evi Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 M42 og M44 er 318is motorene. Disse har jeg kun hørt positive ting om egentlig.. Tåler alt omtrent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 Makan til late og tørste møkkamotorer skal du leite lenge etter! Idiotisk å ikke lage to-liters firer i stedet.. Det at de er late og tørste (hvilket de ikke er) har ikke noe med hvor god motoren er teknisk, må skille mellom prestanda og driftsikkerhet. Da disse motorene var nye så var ikke teknologien helt der ennå til å lage to liters firerer med ytelser nok i en tung 5-serie Se bare på de gamle Mercedes dieselene som var kjempe daue meg gikk greit en million kilometer, det er skuddsikre motorer det selv om de er både tørste å grisedaue. Hahahaha, du er virkelig ikke sann Noen ganger må jeg lese ting to ganger før jeg forstår hva du faktisk påstår. Åssen i all verden får du til å mene at gamle MB dieseler bruker mye? De brukte akkurat gjennomsnittlig den gangen Faren min sin 250 20v diesel stasjonsvogn bruker 0.5-0.55... er det mye alts på en så stor og tung bil? En oppstilt turbodiesel er tørstig, men de er ikke det originalt. For en gangs skyld er jeg enig med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 Bmw m50 og m52 er vanvittig gode motorer uansett kubikk. Skifter man olje regelmessig skal det mye til å rase en slik. Synes M20B20 er frisk jeg. Morsomt kick ved 4000 omdr. M40 synes jeg også er en grei motor. At de spiser kammer er en overdrivelse. De fleste av disse som må skifte kam er gamle biler med 200.000 km + på tellern. M10B18 synes jeg er helt fenomenal. Tåler alt, trekker greit og bruker 1 liter pr mil på blanda kjøring. De dårligste motorene til bmw synes jeg er de nye 4 syl. Spes. bensin modeller. Rådelager, register, vanosenheter ++ N47 er heller ikke imponerende med ulyd fra registeret og i ytterste konsekvens må også veiv skiftes pga. slitt drev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Et håpløst spørsmål som Nytern også påpeker, men min umiddelbare personlige mening er... M30B35, M20B25 og S70/2... Er ikke de to første bunnsolide gode motorer? edit: kanskje det er de beste motorene du nevner, noe som jeg ville vært mer enig i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Desember 15, 2012 Share Skrevet Desember 15, 2012 Et håpløst spørsmål som Nytern også påpeker, men min umiddelbare personlige mening er... M30B35, M20B25 og S70/2... Er ikke de to første bunnsolide gode motorer? edit: kanskje det er de beste motorene du nevner, noe som jeg ville vært mer enig i.. M30 bygger på M10 å er en meget bra konstruksjon. Hvis man ikke koker de, kjører pent når de er kalde og ikke slurver med vedlikeholdet holder de kjempe lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 m50 og m52 er helt konge........bare man ikke gasser mye når motor er kald og bytter olje regelmessig . hadde e34 m50b25 som jeg hadde i over 6 år og var kjørt langt over 600.000km . hadde ingen tikking eller ulyd og gikk som kule. Det eneste er at de sluker litt suppe men lyden på rekke 6er får man fort til å glemme det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 B28 er tørst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 B28 er tørst. B28 er ikke nevneverdig tørstere en sine småsøsken i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 drit i om bilen e tyrst da.. du skal aldri spørre ei eldre dame om hvor mye ho drikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Jeg må nok slenge meg på de få som har nevnt M10 Det er nok få her inne som kjenner hele historien til denne motoren. Som f eks blokka er brukt på flere 16V motorer da under en annen benevnelse enn M10 så det sporer vel kanskje litt av ang M10. Historier som den gang de hentet ut blokker som var gått 300000+ som de da mente var avspent og hentet ut 1000HK er ikke lenger hverdagsmat. (dette var jo i steinalderen ) Selv har jeg bank i bordet enda ikke tatt liv av en M10 selv om de alltid har blitt brukt som om det var siste tur, overlading langt over evne har kun ført til litt brente ventiler... Så, etter dagens standard er de vel heller dårlige etter forbruk, utslipp osv. Men når man ser på motoren som en helhet med få barnesykdommer, svakheter og kun som en std motor mener jeg denne var meget bra. Ellers er jeg veldig svak for alle S motorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 B28 er tørst. B28 er ikke nevneverdig tørstere en sine småsøsken i praksis. Det sa jeg ikke.. Den er mindre tørst en de faktisk. Men tørst uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Gi nå beng i om de er tørste eller ikke...er motoren bra eller dårlig? Kan ikke avfeie en god motor bare fordi den er litt tørst eller lat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 M10 var nok den beste motoren på den tiden den var brukt mest. 60-70tallet. Og sammenligne m10 med m50 blir derfor ikke helt rett. Av nåtidens maskiner er jo s54 en råtass og den tåler mye, men har vel hatt en del episoder der rådene har kommet ut gjennom siden på blokka selv uten overlading. årsaken til det vet jeg ikke.. i dag holder jeg en finger på m54. 'den er hvistnok glad i olje, men det er en rolig velbalansert og komfortabel maskin som passer til bruk i alle modellene Bmw har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Det eneste fornuftige når man sammenligner forskjellige motorer fra en tidsperiode på over 40 år er å sammenligne motorene i relativ forstand. Det gjør man ved å spørre hvor gode motorene var i forhold til evt. konkurrerende motorer da de var på markedet eller i forhold til et givet teknisk nivå. Selvfølgelig kan man ikke direkte sammenligne M10 og M50... eller f.eks S54. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Nå var vel spørmålet hva som er de beste/værste motorene BMW har laget:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå