneste jeg ikke likte var de gyselige hardplastdekslene på innsiden av dørstokkene.... Ellers likte jeg faktisk alt med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Sjuer <3 Men er som det blir sagt...folk er redde for at sjuern vil koste dem mer... og derfor faller prisen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 F01 7 serie har med tiden blitt skremmende billig. Vi har hatt vår F01 i over ett år nå og har (naturligvis?) ikke hatt ett eneste problem med denne. Jeg ville, som wicky, aldri vurdert en F10 fremfor en F01. Ei heller et par år nyere F30 som er like dyr. Problemmessig vil F10 være like ille ettersom det er like mye elektronikk i denne. Designmessig syntes jeg F01 er vesentlig mer gjennomført i både interiør og ekstriør. Interiørkvalkteten er jo milevis foran F10. Bilen føles ikke som en kjempe når man kjører den og bilen er like lettkjørt som en mindre BMW modell når bilen er utstyrt med Integral Active Steering. de fleste F01 som ligger ute har gått relativt kort, så her spiller det ingen rolle at bilen er snaue året eller to eldre enn tilsvarende F10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Men det går også på at en stor og dyr sedan er veldig uvanlig i norge da de fleste vil ha stasjonsvogner. Hadde man fått 7 serie stv hadde det vært noe annet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 F01 7 serie har med tiden blitt skremmende billig. Vi har hatt vår F01 i over ett år nå og har (naturligvis?) ikke hatt ett eneste problem med denne. Jeg ville, som wicky, aldri vurdert en F10 fremfor en F01. Ei heller et par år nyere F30 som er like dyr. Problemmessig vil F10 være like ille ettersom det er like mye elektronikk i denne. Designmessig syntes jeg F01 er vesentlig mer gjennomført i både interiør og ekstriør. Interiørkvalkteten er jo milevis foran F10. Bilen føles ikke som en kjempe når man kjører den og bilen er like lettkjørt som en mindre BMW modell når bilen er utstyrt med Integral Active Steering. de fleste F01 som ligger ute har gått relativt kort, så her spiller det ingen rolle at bilen er snaue året eller to eldre enn tilsvarende F10. Helt enig med deg der...Jeg hadde jo en F01 på lån i 3 dager tidligere i sommer, og kan ikke si at jeg merket størrelsen på den noe særlig.. Panseret er rett og slett enormt og lengden merket jeg godt siden jeg ligger ganske langt bak i setet.. Men utenom det var bilen meget enkel å håndtere og veldig oversiktig. Apropo kvaliteten innvendig så følte jeg at dørhåndtaket var litt vel plastikk aktig... men var vel det eneste jeg hadde å utsette på bilen... Når jeg kjøpte min 2002 E65 så kosta den mindre enn min kompis sin E61 2004.. Og jeg hadde mer utstyr etc også... Ingen trodde at sjuern kosta mindre enn femmern.. Men oppfatningen til folk var jo "hvorfor i all verden kjøper du sååå stor bil a?" Men jeg føler...la folk rose femmer, la prisene øke og la fokuset gå vekk fra sjuerne..så jeg igjen kan kjøpe meg en billig sjuer om par år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Folk snakker om 5 og 7-seriene (F10/F01) som om det er den samme type bil, men det er det ikke. Det skiller f.eks nesten 250 Kg og det er ganske mye. Såpass mye at 730d gjennomsnitlig bruker nesten 30% mer diesel pr. mil enn 530d. F01 er en stor bil... 18 cm lenger enn F10. Den er også 4,2 cm bredere og 7 cm høyere. Når man så vet at F10 ikke akkurat er en liten bil forstår man at F01 er stor. Årsaken til at F01 er billige i Tyskland er at bilmodellen i disse økonomiske krisetider sender ut helt feil signaler. Det er sosialt belastende å vise seg frem i slike biler idag. Mest av alt forbinder man bilen med korpulente EU byråkrater... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Et annen problemstilling er jo at de fleste som vil legge store penger i bruksbil i Norge er ute etter firhjuls drift. Noe disse "billige" F01ene ikke har. Da må du opp til 740 eller helt nye 730 som ligger til rundt en mill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Brukt markedet er sprengt.. Håpløst å selge biler for tiden. Det tror jeg er hovedgrunnen til at 7serie er blitt billig... e65 er nermest umulig å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Folk snakker om 5 og 7-seriene (F10/F01) som om det er den samme type bil, men det er det ikke. Det skiller f.eks nesten 250 Kg og det er ganske mye. Såpass mye at 730d gjennomsnitlig bruker nesten 30% mer diesel pr. mil enn 530d.F01 er en stor bil... 18 cm lenger enn F10. Den er også 4,2 cm bredere og 7 cm høyere. Når man så vet at F10 ikke akkurat er en liten bil forstår man at F01 er stor. Årsaken til at F01 er billige i Tyskland er at bilmodellen i disse økonomiske krisetider sender ut helt feil signaler. Det er sosialt belastende å vise seg frem i slike biler idag. Mest av alt forbinder man bilen med korpulente EU byråkrater... Det er helt riktige signaler i mine øyne. Kun kommunister eller tilbakestående som reagerer negativt på store og dyre statusbiler. Disse store bilene representerer overklasse, og selvsikkerhet. Hva andre sier om ens bil skal vel ikke ha noe som helst å si vel? Uansett så er alle som måtte ha noe i mot 7-serie, S-klasse og liknende, misunnelige eller eier Rolls Royce. On topic: Jeg tror verdifallet gjør at disse bilene ikke blir solgt, og at det å bli kvitt bilen kan bli vanskeligere. I tillegg er den dyrere å kjøre/eie. Hvis jeg skulle handlet meg en så NY bil som mulig i skrivende stund, så ville bilen i linken være aktuell.. Prisen er bra! Men ville nok heller handlet meg en gammel CL AMG Mercedes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Det er helt riktige signaler i mine øyne. Kun kommunister eller tilbakestående som reagerer negativt på store og dyre statusbiler. Disse store bilene representerer overklasse, og selvsikkerhet. Hva andre sier om ens bil skal vel ikke ha noe som helst å si vel? Uansett så er alle som måtte ha noe i mot 7-serie, S-klasse og liknende, misunnelige eller eier Rolls Royce. Det er bare tullebukker og sosiale amøber som sier slikt... og/eller bortskjemte nordmenn. Den økonomiske krisen i Europa handler ikke om misunnelse eller at folk flest er kommunister, men derimot om at over 25 millioner arbeidsføre mennesker mangler en jobb. Dette er en sosial bombe som også velstående mennesker må ta hensyn til. Det selges knapt store biler i Europa idag... alt er eksport til primært Kina. Europeerne downsizer når det gjelder biler... av ren nødvendighet, men også av lyst/medfølelse. Dette er bestemt ikke tiden for prangende arroganse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå