SimenSays Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Hei! Jeg er en gutt på 18 år, og for noen måneder siden kjøpte jeg meg min første bil. Jeg ble da den stolte eier av en BMW 318i touring 2001 modell. Jeg var meget fornøyd, helt til jeg merket hvor mye bensin den brukte. Syntes den bruker drøyt mye. Hadde det vært en større motor så hadde det vært greit nok, men 118 hk er ikke nok til et slik forbruk. (Ligger på rundt 1.1-1.2 liter på mila. Derfor har jeg lagt ut bilen for salg, og jeg lurer på om dere har noen forslag til andre BMW'er som har mindre forbruk? Eller eventuelt større motor, med likt forbruk? Gjerne en sedan eller coupe, men helst med stylingen så den ikke ser så plain ut! Legger til bilde av bilen min, sammen med finn.no link så dere kan se http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... s=38709575 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 På motorveien - eller i byen med full gass i alle kryssene? Reparer feilen - eller forson deg med tanken på at biler bruker bensin når du har full gass. Forøvrig så det ut som en fin bil, men tror nok ikke du får så mye for den. 320 diesel med ca samme utstyr er mulig å oppdrive billigere og går nok bedre samtidig som den bruker mye mindre fuel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Min 528 er ikke så snill. Men det er i orden det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 (Ligger på rundt 1.1-1.2 liter på mila. Det er ikke unormalt ved bykjøring eller lignende, en 318i ligger på 1-1.5 der, alt etter hvordan du kjører. Ved langkjøring er dette kanskje litt mye da Uansett, en 318D eller 320D er gode alternativ for biler som bruker mindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 pøh, min gamle e46 318 m43b19 gikk på 0.7- 0.8 by eller langkjøring må bare lære dere å kjøre bil og ikke tro at en 318 er en m3 så nytter ikke gi den turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 har nok alt med kjøringa å gjøre ja : ) vil du ha noe som er billigere å kjøre, må du nok over på diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Min 318 ligger rundt 0.7-0.8 på landevei og 1.0-1.2 i byen. Slikt forbruk må du nesten bare regne med uansett.En diesel er ikke så vanvittig mye billigere i drift. Du skal kjøre en del for å fånoe besparelse ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Tipper det har mest med kjøringen. Da jeg var 18 og nylig hadde kjøpt bilen min hadde jeg og et ekstremt forbruk. Tror det er ganske normalt blant 18 åringer som nylig har fått bil Mye ligger i kjørestilen, og om du selv mener du er snill med høyrefoten og kjører økonomisk, vil det nok bli bedre etter hvert da du gjerne må bli kjent med bilen osv Merker stor forskjell på da jeg var 18 og nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 første bilen min var en mercedes 200d. den brukte like mye enten man sto på gasspedalen eller ikke. fantastisk forbruk som jeg aldri har sett maken til. fyllte opp for noen få hunderlapper i måneden bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Jeg har hørt dårligere unnskyldninger for å kjøpe ny bil... Du skriver intet om hva slags kjøring som ligger til grunn for et bensinforbruk på litt over en liter pr. mil, men hvis dette stort sett er bykjøring vil jeg mene at forbruket faktisk er ganske fornuftig. BMW oppgir et gjennomsnitlig forbruk på 0,80 liter/mil ved blandet kjøring og i denne sammenhengen er ikke litt over en liter pr. mil ved bykjøring unormalt. Det burde omvendt være mulig å komme ned på rundt 0,65 liter/mil ved ren landeveiskjøring. Man kan mene ganske mye om M43TUB19 motor idag, men da den var ny (1998) var den kjent for å kunne tilby ganske fornuftig totaløkonomi. Knapt 120 HK og 180 Nm var heller ikke så dårlig på denne tiden... det var faktisk litt mer enn hva som var normalt for tilsvarende bilmodeller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Ta diagnose av bilen, selv om motorlampe ikke lyser kan det være problemer med følere eller lignende, kanskje bilen vil gå litt bedre og du får mindre forbruk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Jeg er meget fornøyd med min 320d 2004 modell, brukte 0,4 til namsos har bilde, men på en ikke aktiv telefon, så ta meg på ordet:-) Og med blandet, by kjøring og litt motorvei, ligger den på 0,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Tror du på det selv eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Tror du på det selv eller? :-)klart jeg gjør:-) tror alltid på fakta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Tallene dine er lavere enn de optimistiske BMW kommer med og vesentlig lavere enn hva jeg selv har erfart. Prøvd å regne selv på pumpe og telleverk, eller baserer du deg på computeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå