Gå til innhold

///M, er det noe stas med original M?

ealoken
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personlig har jeg starta sparing til m bil en gang i fremtiden, enten m3 eller m5. Aller mest lyst til å kjøpe helt ny fra forhandler, men vi får se hvordan økonomien min utvikler seg. Blir nok en del år til.

Skulle jeg hatt en ombygd bil måtte jeg kunne forsikre meg om at alt var ordentlig gjort. Kommet nok ikke til å utelukke det 100% når tiden er inne, men kommer nok til å vippe mot en original m bil.

Sendt fra iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig kar du evenol, en dyktig debatant også.

Innlegget over meg stadfester nok en gang at penguins bil (samme hvem sin, men han har en slik karossbytte bil) ikke er en original bil. Var noen andre som skrev "ville ha original bil, uten motor ut og man aldri vet hva som er fra hva" osv osv.

Jeg er helt enig med "de kjipeste" av dere her, hadde bare vært fint om folk skjønte at en karossbytte bil er like original som alle andre m biler. Den evinnelige runddansen med å prøve å forklare at den ikke er det blir bare tull. At den bør være mindre verdt? Ja, den har jo kosta vesentlig mye mindre å ta inn. At _bilen_ er mindre original, NEI.

crzywiz vet tydelig hva jeg prater om ang den andre delen av innlegget :)

Ang. kritikk på min måte å debattere på, så tror jeg ikke du har så mye å komme med selv. Men nok om det...

Men jeg er enig med deg - som jeg også har poengert flere ganger tidligere i tråden. Men jeg var usikker på om du mente følgende, eller om dette var en 'quote'; "Da kan vi konkludere med at man aldri må ta ut gir eller motor for vedlikehold på en m bil, da er den ikke en original bil lengre." Men som jeg skjønner nå så var det hintet til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør diskusjon, hva er spesielt med en original M kontra en godkjent ombygget bil med M-deler?

Følger sjelen til M, karosseriet eller delene?

Man kommer aldri til å bli enige om dette sånn er det bare. Men utifra hva trådstarter skriver så mener ikke jeg at han nødvendigvis snakker om hvilken bil som er verdt mest.

Vi vet alle at en bil som er ombygd ligger til en lavere pris en det en org bil. Følelsen jeg har i bilen min etter at den er ombygd er bedre en det den hadde vært om bilen var original. Selv om noen synes det er rart så er det sånn for min del. Skulle jeg kjøpt meg bilen til en samling som jeg skulle sett på mitt private museum så hadde jeg kjøpt en org bil. Men jeg skal bruke bilen min på bane, at det står 320 i vognkortet mitt bryr meg ingen ting. Og nei jeg har ikke ett museum, kommer aldri til å ha det og tipper jeg aldri kommer til å ha interessen for det.

Med tanke på bilen min så er jeg sykt fornøyd med hvordan den er, jeg har gjort ting med den som jeg neppe hadde gjort med en org bil. For min del så vil jeg da si at sjelen følger delene.

Kommentaren Om at jeg ikke en entusiast fordi bilen er ombygd gidder jeg ikke å kommentere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi krangler om en missforståelse da altså. Da beklager jeg oppriktig fra min side.

Det var så sarkastisk ment som det kan bli. Dette var ment som et svar til alle kritikerne av karossbytte, og jeg mener bestemt noen sa de ville ha "en helt original bil hvor motor ikke har vært ute og deler bytta om" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ihvertfall akkurat like sjalu på eiere av både originale og uoriginale M-biler. :)

Denne originalfikseringen som pipler frem minner litt om uttrykket "Imaginær status" som Fredrik ytret i en Alpinadiskusjon for en tid tilbake. Slikt er ikke like viktig for meg, og stiller meg ved nissen og TRF i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt humoristisk i det hele, er at den som maser mest om status og bilpark her. Er den samme som ikke har M5 i vognkortet.

Hva står det i ditt vognkort da?

Den store taperen i disse tider med en "overflod" av ombygde biler, er nettopp eierene av originale biler. Da denne tilgjengeligheten av uoriginale biler, dessverre (eller heldigvis for oss som fortsatt drømmer?) drar ned prisene på de originale.

Hvor enn lenge selverklærte entusiaster proklamerer for at originale M-biler (med korrekt chassinr.) er verdt mye mere enn uoriginale (som er tilsynelatende helt verdiløse), så er det et enkelt faktum at de uoriginale bilene virker å forsvinne raskere fra "til salgs" sidene enn de originale.

Man får ihvertfall bare vente og se. Kanskje E39en kommer lavt nok til at jeg kan stille meg på andre siden av denne diskusjonen med WBS i vognkortet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt humoristisk i det hele, er at den som maser mest om status og bilpark her. Er den samme som ikke har M5 i vognkortet.

Hva står det i ditt vognkort da?

Den store taperen i disse tider med en "overflod" av ombygde biler, er nettopp eierene av originale biler. Da denne tilgjengeligheten av uoriginale biler, dessverre (eller heldigvis for oss som fortsatt drømmer?) drar ned prisene på de originale.

Hvor enn lenge selverklærte entusiaster proklamerer for at originale M-biler (med korrekt chassinr.) er verdt mye mere enn uoriginale (som er tilsynelatende helt verdiløse), så er det et enkelt faktum at de uoriginale bilene virker å forsvinne raskere fra "til salgs" sidene enn de originale.

Man får ihvertfall bare vente og se. Kanskje E39en kommer lavt nok til at jeg kan stille meg på andre siden av denne diskusjonen med WBS i vognkortet. ;)

Jeg har ikke BMW vognkort nå, men sist gang jeg hadde M-Bil så sto det 1994mod BMW M5 Touring der ;)

Forøvring ingen som skriver at uorginale er verdiløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet godt eksempel er denne bilen. Jeg har absolutt ingen kjennskap til den bilen, eller hvorfor og hvordan det er gjort eller ikke gjort slik det er ehm.. gjort. :)

Denne bilen er i likhet med PenguiN- sin en karosseribytte-bil, men der ingenting fysisk er gjort med bilen, mao. en helt original bil. Et norsk vognkort kan vel ikke omgjøre en original bil til å plutselig bli uoriginal?

Jeg mener forøvrig at en bil som har vært gjennom et karosseribytte bør ligge hakket lavere i pris enn en tilsvarende bil som ikke har vært gjennom denne prosessen, men det har jeg inntrykk av at de gjør også. Uoriginale biler er noe helt annet, og bør etter min mening ligge lavere enn dette igjen.

Er dette samme bilen?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38773182

Isåfall, ganske skummelt det der når det ikke blir opplyst om fra forhandler engang at noen har tukla med chassisnummeret for å spare penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...