milhouse Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 merk at jeg ikke er sinna eller litt provosert engang. Men hvis jeg skulle kjøpe meg en f10 M5 så hadde jeg ikke bedt om å få den levert som byggetsett for så å skru den sammen hjemme på gårdplassen med verktøybeltet mitt. selv om du mener at man må være lettere tilbakestående for å kjøpe en ombygd bil så er jeg ikke det For mitt bruk så var jeg villig til å betale mer for en ombygd 320 en en org m3. Realiteten er at jeg kunne kjøpt mange av de M3ene som ligger på finn.no for det beløpet som min bil kostet. Var det dumt økonomisk sett med tanke verdifall, ja mest sannsynlig. Hadde jeg gjort det igjen, garantert. skulle jeg kjøpt en org bil så måtte Jeppe demontert halve bilen da også og det er den ikke lengre orginale siden den har vært skrudd frahverandre... Jeg syns det er helt i orden at folk kjøper ombygd bil. Folk skal få lov til å gjøre akkurat hva man vil, så lenge prisen gjenspeiler produktet(etter min mening). Jeg er usikker på hvor du trekker den konklusjonen fra at folk som kjøper ombygd bil er tilbakestående. Jeg har en kompis som hadde en ombygd E36 3.2l som var særdeles bra bygget. Men den var fortsatt ombygd... "skulle jeg kjøpt en org bil så måtte Jeppe demontert halve bilen da også og det er den ikke lengre orginale siden den har vært skrudd frahverandre..." Det her blir for useriøst å si, så den trenger jeg ikke å kommentere en gang. Merk jeg er ikke sinna, og kommer ikke til å bli det tror jeg! folk har lov til å ha forskjellige meninger. med prøvde jeg å fortelle deg at det var litt ironi/spøk i det jeg sa der. de siste kommentaren var for å provosere(og det klarte jeg tydligvis), men det var en langt liste over ting som jeg skulle gjøre med bilen min som gjorde den så godt som uorginal i mine øyne. Nye seter nytt ratt kompressor annet understell oppgraderte bremser alle foringer, girkasse og motor fester, halvbur ny radiator og oljekjøler endre utveksling i diffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Se da JulianS, du kan ikke alvorlig mene utifra bildene at den bilen er noe særlig å ha i oppkjørselen ? ...IKKE begynn å kverrulere, vær så snill Er dette? Har du sett den bilen annet enn på bildene i annonsen så du veit noe ikke jeg veit? Den er kanskje ikke like blank som din, men hva så? Det er en gammel bil... Dette får deg til å virke useriøs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Bilen din er pen pingvin, og jeg hadde nok vært interessert dersom jeg skulle ha e39m5. bilen til orre er høyt priset (jeg syns det er drøyt at de skal ha 55000 for å vise bilen) men sett vekk fra vognkort, koster din 1/3 del mer.. Ikke glem det.. For meg, er orginal/ombygd/karosseribytte omtrent som et lotteri. Spesielt e46m3/e39m5/e30m3 med tanke på hvor omfattende karosseri ombyggingen er, noe man har begrenset med muligheter for å sjekke, uten veldokumenterte bilder, eller å demontere hele bilen. De fleste vet hvor svak sveist stål blir, og hvor mye lettere det ruster. Jeg kan gjerne kjøpe ombygd, men da enten av yngve eller andre/verksted som har et godt rykte.. Uansett, er det et minus med at bilen ikke er orginal.. Det blir litt som å se helt biff ut, men å ha brukt steroider. Man har tatt en snarvei, fordi man ikke tok seg råd til ekte vare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Jeg håper ikke dere begynner å henge ut hverandres biler gutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Om 55.000 for å få den godkjent er drøyt eller ikke spiller ingen rolle! Ei heller om bilen til pingvinen ligger til 300k eller 500k, hvis (evt) kjøper synes prisen og objektet er grei så er det ingen andre enn kjøper og selger som har noe med det å gjøre. Hvis jeg legger ut bilen min for 300k så er jo det en fullstendig urealistisk pris, men fortsatt ikke noe noen andre enn meg og evt kjøper har noe å si på! Var en komentar tidligere, at en ombygd bil burde koste halvparten av en original, DET er det markedet som bestemmer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 En herlig tråd! Karrosseribytte eller ei, i "mitt vognkort" skal det stå M5, og ikke 523 eller 540. Har du en bil en bilentusiast, eller deg selv har tatt inn i landet, for så å bruke mange hundre tusen i (noen sine øyne) totalt unyttige avgifter. DA, har du en orginal bil da. (Ja, jeg vet hva et karossribytte vil si). Jeg kan sikkert kjøpe meg en ombygget bil også, men det skal jammen vise seg utrolig godt i prisen også. Ps, ikke lynsje meg, dette er bare mitt syn. Ombygget kan helt sikkert være like morro det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 En herlig tråd! Karrosseribytte eller ei, i "mitt vognkort" skal det stå M5, og ikke 523 eller 540. Har du en bil en bilentusiast, eller deg selv har tatt inn i landet, for så å bruke mange hundre tusen i (noen sine øyne) totalt unyttige avgifter. DA, har du en orginal bil da. (Ja, jeg vet hva et karossribytte vil si). Jeg kan sikkert kjøpe meg en ombygget bil også, men det skal jammen vise seg utrolig godt i prisen også. Ps, ikke lynsje meg, dette er bare mitt syn. Ombygget kan helt sikkert være like morro det. Ombygd er jo mye gøyere. Da er det ikke så farlig om man ødelegger den. Bare bygge en ny. Skal man stå i depoet eller på en annen utstilling og skryte av hvor blank og fin bilen din er så er det sikkert kjempe gøy med en helt original bil, men skal man bruke bilen på bane og leke litt så er en ombygd bil med masse oppgraderinger myyyyyyyyyyye bedre og gøyere. Garantert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Jeg ser på det på 2 måter sånn sett. 1. Uoriginal M5 - Kunne helt greit å kjørt rundt i en slik, men da hadde nok bruken vært annerledes også og prisen skulle gjenspeilt at den var uoriginal. Helårs bil med andre ord. 2. Original - Blitt mest trolig brukt om sommer/god vær og blitt holdt 100% original. Ikke bytta felger engang. Og skjønner da at prisen ville vært høyere. Hvert til sitt bruk. Begge bilene går nok like bra og er sikkert like morsomme å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 En herlig tråd! Karrosseribytte eller ei, i "mitt vognkort" skal det stå M5, og ikke 523 eller 540. Har du en bil en bilentusiast, eller deg selv har tatt inn i landet, for så å bruke mange hundre tusen i (noen sine øyne) totalt unyttige avgifter. DA, har du en orginal bil da. (Ja, jeg vet hva et karossribytte vil si). Jeg kan sikkert kjøpe meg en ombygget bil også, men det skal jammen vise seg utrolig godt i prisen også. Ps, ikke lynsje meg, dette er bare mitt syn. Ombygget kan helt sikkert være like morro det. Ombygd er jo mye gøyere. Da er det ikke så farlig om man ødelegger den. Bare bygge en ny. Det kan jeg være fullstendig enig i. Men, det havner nok ikke i min gårdsplass. Har jeg ikke råd til orginal, så får det være. Ps, Det er jo fåretatt karosseribytte på den peneste E39 M5'en i hele Norge også da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Hvis jeg feks skulle solgt min E30M3(noe jeg ikke skal) og kjøper hadde kommet og fortalt meg at siden den ikke er helt original og derfor er den verdt mindre enn en original M3 ja da hadde jeg satt meg i bilen, ledd så høyt at han hadde hørt meg le helt til jeg hadde parkert hjemme i garasjen igjen.. HAHAHAHAHAHAHHAHHA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 RS-Heggem: selvfølgelig skal du lynsjes! Nei da er lov å si hva man mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Hvis jeg feks skulle solgt min E30M3(noe jeg ikke skal) og kjøper hadde kommet og fortalt meg at siden den ikke er helt original og derfor er den verdt mindre enn en original M3 ja da hadde jeg satt meg i bilen, ledd så høyt at han hadde hørt meg le helt til jeg hadde parkert hjemme i garasjen igjen.. HAHAHAHAHAHAHHAHHA Nå vet jeg ikke om du har orginal bil eller en ombygget, men om du i tilfelle ikke hadde opplyst i annonsen din om at det hadde blitt tatt et karosseribytte eller at bilen var registrert som en 320 på en annen måte, så hadde jeg garantert ikke vinket høflig tilbake til deg. RS-Heggem: selvfølgelig skal du lynsjes! Nei da er lov å si hva man mener. Bra! en ombygget bil er garantert like morsom, det er jeg helt sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Hvis jeg feks skulle solgt min E30M3(noe jeg ikke skal) og kjøper hadde kommet og fortalt meg at siden den ikke er helt original og derfor er den verdt mindre enn en original M3 ja da hadde jeg satt meg i bilen, ledd så høyt at han hadde hørt meg le helt til jeg hadde parkert hjemme i garasjen igjen.. HAHAHAHAHAHAHHAHHA Nå vet jeg ikke om du har orginal bil eller en ombygget, men om du i tilfelle ikke hadde opplyst i annonsen din om at det hadde blitt tatt et karosseribytte eller at bilen var registrert som en 320 på en annen måte, så hadde jeg garantert ikke vinket høflig tilbake til deg. RS-Heggem: selvfølgelig skal du lynsjes! Nei da er lov å si hva man mener. Bra! en ombygget bil er garantert like morsom, det er jeg helt sikker på. Har aldri vært fan av å lure folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 Julians, var ikke meningen å henge noen ut, bare mente at det eksemplaret av en M5 så veldig..nitrist ut. Og det tror jeg de fleste er enig i. Det er langt ifra bare glansen i lakken som gjør at den ser mindre enn bra ut..men det er min mening og kanskje galt å ta opp her "offentlig" Beklager om du føler deg støtt på noen måte. (jeg har sett bilen live, og bildene gjør ikke en dårlig jobb for å si det slik). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 10, 2012 Share Skrevet Desember 10, 2012 De fleste dytter jo helt ukritisk masse ettermarkedsdeler på bilene sine (understell, luftfilter, diverse plast osv osv), så hvorfor det er så viktig at bilen orginalt var en M skjønner jeg ikke helt. Men.. jeg synes ikke M-bilene er så magiske heller. Fine motorer (før iallefall...), men bortsett fra motoren er det jo ikke mye modifisering man skal gjøre før en vanlig utgave er like grom på alt annet. Skal man ha en samlerbil blir det annerledes. E46 M3 er jo en aktuell bil for meg, men jeg ville kun vurdert ombygde. De koster jo mye mindre, og oppfører seg helt likt. Jeg titter sjelden i vognkortet, og sover neppe bedre fordi det var BMW og ikke Jeppe som bygde bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå