Gå til innhold

Hvor mye bruker du på drivstoff i måneden?

Mantis
 Share

Hvor mye må du ut med i måneden for din privatbil?  

66 stemmer

1. 1. Hvor mye må du ut med i måneden for din privatbil?

• Under 1000,- kr i mnd
      13
    • Mellom 1000,- til 2000,- kr i mnd
      21
    • Mellom 2000,- til 3000,- kr i mnd
      16
    • Mellom 3000,- til 4000,- kr i mnd
      9
    • Mellom 4000,- til 5000,- kr i mnd
      4
    • Mellom 5000,- til 6000,- kr i mnd
      3
    • Mellom 6000,- til 7000,- kr i mnd
      0
    • Mellom 8000,- til 9000,- kr i mnd
      0
    • Over 10.000,- kr i mnd
      0

Anbefalte innlegg

1600-1800kr/mnd.

De som bruker over 4k/mnd (2 hittil) må jo "bo i bilen". (eller kjøre i jobben). Med forbruk på 1ltr/mil blir det over 30000km i året. Antar man 0,7/mil nærmer man seg 50000km/året. (Antar da 14kr/ liter. Det varierer jo voldsomt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2011 brukte jeg litt over 70 000kr på bensin fordelt på to biler (forbruk henholdsvis 0.7 og 0.9).

I 2012 gikk det ca 50 000kr.

Har gått ned til ca 3500 kr mnd nå.

Blir dessverre noen avgiftskroner til Jens av det der. Godt at buss- og trikkepassasjerer i Oslo får noe ut av pengene mine i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at 50% av forbruket mitt er ren sløsing. Eller sløsing blir vel ikke riktig ord, for det kan jo være stor glede i å kjøre rundt uten mål og mening med turen. Meningen er vel å kose seg, og det gjør jeg. Går maks en dag mellom hver gang jeg tar meg en god biltur.

Kan være jeg blir student til høsten, så da må jeg nok legge bort kosekjøringa ser jeg. Bruker jo et helt månedstipend på bensin :lol:

Fyller folket helt til max, eller er det fylling for 200-lappen som gjelder? Jeg pleier å fylle til max når prisen på blyfri 95 ligger rundt 14. Er prisen 14.44 som i dag så fyller jeg halvfull og er prisen f.eks 14.05 så fyller jeg max - selv om man sparer utrolig lite på det, så føler jeg at jeg sparer masse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å fylle ca. en gang hver 3. til 4. uke, så ligger vel rett over tusenlappen antar jeg. Har kjørt ca. 20000km (inkl. to turer til Tyskland på ca. 5000km til sammen) siden jeg kjøpte den for litt over 16 måneder siden, noe som skulle tilsi 1250km i måneden. Trekker jeg fra Tysklandsturene ligger vi på rundt 1000km i måneden i "hverdagskjøring".

Jeg fyller til det renner over hver gang, kan ikke fordra å fylle. :) Sånn sett burde jeg vel hatt dieselbil, men til gjengjeld fyller jeg stort sett på søndager, noe som somregel går fint selv om det begynner å lyse på onsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyller stort sett full tank hver gang. da vær søndag. men hender nå titt og ofte at jeg må ta en liten fylling på fredag eller lørdag(får så fylle opp til topps på søndag). er kjedelig å fylle bensin + taper bare på å fylle 4 ganger i uka. så prøver alltid fylle full.

bruker stort sett rundt 4k i mnd.

kjører ganske mye så. bruker vell 1-1,2l på mila stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittet mitt for Januar 12-Januar 13, er 985,- pr. mnd. (2700,- ble brukt til fergekort utenom)

Da er det 3 turer Bergen-Sverige-Bergen (En var innom Rena).

Et sted mellom 10-15 turer Bergen-Sogn (2t reise, 30min er bilferge)

Et par Bergen-Kvamskogen, et par Bergen-Modalen.

Og en del turer Bergen-Knarvik. .

Sånn går det når hele slekten flykter Bergen og inn i skauen.

Men på den andre side, er det greit at steinknuseren blir langkjørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...