Evenol Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 for og si det sånn evenol det er faktisk folk som er bedre der selv ikke verkstedet til klarer og få det til. stig bakke bygget opp en porsche som var skadet der porsche sa at det ikke var mulig å fikse. men det var mulig og han fikk det til. er mange flinke folk her i norge som kan utrolig mye der sånne som deg ikke vet om. Jeg har ikke sagt at det ikke finnes flinke folk. Det blir uansett litt feil å sammenligne et verksted i Norge kontra "M-fabrikken", som jeg snakket om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Evenol, Nå har vi snart overbevist Fredrik90, så nå er det nesten bare deg igjen. Ber deg sjekke linken til annonsen min, deretter til den andre E39 M5`en som ligger til salgs. Mener du fortsatt min ikke fortjener å bli stemplet som original (med noen ekstra linjer i vognkort) ? (også IKKE sett i sammenlikning av den råtne E39 M5`en på orre bil eller hva de heter). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 enkelte trenger det inn med teskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Evenol, Nå har vi snart overbevist Fredrik90, så nå er det nesten bare deg igjen.Ber deg sjekke linken til annonsen min, deretter til den andre E39 M5`en som ligger til salgs. Mener du fortsatt min ikke fortjener å bli stemplet som original (med noen ekstra linjer i vognkort) ? (også IKKE sett i sammenlikning av den råtne E39 M5`en på orre bil eller hva de heter). Jeg skjønner ikke hva dere blir så pripne over. Du BiMmEr-e39 kommer bare med svada om helt andre ting som ikke er relevant i denne sammenhengen. Du har jo åpenbart ikke lest hva jeg har skrevet tidligere heller. Jeg har ikke sagt at bilen din ikke fortjener å bli stemplet som original, men som jeg har poengert tidligere - for mange er det negativt å høre at det har vært foretatt karosseribytte og at bilen har vært skrudd på(uansett til hvilken grad). Når den er priset som andre originale biler så hadde jeg selvfølgelig kjøpt en annen, blant annet for å slippe å forklare meg hver bidige gang noen lurer på om det er en 523i, samt at selvfølelsen min hadde vært bedre. Er det noe annet du ikke skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Evenol, Nå har vi snart overbevist Fredrik90, så nå er det nesten bare deg igjen. Hehe, overbevist var vel å ta litt hard i vel Jeg mener fortsatt at M5er som heter 523 eller annet i vognkortet ikke er 100 prosent ekte M5, men det betyr jo ikke at de ikke er fine eller bra bygget Skal jeg ha M bil en gang så skal det være ett hundre prosent M, ikke noe som helst innblanding av en annen BMW modell, ikke med ett komma eller en skrue en gang Det er ikke snakk om å få noe inn med teskje eller ikke, det er MIN personlige mening uansett! Jeg VIL ha "M5" i vognkortet også hvis jeg skal ha en sånn bil, det gir meg en bedre følelse av hele bil fordi jeg "vet" at det er ekte vare tvers igjennom. Da hadde jeg hatt det vesentlig bedre med meg selv enn å gå rundt å vite at det er en M5, men på papiret er det kun en 523I... Jeg er en veldig sær entusiast skjønner dere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Ingenting er bedre enn originalt. Det finnes ikke noe annet svar.Mange ombygde kan være bra, men det blir aldri bedre enn de som ble bygget på "M-fabrikken". Smaken er som baken! For min del så var en ombygd bil det eneste alternativet. Bilen jeg har nå har jeg sittet i karosseriet til når det ikke var 1 skrue i. Alle skruene har vært ute. At Jeppe som har bygd bilen for meg har brukt over 350 timer på bilen er deilig å vite når man kjører i 200-300 +++. Om jeg heller ville hatt en bil som ble skrudd sammen for 10 år siden på en fabrikk i løpet av ett par dager, men den gikk tross alt gjennom eu kontroll for 2 år siden så den er i topp stand! igjen smaken er som baken. Verkstedsmesteren der jeg jobber var overrasket over hvor bra og strøken min bil var. Jeg vet at han synes jeg er en "dust" som har brukt så mye penger på den ombygde bilen. Samtidig synes jeg han er en dust siden han har brukt så mye penger på en org ny e92 m3 som han ikke bruker, bokstavlig talt ikke bruker. Den er gått under 2000km på 2 år. Smaken er som baken - ja. Men det å tørre å påstå at en "amatør" i en garasje som ikke har noen form for tilknytning til BMW og deres M-konsept kan bygge en bil bedre enn det de klarer, går jeg ikke med på. Uansett hvor flink man er, så blir bilene kvalitetssikret og sjekket på en helt spesiell måte før de forlater fabrikken. Det sier vel seg selv at en bil som nylig har fått komplett utskiftninger i foringer/understell vil være bedre å kjøre i 2-300km/t enn en 10 år gammel bil. Men det er ikke det som er casen i dette tilfellet. Det blir som å spørre seg selv; ville du ha valgt en ny original M5 rett fra fabrikken, eller en "ny" ombygd fra en hjemmegarasje? Tenkte meg det... merk at jeg ikke er sinna eller litt provosert engang. Men hvis jeg skulle kjøpe meg en f10 M5 så hadde jeg ikke bedt om å få den levert som byggetsett for så å skru den sammen hjemme på gårdplassen med verktøybeltet mitt. selv om du mener at man må være lettere tilbakestående for å kjøpe en ombygd bil så er jeg ikke det For mitt bruk så var jeg villig til å betale mer for en ombygd 320 en en org m3. Realiteten er at jeg kunne kjøpt mange av de M3ene som ligger på finn.no for det beløpet som min bil kostet. Var det dumt økonomisk sett med tanke verdifall, ja mest sannsynlig. Hadde jeg gjort det igjen, garantert. skulle jeg kjøpt en org bil så måtte Jeppe demontert halve bilen da også og det er den ikke lengre orginale siden den har vært skrudd frahverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 okei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Hehe, overbevist var vel å ta litt hard i vel Jeg mener fortsatt at M5er som heter 523 eller annet i vognkortet ikke er 100 prosent ekte M5, men det betyr jo ikke at de ikke er fine eller bra bygget Skal jeg ha M bil en gang så skal det være ett hundre prosent M, ikke noe som helst innblanding av en annen BMW modell, ikke med ett komma eller en skrue en gang Det er ikke snakk om å få noe inn med teskje eller ikke, det er MIN personlige mening uansett! Jeg VIL ha "M5" i vognkortet også hvis jeg skal ha en sånn bil, det gir meg en bedre følelse av hele bil fordi jeg "vet" at det er ekte vare tvers igjennom. Da hadde jeg hatt det vesentlig bedre med meg selv enn å gå rundt å vite at det er en M5, men på papiret er det kun en 523I... Jeg er en veldig sær entusiast skjønner dere Neida... jeg er 100% enig og det er egentlig de fleste andre også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 merk at jeg ikke er sinna eller litt provosert engang. Men hvis jeg skulle kjøpe meg en f10 M5 så hadde jeg ikke bedt om å få den levert som byggetsett for så å skru den sammen hjemme på gårdplassen med verktøybeltet mitt. selv om du mener at man må være lettere tilbakestående for å kjøpe en ombygd bil så er jeg ikke det For mitt bruk så var jeg villig til å betale mer for en ombygd 320 en en org m3. Realiteten er at jeg kunne kjøpt mange av de M3ene som ligger på finn.no for det beløpet som min bil kostet. Var det dumt økonomisk sett med tanke verdifall, ja mest sannsynlig. Hadde jeg gjort det igjen, garantert. skulle jeg kjøpt en org bil så måtte Jeppe demontert halve bilen da også og det er den ikke lengre orginale siden den har vært skrudd frahverandre... Var vel kun tidlig på 90 tallet det at man kjøpte en splitter ny E34 518I for så å sende den til Tyskland for å få den bygget om Er vel ingen i dag som kjøper nye F10 520d for så å få den bygget om til M5 vel.. Neida... jeg er 100% enig og det er egentlig de fleste andre også... Godt å høre...jeg begynner å lure litt på meg selv til tider når så få er enige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 merk at jeg ikke er sinna eller litt provosert engang. Men hvis jeg skulle kjøpe meg en f10 M5 så hadde jeg ikke bedt om å få den levert som byggetsett for så å skru den sammen hjemme på gårdplassen med verktøybeltet mitt. selv om du mener at man må være lettere tilbakestående for å kjøpe en ombygd bil så er jeg ikke det For mitt bruk så var jeg villig til å betale mer for en ombygd 320 en en org m3. Realiteten er at jeg kunne kjøpt mange av de M3ene som ligger på finn.no for det beløpet som min bil kostet. Var det dumt økonomisk sett med tanke verdifall, ja mest sannsynlig. Hadde jeg gjort det igjen, garantert. skulle jeg kjøpt en org bil så måtte Jeppe demontert halve bilen da også og det er den ikke lengre orginale siden den har vært skrudd frahverandre... Jeg syns det er helt i orden at folk kjøper ombygd bil. Folk skal få lov til å gjøre akkurat hva man vil, så lenge prisen gjenspeiler produktet(etter min mening). Jeg er usikker på hvor du trekker den konklusjonen fra at folk som kjøper ombygd bil er tilbakestående. Jeg har en kompis som hadde en ombygd E36 3.2l som var særdeles bra bygget. Men den var fortsatt ombygd... "skulle jeg kjøpt en org bil så måtte Jeppe demontert halve bilen da også og det er den ikke lengre orginale siden den har vært skrudd frahverandre..." Det her blir for useriøst å si, så den trenger jeg ikke å kommentere en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Evenol, Nå har vi snart overbevist Fredrik90, så nå er det nesten bare deg igjen.Ber deg sjekke linken til annonsen min, deretter til den andre E39 M5`en som ligger til salgs. Mener du fortsatt min ikke fortjener å bli stemplet som original (med noen ekstra linjer i vognkort) ? (også IKKE sett i sammenlikning av den råtne E39 M5`en på orre bil eller hva de heter). Hva har du å utsette på den andre M5'en der? Råtten? Eksempel på at enkelte bør holde seg unna ombygging? Er helt for ombygde biler, men som med alt annet så må hver enkelt bil vurderes for seg.. Jeg mener det er tullete å strippe en bil klinisk rein å flytte over hver bidige del. Istedet for å flytte over kun det som er forskjellig, da er det mindre sjangs for å gjøre feil som kanskje blir oversett/glemt osv.. Jeg er av den oppfatning av at biler skal brukes. Hva er en bil verdt hvis den er så fin at den ikke kan brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Se da JulianS, du kan ikke alvorlig mene utifra bildene at den bilen er noe særlig å ha i oppkjørselen ? ...IKKE begynn å kverrulere, vær så snill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Evenol, Nå har vi snart overbevist Fredrik90, så nå er det nesten bare deg igjen. Hehe, overbevist var vel å ta litt hard i vel Jeg mener fortsatt at M5er som heter 523 eller annet i vognkortet ikke er 100 prosent ekte M5, men det betyr jo ikke at de ikke er fine eller bra bygget Skal jeg ha M bil en gang så skal det være ett hundre prosent M, ikke noe som helst innblanding av en annen BMW modell, ikke med ett komma eller en skrue en gang Det er ikke snakk om å få noe inn med teskje eller ikke, det er MIN personlige mening uansett! Jeg VIL ha "M5" i vognkortet også hvis jeg skal ha en sånn bil, det gir meg en bedre følelse av hele bil fordi jeg "vet" at det er ekte vare tvers igjennom. Da hadde jeg hatt det vesentlig bedre med meg selv enn å gå rundt å vite at det er en M5, men på papiret er det kun en 523I... Jeg er en veldig sær entusiast skjønner dere Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 merk at jeg ikke er sinna eller litt provosert engang. Men hvis jeg skulle kjøpe meg en f10 M5 så hadde jeg ikke bedt om å få den levert som byggetsett for så å skru den sammen hjemme på gårdplassen med verktøybeltet mitt. selv om du mener at man må være lettere tilbakestående for å kjøpe en ombygd bil så er jeg ikke det For mitt bruk så var jeg villig til å betale mer for en ombygd 320 en en org m3. Realiteten er at jeg kunne kjøpt mange av de M3ene som ligger på finn.no for det beløpet som min bil kostet. Var det dumt økonomisk sett med tanke verdifall, ja mest sannsynlig. Hadde jeg gjort det igjen, garantert. skulle jeg kjøpt en org bil så måtte Jeppe demontert halve bilen da også og det er den ikke lengre orginale siden den har vært skrudd frahverandre... Var vel kun tidlig på 90 tallet det at man kjøpte en splitter ny E34 518I for så å sende den til Tyskland for å få den bygget om Er vel ingen i dag som kjøper nye F10 520d for så å få den bygget om til M5 vel.. Neida... jeg er 100% enig og det er egentlig de fleste andre også... Godt å høre...jeg begynner å lure litt på meg selv til tider når så få er enige Jeg har den nye e34 518i som ble sendt til Tyskland i november -94, for så og komme hjem til Norge som B10 BT i mars -95, en deilig ombygd bil Men det er helt klart at det ville være galskap nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå