Gå til innhold

///M, er det noe stas med original M?

ealoken
 Share

Anbefalte innlegg

Ingenting er bedre enn originalt. Det finnes ikke noe annet svar.

Mange ombygde kan være bra, men det blir aldri bedre enn de som ble bygget på "M-fabrikken".

Smaken er som baken! For min del så var en ombygd bil det eneste alternativet. Bilen jeg har nå har jeg sittet i karosseriet til når det ikke var 1 skrue i. Alle skruene har vært ute. At Jeppe som har bygd bilen for meg har brukt over 350 timer på bilen er deilig å vite når man kjører i 200-300 +++. Om jeg heller ville hatt en bil som ble skrudd sammen for 10 år siden på en fabrikk i løpet av ett par dager, men den gikk tross alt gjennom eu kontroll for 2 år siden så den er i topp stand!

igjen smaken er som baken. Verkstedsmesteren der jeg jobber var overrasket over hvor bra og strøken min bil var. Jeg vet at han synes jeg er en "dust" som har brukt så mye penger på den ombygde bilen. Samtidig synes jeg han er en dust siden han har brukt så mye penger på en org ny e92 m3 som han ikke bruker, bokstavlig talt ikke bruker. Den er gått under 2000km på 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ekte ///M bil er håndlaget og ikke masseprodusert på et samlebånd.

Det kan jeg forsåvidt være enig i selv om det kanskje er litt vel "strengt". M var blittelitt mer spesielt før da de faktisk var håndlagde biler, synd de måtte gå bort i fra dette men effektiviteten krever sitt. Men likevel, jeg synes nyere M biler også må få en sjanse :)

Er enig i at nyere M biler må få en sjanse for nå har jo de siste M bilene vært ganske bra. M3CSL og M3GTS er jo veldig bra M biler. Synd at E36M3 ødela den fine rekken de hadde med M biler, men de lært heldigvis. De kunne jo bare bli bedre.. :)

Den sise M5en med dobbel turbo går jo som et uvær det er det ingen tvil om, men når de må sende motorlyden ut av høyttalerene på "popanelgget" for at sjåføren skal høre motoren da mener jeg at M avdelingen har gjort noe veldig feil.

Eneste tingen jeg mener en original E30M3 er "bedre" på enn min "original" ombygde E30M3 er komforten hvis det er bra da!

ALT annet er bedre på min vil jeg tørre påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å fornærme å starte en krig.

Men når man ikke vet hva karossbyttebil er, så har man trolig ikke bitt seg merke i det usannsynlig lille markedet rundt disse bilene.

Videre har du ganske hardnakket påstått at en slik bil ikke er original, noe den er.

Som sagt så er jeg dog helt enig i at prisen allikevel bør være noe lavere enn "org" bil (lik stand), men på ingen måte i ombygd territorium.

Forøvirg også enig i det andre påpeker her, er mange dyre ombygde biler, for dyre til at de er intressant når de ikke fremstår som strøkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg forsåvidt være enig i selv om det kanskje er litt vel "strengt". M var blittelitt mer spesielt før da de faktisk var håndlagde biler, synd de måtte gå bort i fra dette men effektiviteten krever sitt. Men likevel, jeg synes nyere M biler også må få en sjanse :)

Er enig i at nyere M biler må få en sjanse for nå har jo de siste M bilene vært ganske bra. M3CSL og M3GTS er jo veldig bra M biler. Synd at E36M3 ødela den fine rekken de hadde med M biler, men de lært heldigvis. De kunne jo bare bli bedre.. :)

Den sise M5en med dobbel turbo går jo som et uvær det er det ingen tvil om, men når de må sende motorlyden ut av høyttalerene på "popanelgget" for at sjåføren skal høre motoren da mener jeg at M avdelingen har gjort noe veldig feil.

Eneste tingen jeg mener en original E30M3 er "bedre" på enn min "original" ombygde E30M3 er komforten hvis det er bra da!

ALT annet er bedre på min vil jeg tørre påstå.

Mange vil jo påstå at E30 M3 ble levert med feil motor orginalt, så sånnsett er jo din oppgradert i manges øyne ;)

En ting er sikkert, den dagen du ska\om(?) selge, så vil jeg høre om det :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milhouse: Ifølge flere på forumet så er den på tross av 350 arbeidstimer. På tross av total stripping og gjenoppbygning. På tross av kompetansen til Jeppe ikke på langt vei verdt en Original bil - somskrudd sammen på minst mulig tid for 10-12 år siden i Tyskland. Det er jo flere her inne som mener at det er overlegent kunnskapen og viljen til en som dedikerer 2 måneder av sitt liv til å bygge èn eneste en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger forresten ute en E39 M5 ute som er beviset over alle bevis på hvorfør enkelte bør holde fingrene unna ombygning.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=37507720

Nå skal ikke jeg blåse mitt eget horn for høyt, men til sammenlikning:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=38713715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn originalt. Det finnes ikke noe annet svar.

Mange ombygde kan være bra, men det blir aldri bedre enn de som ble bygget på "M-fabrikken".

Smaken er som baken! For min del så var en ombygd bil det eneste alternativet. Bilen jeg har nå har jeg sittet i karosseriet til når det ikke var 1 skrue i. Alle skruene har vært ute. At Jeppe som har bygd bilen for meg har brukt over 350 timer på bilen er deilig å vite når man kjører i 200-300 +++. Om jeg heller ville hatt en bil som ble skrudd sammen for 10 år siden på en fabrikk i løpet av ett par dager, men den gikk tross alt gjennom eu kontroll for 2 år siden så den er i topp stand!

igjen smaken er som baken. Verkstedsmesteren der jeg jobber var overrasket over hvor bra og strøken min bil var. Jeg vet at han synes jeg er en "dust" som har brukt så mye penger på den ombygde bilen. Samtidig synes jeg han er en dust siden han har brukt så mye penger på en org ny e92 m3 som han ikke bruker, bokstavlig talt ikke bruker. Den er gått under 2000km på 2 år.

Smaken er som baken - ja. Men det å tørre å påstå at en "amatør" i en garasje som ikke har noen form for tilknytning til BMW og deres M-konsept kan bygge en bil bedre enn det de klarer, går jeg ikke med på. Uansett hvor flink man er, så blir bilene kvalitetssikret og sjekket på en helt spesiell måte før de forlater fabrikken. Det sier vel seg selv at en bil som nylig har fått komplett utskiftninger i foringer/understell vil være bedre å kjøre i 2-300km/t enn en 10 år gammel bil. Men det er ikke det som er casen i dette tilfellet.

Det blir som å spørre seg selv; ville du ha valgt en ny original M5 rett fra fabrikken, eller en "ny" ombygd fra en hjemmegarasje? Tenkte meg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt er best!!! HAHAH det dummeste påstanden jeg har lest her inne på leeenge. ](*,)

om jeg ikke tar helt feil så var e36 den siste som var håndlaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt er best!!! HAHAH det dummeste påstanden jeg har lest her inne på leeenge. ](*,)

Du tar feil. E34M5 var den siste som ble håndlaget. Alt etter den havnet på samlebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og si det sånn evenol det er faktisk folk som er bedre der selv ikke verkstedet til klarer og få det til. stig bakke bygget opp en porsche som var skadet der porsche sa at det ikke var mulig å fikse. men det var mulig og han fikk det til. er mange flinke folk her i norge som kan utrolig mye der sånne som deg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil. E34M5 var den siste som ble håndlaget. Alt etter den havnet på samlebåndet.

Kan stemme det ja :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...