Gå til innhold

Beste/værste Motor Bmw Har laget noensinne?

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Har tatt kvelden på 3 M30B35 motorer på 6 mnd!!

Innkludert en ac schnitzer 3,7L.. Så lenge du ikke

kjører de hard så holder de sikkert lenge og maakan

til lyd spekter skal du lete lenge etter, etter min

mening.. Er nå lei av de pga holdbarhet om olje'skift

hver 5000 kr ble gjort så nå har jeg fått hjem en

S38B36 med 119 000 km på telleren, har fått chippet

den så den skal i teorien ha 350 hp.. Etter mitt synspunkt og erfaring så tror jeg at jeg liker S38

og S52 best og M40 Minst!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen i denne diskusjonen er ikke at f.eks M10 eller N45 er dårlige motorer selv om de er rekkefirere... eller at f.eks V12 motoren S70/2 mer eller mindre går utenpå alt annet BMW har bygget av motorer (jeg tror imidlertid ingen her inne har erfaring med motoren). Utfordringen er at motorene ikke er direkte sammenlignbare. Det blir diskusjonen om epler og bananer om igjen.

Vi kan imidlertid være enige om at BMW utvilsomt kan bygge motorer og BMW er trolig også den beste bilmotorprodusenten i verden. Iallefall hvis vi skal tro på International Engine of the Year som hvert år arrangeres av britiske UKIP Media & Events Automotive Magazines.

BMW har siden 1999 vunnet 55 priser for de beste motorene i denne konkurransen. VAG som er den nærmeste konkurrenten har kun vunnet 26 priser. Honda... som ellers er en meget respektert motorprodusent har vunnet 22 priser og Porsche... nesten jumbo sammen med Ferrari med hhv. 3 og 6 priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så den skal i teorien ha 350 hp.. Etter mitt synspunkt og erfaring så tror jeg at jeg liker S38

tror heller det sier mer om kjørestilen din... og en 3,6l som er chippet har IKKE 350hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: har du benka motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien blir vel feil å si :P sikker på at du ikke mener s50? S52 er en amerikansk versom av m52 i m3..

Hvorfor stenge en tråd fordi folk tolker emnet annerledes? Det er vel et diskusjonsforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste for en tid tilbake om en 04mod e60 530d som hadde gått 600000km og det eneste som var skiftet på den var turbo, vannpumpe og partikkelfilter... Eller hadde den bare fulgt service intervallene:) Sial se om jeg finner annonsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er på vei til å bli underholdning i klassen pappaen min er sterkere enn din..

Da syns jeg det er på tide å påpeke at BMW er en av de aller dyktigste motorbyggere av produksjonsmotorer i bilbransjen (flyindustrien kan jeg ikke snakke for) og at de fleste motorer BMW lager holder HØY standard overall på markedet.

M30 motoren er f.eks en av de sterkeste merkevarebyggerne til BMW. Alle visste hva store seksern til BMW betydde.

En av de nye "heltene" er S85 V10 motoren, som virkelig er et mesterverk av en motor, og hånet Audi konkurrenten sin med ladeluft. Vant årets motor gud vet hvor mange ganger.

M50 motorene til BMW som bar BMW gjennom 15 år + var en smart konstruksjon, med enkel blanding av kostnadseffektive og gode deler. Hydrauliske løftere for vedlikeholdsfritt og lavkost service, ditto med registerkjede kontra regreim. Sterkere stempler, oljeunderspyling av stempler for delvis å kompensere for bruk av oljekjøler. Dobbelmassevinghjul for økt komfort. Kamsensor for økt tenningspresisjon og lavere forbruk. For oss som turbolader disse motoren på orginal innmat vet vi hvor stor kvalitet denne motoren har. Med samme teknologi tilgjenglig i 1990 tror jeg nok BMW ingeniørene enkelt kunne ha dratt av 10 til 9:1 i kompresjon og gitt oss en potent 280-300hk M50 turbo produksjonsmotor uten noe mer mukking. Det er hva man ser hos de japanske brødrene med samme volum fra den tiden. Den er ekstremt godt tilrettelagt for overladd fra en produsent som gjør sine buisness som sugemotorguruer. Mye av skylden ligger nok i Co2 hysteriet og BMWs husrene øvre middelklasse preg fra den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ekstremt godt tilrettelagt for overladd fra en produsent som gjør sine buisness som sugemotorguruer. Mye av skylden ligger nok i Co2 hysteriet og BMWs husrene øvre middelklasse preg fra den tiden.

