*MrB* Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Jeg vet du er uenig (har vært 18 selv), men du burde sagt heller rustfri enn motor. Eller burde kanskje skrevet "rustfri". For rustfrie biler til 50k finner du ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 e39 er en gubbebil, med mindre det er M5. den er stor og tung. E36 er ungdommelig bil som det kryr av styling til en billig penge. mye mer kurrant førstebil sånn sett. og jeg hadde selv e36 320 med lite rust som jeg kjøpte for 50 eller 51 000. bare å følge med på markedet i god tid, så dukker det opp et greit eksemplar. 100% rustfri er ikke no must, og finner man heller ikke til den prisen. men hvis det ikke er noe som er ihjelrusta og ikke ser ut som krokan-is på utsiden, så er det bare å holde bilen i bra stand, så får man igjen penga når man selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 e39 er en gubbebil, med mindre det er M5. den er stor og tung. E36 er ungdommelig bil som det kryr av styling til en billig penge. Akkurat der sa du det, det at det er billig styling gjør at de fleste E36 ser helt for jævlige ut I tillegg så er de kunstig høyt priset i forhold til E39 da de er super populære blant ungdom, noe som gjør de håpløst dyre å forsikre. E36 og Golf 3 er faktisk de vanligste bilene blandt ungdom under 20 år her i Norge, og det slår ut på ulykkes statistikker som igjen driver forsikkringsprisene i taket. Den er riktig nok overraskende god mot rust da BMW tok i bruk en helt ny rustbeskyttelse da E36 ble lansert i 1991. Men de er ikke spesielt trygge ved kollisjon og de er heller ikke like solide som E39, som på alle måter er en langt bedre bil som ikke koster så mye ekstra. Men ang trådstarter så blir jeg litt forvirret Du vil gjerne ha en så pen bil som mulig og du har planer og M sport osv men likevel så sier det er en bil som skal brukes opp i løpet av vintern og brukes som isbil neste år eller noe.... Hvis dette er planene for din første bil så ville jeg heller sett på noe gammelt som Omega, Volvo 200 eller 700, Ford Scorpio eller Sierra og ikke en BMW til 50 000,- For det første så klarer du ikke å kjøre i stykker og bruke opp en BMW til 50 lapper på en vinter(man klarer det sikkert men da skal man kjøre slik at man ikke har noe på veien å gjøre) og for det andre så er de andre alternativene langt mer billige hvis det er ihjælkjøring som er meningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Det Cosmo og Henrik skriver er fornuftig. Som Cosmo påpeker ville jeg også ha siktet meg inn på en nogenlunde rustfri E46 med liten motor (tidlig 316i/318i). Den rusten du evt. finner på E46 er ennå ikke alvorlig og det er et viktig poeng. E46 er også stadig en nogenlunde moderne bil. Alternativt ville jeg ha siktet meg inn på en E36 Compact. De ble markedsført frem til og med 2001 (316i, 323i og 318tds). På den annen side er BMW ikke en billig bil. Mercedes-Benz er ikke mye dårligere (kanskje snarere tvert imot), men ligger noe lavere i pris for eldre modeller. Vi snakker stadig om tysk byggekvalitet og bakhjulstrekk. Jeg tror at du kan finne ganske fine W202 C-klasser fra slutten av 90-årene i den prisklassen du søker. Normalt holder Mercedes-Benz høyere kvalitet på dette nivået enn BMW. Just my 5 cents... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Men er det ikke slik at 90 tallet var Mercedes sin værste periode når det gjelder kvalitet, og at det på samme måte var i denne perioden BMW bygde bedre biler en de noen sinne hadde gjort før (som E38 og E39 er glimrende eksempler på) Mener vi diskuterte det en vei.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Men er det ikke slik at 90 tallet var Mercedes sin værste periode når det gjelder kvalitet, og at det på samme måte var i denne perioden BMW bygde bedre biler en de noen sinne hadde gjort før (som E38 og E39 er glimrende eksempler på)Mener vi diskuterte det en vei.... E klassen fra slutten av 90 tallet er bare søppel. Hvordan fattigmanns Mercedes'en fra samme epoke er vet jeg ikke, men kan ikke se hvordan en E46 skal være ett dårligere valg en den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Men er det ikke slik at 90 tallet var Mercedes sin værste periode når det gjelder kvalitet, og at det på samme måte var i denne perioden BMW bygde bedre biler en de noen sinne hadde gjort før (som E38 og E39 er glimrende eksempler på)Mener vi diskuterte det en vei.... Jeg vil ikke generalisere når det gjelder 90-tallet og rust på Mercedes-Benz (for det er vel det du sikter til?). Det er veldig varierende hvor alvorlig rusten er på disse modellene og det gjelder også BMW´s tilsvarende modeller. Jeg har sett MB´er fra denne perioden som har vært mer eller mindre uten rust, men også eksemplarer som har vært helt kjeks. Tilsvarende også med BMW... spesielt E39. E46 og E38 klarer seg merkelig nok litt bedre (trolig pga. en lavere kjørelengde). Jeg har imidlertid et godt inntrykk av Mercedes-Benz W202. Det er en undervurdert modell som er langt mer moderne enn den sagnomsuste W201 (190E). Spesielt de senere årsmodellene fra slutten av 90-tallet holder godt og har jevnt over bra motorer. Selv C200 (1998 cm3) yter 136 HK og 190 Nm og C230 (2295 cm3) yter 150 HK og 210 Nm. Modellen å gå for idag er imidlertid C230 Kompressor med 193 HK og 280 Nm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2012 Share Skrevet Desember 28, 2012 Det er mye mulig, det kan også hende at jeg blander med designet hvor Mercedes virkelig var nede i en bølgedal på 90 tallet, iallfall i forhold til BMW. Men tror ikke 90 talls Mercedeser er bedre enn BMWer fra samme periode når det gjelder teknisk kvalitet, må vel godt tilbake på 80 tallet da vel? Har iallfall hørt forferdelig mye bannskap om W210 og faktisk W202 også når det gjelder teknikk og rust selvsagt. Men men det spiller ingen rolle, kriteriene til trådstarter er BMW så da nytter det ikke at vi foreslår og diskuterer andre merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2012 Slapp av .. fattern har kun hatt mercer så lenge jeg har vært på denne jord. Og vet vel at rundt slutten av 90 og tidlig 2000 er no ordentlig dritt. Blir det merce blir der w124 eller w201 da det er de jeg liker fra mercedes. Fra BMW liker jeg egentlig alt før E30 + E39 + E36 + E46. Volvo har 240 + 740 + 940 + *60 av de to sist nevnte alle som stajsonsvogn. Ingen BMW som stasjonsvogn unntatt E39 som godt kan være vogn. Opel har Ascona B + Kadett C + Omega B som jeg liker alle som sedan. Det jeg mente med å kjøre i hjæl var vel ikke noe jeg mente helt, men at endel bulker kan forekomme i løpet av den første vintern er vel ikke til å stikke under en stol. Men god teknisk stand - det må det væra. Det er vel egentlig derfor jeg vil ha noe lettskrudd så jeg kan bytte alt av bremser, fjører osv samt reg rem og det som sitter uten på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå