jakobm5 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Vi har fortsatt 2 chassisnummer og det ene dokumenterer at bilen er en M5. Hvorvidt staten norge har strøket ut det ene og dermed gikk glipp av sjansen til å rane oss på høylys dag orker jeg ikke diskutere noe stort mere.For å si det på en annen måte; Dersom min bil skulle repareres på ett verksted. Rammenummerene var borte på bilen (f.eks rustet bort støtdempertårn), er det da slik at du tror at verkstedet hadde søkt på deler til en 523 ? eller tror du de ganske raskt hadde startet å se i ETK`en til E39 M5 for å finne riktige deler til min bil ? For å svare på det spørsmålet: de hadde selvfølgelig sett etter deler til reperasjon for en E39 M5. Det beviser kun det som har blitt fortalt tidligere: min bil er en 523i PÅ PAPIRET og hvis noen her inne er såpass lavpanna at de enda ikke godtar at da er min bil en M5 med noen ekstra linjer i vognkort så forstår jeg snart ingenting lengere. Men klart, det er kanskje verdt å betale 50-100 000 ekstra for en bil kun fordi det skal stå bastant M5 i vognkortet. Men det betyr på ingen måte at selve bilen er mer ORIGINAL enn min egen. bilen din er og blir orginal:) men men di om d,,,denne diskusjonen tror jeg nokk ikke noen blir ferdig med:) da jeg kjøpte min valgte jeg heller den med 2 nr fremfor 3 andre e39 m5 som var til salgs pga tilstanden på bilen og utstyrsnivå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2012 Vi har fortsatt 2 chassisnummer og det ene dokumenterer at bilen er en M5. Hvorvidt staten norge har strøket ut det ene og dermed gikk glipp av sjansen til å rane oss på høylys dag orker jeg ikke diskutere noe stort mere.For å si det på en annen måte; Dersom min bil skulle repareres på ett verksted. Rammenummerene var borte på bilen (f.eks rustet bort støtdempertårn), er det da slik at du tror at verkstedet hadde søkt på deler til en 523 ? eller tror du de ganske raskt hadde startet å se i ETK`en til E39 M5 for å finne riktige deler til min bil ? For å svare på det spørsmålet: de hadde selvfølgelig sett etter deler til reperasjon for en E39 M5. Det beviser kun det som har blitt fortalt tidligere: min bil er en 523i PÅ PAPIRET og hvis noen her inne er såpass lavpanna at de enda ikke godtar at da er min bil en M5 med noen ekstra linjer i vognkort så forstår jeg snart ingenting lengere. Men klart, det er kanskje for enkelte her inne verdt å betale 50-100 000 ekstra for at det kun skal stå M5 i vognkortet. Men det betyr på ingen måte at den aktuelle bilen er mer ORIGINAL enn min egen. Din bil er en ekte M-bil i fra M-fabrikken, dette er ikke en ombygget bil som de fleste andre. Dessverre er det mange misnunnelige sjeler ute og går som ikke mener dette fordi de har en ombygget bil eller drømmer om en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Nei JakobM5, chassisnummeret bilen har ifra fabrikken er ikke godt for noe lengere sålenge det er strøket over og man har fått ett ekstra ved innførsel til Norge. Bilen er da ikke lengere en M5, men heller en uoriginal M5! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Ealoken, jeg kan love deg at jeg har bitt meg merke i at de som kommenterer ikke engang sitter på "ekte vare" selv om de prøver å rakke ned på f.eks min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Ealoken, jeg kan love deg at jeg har bitt meg merke i at de som kommenterer ikke engang sitter på "ekte vare" selv om de prøver å rakke ned på f.eks min bil. hehe SANT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Nei JakobM5, chassisnummeret bilen har ifra fabrikken er ikke godt for noe lengere sålenge det er strøket over og man har fått ett ekstra ved innførsel til Norge. Bilen er da ikke lengere en M5, men heller en uoriginal M5! Er ikke helt med nå. Hvis man har en kollisjonskadet original ///M bil også tar man et karosseribytte med en annen original ///M bil. Blir den "nye" bilen da en uoriginal ///M bil? Du får jo nytt VIN nr av staten da også, men det gammle blir stående, men er strykt over. Hvis det er det du mener så er du HELT på bærtur vil jeg si. Kan jo hende jeg missforsto deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Da foreslår jeg at vi avslutter diskusjonen om bilen til Pinguin er orginal