Det som er min drøm er at BMW tørker støv av M50B20 og redesigner hele motoren, setter på moderene Vanos teknikk og en turbo. Tar forsiktig ut 195 hester og 420 nm, skrur den ned i F10 som 520I. Ser for meg ett realistisk CO2 utslipp på 139 g per km og ett blandet forbruk på rundt 0,6 l per mil, koblet opp mot den moderene 8 trinns sportsautomaten så hadde dette gått kjempe fint. Bilen ville gått til 100 på 8 sekunder og klart 238 km/t :)

Tenk om det kunne blitt slik at de som kun har råd til innstegsmodellen likevel kunne nytt en sekser og likevel "følt" at de hadde gromme saker, akkurat sånn som det var i de gode gamle dager :D Og det verste er at BMW som bilverdens beste motorprodusent fint kunne fått dette til.... 8)

Litt off topic men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: har du benka motoren?

Har ikke benket motoren min nei, og som jeg skrev så var de i teorien den skulle ha 350 hk!! Det er ikke noe jeg tror på selv og eneste grunnen til den ble chippet var for og fjerne farts'sperra da den er lakt opp som turtall's sperre.. :)

Skal de diskuterest hvilke motorer som er bedre og hvilke som er dårligere syns jeg de må gå etter motorer fra samme årstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på Bavaria så hadde vi inne en 1997 E39 520IA som hadde gått rett over 740 000 km, etter å ha sett hvor god stand den var i så har det brent seg fast i minnet og siden vært ett kjempe eksempel på hvor solide og gode biler BMW er. Bilen hadde kun fått gjevlige servicer og hadde stadig sin orginale automatkasse og drivverk, bortsett fra noen få rust flekker hist og pist, litt slitt førersetet og noen pixelfeil i dashbordet så var det i ingen ting som skulle tilsi at bilen var gått så langt :)

Nå var dette tilbake i 2008 men jeg ser stadig bilen på veien, tipper det har gått rundt 800 000 km nå 8)

Min onkel sin 1991 E34 520I rundet nettopp 400 000 km, bilen har han hatt siden den var ny og går stadig like problemfritt som den alltid har gjort. Han har vært redd for at de siste års EU kontroller skal "ta livet" av den men den gikk nettopp igjennom nok en gang med kun småfeil å rette oppi, så bilen er klar for to nye år på veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Tråden er på vei til å bli underholdning i klassen pappaen min er sterkere enn din..

Da syns jeg det er på tide å påpeke at BMW er en av de aller dyktigste motorbyggere av produksjonsmotorer i bilbransjen (flyindustrien kan jeg ikke snakke for) og at de fleste motorer BMW lager holder HØY standard overall på markedet.

M30 motoren er f.eks en av de sterkeste merkevarebyggerne til BMW. Alle visste hva store seksern til BMW betydde.

En av de nye "heltene" er S85 V10 motoren, som virkelig er et mesterverk av en motor, og hånet Audi konkurrenten sin med ladeluft. Vant årets motor gud vet hvor mange ganger.

M50 motorene til BMW som bar BMW gjennom 15 år + var en smart konstruksjon, med enkel blanding av kostnadseffektive og gode deler. Hydrauliske løftere for vedlikeholdsfritt og lavkost service, ditto med registerkjede kontra regreim. Sterkere stempler, oljeunderspyling av stempler for delvis å kompensere for bruk av oljekjøler. Dobbelmassevinghjul for økt komfort. Kamsensor for økt tenningspresisjon og lavere forbruk. For oss som turbolader disse motoren på orginal innmat vet vi hvor stor kvalitet denne motoren har. Med samme teknologi tilgjenglig i 1990 tror jeg nok BMW ingeniørene enkelt kunne ha dratt av 10 til 9:1 i kompresjon og gitt oss en potent 280-300hk M50 turbo produksjonsmotor uten noe mer mukking. Det er hva man ser hos de japanske brødrene med samme volum fra den tiden. Den er ekstremt godt tilrettelagt for overladd fra en produsent som gjør sine buisness som sugemotorguruer. Mye av skylden ligger nok i Co2 hysteriet og BMWs husrene øvre middelklasse preg fra den tiden.

Har M50B25 dobbelmassesvinghjul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den beste motoren jeg har hatt i en Bmw er min N47D20s

den har utorlig fint drag fra starten av og holder langt ut i registeret orginalt med 205hk så drar den godt og turbo lagen er minimal pga twinturbo..

med chipp utgjør denne 265hk som da gjør det til en Veldig sprek motor i mine øyne og kan fortsatt kjøre på 0.5 på mila

den værste jeg har hatt er min N47D20S

da den har registerkjede som ryker (etter min erfaring på 108.000km)

og veldig typisk 1 år etter garantien har gått ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...