eller ei, og fortsetter å diskutere det tråden handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Øyvind L, det var veldig sarkastisk ment. - men ditt eksempel var svært godt, og jeg sier JA. Problemet er jo at enkelte mener svaret er NEI tydeligvis. R Andersen, Nei, jeg vil helst komme til bunns i denne saken og vite den egentlige årsaken til at det ikke kan aksepteres selv om alle "bevis" peker i retning mot at jeg har en original E39 M5. Kunne også tenkt meg å vite hvorfor de som er mest i opposisjon er de som ikke engang har det de kaller "ekte vare". Det er noe som heter stein i glasshus og det er det mange i denne tråden som ikke har hørt om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2012 Det er jo tydelig at det er en del følelser ute og går her. En ombygget original m3 er jo fortsatt en M3, slik som øyvind og Larsen sin. En ombygget 520 til m5 er en "bastard" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Det er igrunn dere som stiller dere i dårlig lys med de useriøse innleggene dere har spydd ut på 2 sider nå. Din kan gjerne være teknisk sett orginal, men den vil aldri være like mye værdt som en orginal bil, som også har orginalbil identitet. Mer er det igrunn ikke å si om den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Spydd ut ? pass språkbruken din. Du har heller ingen grunnlag for å sitte å prøve å fortelle meg hva min egen bil er verdt. Det er frekt og svært lite innsiktsfullt å prøve å påta deg en slik rolle. Når jeg får tilbake det samme som en 2001 M5 ifra Terra forsikring ved tyveri / kondemnering, så antar jeg at min fulle rett kan forsøke å f.eks selge bilen til "originabill" pris. Hvorvidt jeg får det er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Et annet godt eksempel er denne bilen. Jeg har absolutt ingen kjennskap til den bilen, eller hvorfor og hvordan det er gjort eller ikke gjort slik det er ehm.. gjort. Denne bilen er i likhet med PenguiN- sin en karosseribytte-bil, men der ingenting fysisk er gjort med bilen, mao. en helt original bil. Et norsk vognkort kan vel ikke omgjøre en original bil til å plutselig bli uoriginal? Jeg mener forøvrig at en bil som har vært gjennom et karosseribytte bør ligge hakket lavere i pris enn en tilsvarende bil som ikke har vært gjennom denne prosessen, men det har jeg inntrykk av at de gjør også. Uoriginale biler er noe helt annet, og bør etter min mening ligge lavere enn dette igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 bra sakt awt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Spydd ut ? pass språkbruken din. Du har heller ingen grunnlag for å sitte å prøve å fortelle meg hva min egen bil er verdt. Det er frekt og svært lite innsiktsfullt å prøve å påta deg en slik rolle. Når jeg får tilbake det samme som en 2001 M5 ifra Terra forsikring ved tyveri / kondemnering, så antar jeg at min fulle rett kan selge bilen til original pris. Hvorvidt jeg får det er en annen sak. Pass språkbruken min? Dere har spydd ut sarkastiske innlegg, med masse capslock og utropstegn. Det stiller dere i ett useriøst lys. At du ikke tåler og høre at din bil er værdt mindre for de fleste kjøpere(ser det ut som utifra denne tråden også), versus en lik bil med orginal M5 identitet. Det får ærlig talt være ditt problem I eksempelet til Øyvind blir det litt annerledes, han har en orginal M3, med M3 identitet. Som har fått en større motor fra en nyere M3. Her vil det ofte være 2 muligheter: 1: De som er ute etter en klassisk orginalbil vil se på det som negativt, siden den orginale motoren mangler. 2: De som er av den oppfatningen av at denne bilen skulle hatt 6syl i utgangspunktet, vil se på denne som mer verdifull. En ombygd\karroseribyttet bil vil aldri bli mer verdt for noen, sålenge bilen er i samme stand,farge,utstyr som den orginale. Ergo disse skal ligge lavere i pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Jeg har ett sarkastisk innlegg. Det stemmer. Jeg bruker også capslock og/eller utropstegn for å poengtere noe. Om du synes jeg burde poengetere ting på en annen måte er så som så. Ikke sitt der å si at 1) At jeg "spyr ut" innlegg. 2) Hva min egen bil er verdt. 3) Hva jeg kan få for min egen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå