Ryeng1 Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 Smooooth! Under montering, hvordan var det bak? Måtte du ut med noe for å komme til? (bakseter, hatthylle(?)) Thaaaank yoooou Var først redd for at det var samme oppsettet som på E39 - ut med bakseter, hattehylle etc, men slapp unna med å kun fjerne stoffmattene i sidene baki. Veldig kurant, brukte vel ca 3 timer på hele jobben. (Da stressa vi ikke..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 Skal si, dette ble da fryktelig pent! Et spm: hvordan er støynivået i kupeen ved tomgang og pådrag? 4'er-dieslene er jo ikke akkurat stillegående... Ble en helt annen bil etter at senken ble montert. Var redd for at senken ikke gikk lavt nok, men etter jeg åpnet esken og så på gjengepartiet, så følte jeg meg ganske trygg på å få vogna lav nok. Har som nevnt tidligere nesten 2 cm å gå på foran og 3 cm bak så er spent på hvor lav jeg kan få bilen med 19" evt 20" sommerhjul med riktig dekkdim og ET. Kjekt med stivhetsjustering tror jeg Angående støy innvendig på tomgang så er dette null problem. Går man derimot ut av bilen på tomgang så kakler det no jøtt.. Ved pådrag så støyere det vesentlig mer enn jeg hadde trodd (mtp at bilen er en 2010 modell) men det får jeg bare leve med. Utenom litt støy fra motor så er jeg VELDIG fornøyd med bilen - komfor, kjøreegenskaper etc er tipp topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Har ikke sett denne tråden før nå.. Men skal følge med videre, du har den peneste E60en jeg har sett! Og siden det er drømmebilen så sier det litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 For en utrolig gjennomført E60 utrolig hvor mye senk og felger gjør med en bil Jeg er vanligvis en 3 serie person, men nå må jeg nesten bytte min E90 i en E60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Skal si, dette ble da fryktelig pent! Et spm: hvordan er støynivået i kupeen ved tomgang og pådrag? 4'er-dieslene er jo ikke akkurat stillegående... Ble en helt annen bil etter at senken ble montert. Var redd for at senken ikke gikk lavt nok, men etter jeg åpnet esken og så på gjengepartiet, så følte jeg meg ganske trygg på å få vogna lav nok. Har som nevnt tidligere nesten 2 cm å gå på foran og 3 cm bak så er spent på hvor lav jeg kan få bilen med 19" evt 20" sommerhjul med riktig dekkdim og ET. Kjekt med stivhetsjustering tror jeg Angående støy innvendig på tomgang så er dette null problem. Går man derimot ut av bilen på tomgang så kakler det no jøtt.. Ved pådrag så støyere det vesentlig mer enn jeg hadde trodd (mtp at bilen er en 2010 modell) men det får jeg bare leve med. Utenom litt støy fra motor så er jeg VELDIG fornøyd med bilen - komfor, kjøreegenskaper etc er tipp topp Fetteren min har nylig kjøpt F11 520d og jeg synes det er litt flaut at en ny BMW bråker såpass mye, hvertfall sammenlignet med konkurrentene fra Audi og MB... Blir nok E60 på meg over sommeren, men tror jeg må ha 6-er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Vakkert! Likte denne veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Helt fantastisk. Fikk nesten lyst til å bytte ut mine Split med Zito 111.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soleim Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 Smooooth! Under montering, hvordan var det bak? Måtte du ut med noe for å komme til? (bakseter, hatthylle(?)) Thaaaank yoooou Var først redd for at det var samme oppsettet som på E39 - ut med bakseter, hattehylle etc, men slapp unna med å kun fjerne stoffmattene i sidene baki. Veldig kurant, brukte vel ca 3 timer på hele jobben. (Da stressa vi ikke..) Hadde fryktet dette jeg og, helt til du nå bekreftet det motsatte Flott! Disse stoffmattene er jo fastsatt med plastikkskruer så de er vel lett å ta av. Jøss, det var ikke lange tiden. Ringte GS jeg for å høre hva du ville ta for bytte til coilovers. De antok ca en 6 timers arbeid. Da lurer jeg virkelig på hva de bruker de 3 første timene til.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 Smooooth! Under montering, hvordan var det bak? Måtte du ut med noe for å komme til? (bakseter, hatthylle(?)) Thaaaank yoooou Var først redd for at det var samme oppsettet som på E39 - ut med bakseter, hattehylle etc, men slapp unna med å kun fjerne stoffmattene i sidene baki. Veldig kurant, brukte vel ca 3 timer på hele jobben. (Da stressa vi ikke..) Hadde fryktet dette jeg og, helt til du nå bekreftet det motsatte Flott! Disse stoffmattene er jo fastsatt med plastikkskruer så de er vel lett å ta av. Jøss, det var ikke lange tiden. Ringte GS jeg for å høre hva du ville ta for bytte til coilovers. De antok ca en 6 timers arbeid. Da lurer jeg virkelig på hva de bruker de 3 første timene til.... Bare å begynne å skru! Da hadde vi alt av verktøy klart (driver på verksted) og bilen ferdig på løftebukk. Gikk med rett i overkant av 3 timer, så helt greit Går mye i kaffe og avis titting kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 Fetteren min har nylig kjøpt F11 520d og jeg synes det er litt flaut at en ny BMW bråker såpass mye, hvertfall sammenlignet med konkurrentene fra Audi og MB... Blir nok E60 på meg over sommeren, men tror jeg må ha 6-er... Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg nok gått for en 525DA. Men overlever den støyen som er, er ikke voldsomt liksom. Men som du sier, VW, Audi og MB sine CR motorer støyer vesentlig mindre, og går noe penere syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 Vakkert! Likte denne veldig godt! Hyggelig å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 Helt fantastisk. Fikk nesten lyst til å bytte ut mine Split med Zito 111.. Konkave felger gjør seg godt på biler med store former og hjulbuer WP felgene koster jo "slik og ingenting" i forhold til mye annet også, så bare å hændle PS: Hvis du skal kjøpe deg Zito felger så skaffer jeg flere typer til en brukbar pris. Bare å si ifra evt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryeng1 Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2013 Sett at flere her inne har lagt ut litt bilder av sine foregående biler og litt info om disse, så tenkte jeg kanskje skulle gjøre det samme.. Her er et knippe bilder fra NOEN av mine tidligere biler. Samtlige er kjøpt orginale, og gjort diverse småting med for å få den riktig looken i mine øyne. Enjoy! Jeg heter da Jonas Ryengen, er 23 år og kommer fra Hadeland. Drevet med bil stort sett hver dag mer eller mindre de siste 5 årene. Går med MYE tid og penger hvert år, men når man har fått denne interessen (sykdommen) så er du f*cked.. Har hatt 21 biler på 6 år, derav 9 stk BMW'er, 7 stk Audi'er og 5 stk VW. Er en tyskermann med andre ord Her kommer litt info og bilder fra noen av mine biler. ..2006 - Audi A3 2.0 TDI Quattro 2 x S-Line.. Hadde en nesten lik A3 året før, men dog uten Quattro. Savnet denne såpass at jeg handlet en MED Quattro denne gangen av en kamerat av meg. Strøken bil som var godt tatt vare på også før mitt eie. Hadde det mest av utstyr, lav km.stand og ble kostet nærmere 40.000,- på 3 mnd. Fikk den akkurat slik jeg ville ha den, og det irriterer meg litt enda at jeg solgte denne. Men, som mange av dere har fått med seg så er jeg litt over gjennomsnittlig glad i å bytte bil, så jeg har som regel bilene mine fra 3-6 mnd. Korteste jeg har eid en bil har vært 4 uker.. Ja, du hørte riktig.. Fikk et bud jeg ikke kunne si nei til, så da ble den bilen solgt (kommer bilder av denne litt lengre ned). Eller hadde jeg en A3 Turbo Sport Quattro i 10 mnd noe som overrasket både meg og kamerater ^^.. Bilder og info følger lengre ned. ..2006 - VW Golf MK5 2.0 TDI Limited Edition.. 1 av 3 Limited Edition biler her til lands (iallefall da jeg eide denne). Bilen hadde en herlig Lamborghini Gallardo farge, så følte jeg måtte handle meg Lamborghini felger også. Disse ble etterhvert brukt som vinterfelger da jeg fikk tak i et sett 19" BBS LeMans felger til en veldig god pris. Ellers ble det montert nye lykter, div koding av lys, justerbart understell, tonede ruter, eksos + litt div småting her og der. ..2001 - Audi S3 Quattro.. Savner fortsatt denne.. 270hk + Turbo + Quattro = a lot of fun! Bilen var igrunn veldig hel og pen hadde det aller meste av utstyr, samt ettermonterte Porsche bremser og felger. Fikk så et turboras med tilhørende clutchbytte, grenrør ++, så bilen sto på verksted hos en kamerat av meg i 4 uker i påvente på nye deler. Bilen ble så skrudd sammen for deretter å selges da jeg måtte ha meg en litt rimeligere bil å pendle med (kjørte 15 mil daglig). ..2007 - Audi A4 2.7 TDI 2 x S-Line.. Dette er den bilen jeg faktisk har eid kortest av samtlige. Var i mitt eie i 4 uker før jeg fikk et bud på den som jeg ikke kunne si nei til. Hadde dette derimot vært Quattro hadde den ikke blitt solgt. Men på de ukene jeg hadde bilen fikk den montert div lys, Cupra R underleppe, Lamin-X på samtlige lykter + div småting. Dette er en morsom bil som går godt! Rakk såvidt å få knipset noen bilder av bilen, så disse var de beste jeg fant atm. ..2009 - BMW 1-Serie M-Sport 116D 2.0L 160hk.. Hadde alltid hatt lyst til å prøve 1-Serie da jeg hadde hatt 3 stk 3-Serier fra før, men følte at 5-Serien var litt for tidlig å kjøpe seg. Fant så denne hos Bavaria i Oslo, med 34.000 km på telleren og greit med utstyr. Denne hadde jeg i omlag 2 mnd før en kamerat kjøpte denne. Fikk i den perioden satt på 19" TSW Croft felger, H&R understell, Shadowline baklykter, div lys ++. Bilde tatt dagen jeg hentet 1'ern og bare noen timer til jeg skulle levere A3'en.. ..2006 - BMW 3-Serie 318D M-Sport.. En av de mest behagelige bilene jeg har eid. Bilen hadde alt tenkelig utstyr bortsett fra keyless go. Bilen ble kjøpt i Ålesund i desember mnd, og solgt i april. Også en kamerat av meg som handlet denne. Men fikk da gjort litt de 4 mnd jeg eide bilen. Ble montert div lys, carbon detaljer litt her og der samt shadowline baklykter og 19" svarte WP 111 felger. Rakk aldri å senke denne før salg.. ^^ ..2006 - Audi A3 TDI 2 x S-Line.. En av mine favorittbiler opp igjennom årene.. Kjøpt orginal av en politimann på Gjelleråsen, for så å bli påkostet latterlige summer på kort tid. Bilen hadde en spesiell farge kalt granatrot, som varierte fra rød til lilla avhengig av lysbilde. Eide vel denne i ca 5 mnd før den ble solgt til Førde. Tjente godt på denne bilen, så følte jeg ikke kunne si nei til et salg der og da. I ettertid så angrer jeg noe på det, men sånn er det med kjøp og salg. Ble montert justerbart understell, 19" BBS LeMans felger, div lys, Lamin-X på alle lykter, tonede ruter, bygd om stereon innvendig, lakkerte grillen og div svart matt ++. Frisk farge! Prøvemontering av sommerhjul.. ..2001 - Audi A3 Turbo Sport Quattro.. Dette er faktisk bilen jeg har eid lengst, merkelig nok.. Hadde bilen i nesten 11 mnd før den ble solgt til Stavanger området. Dette var et morsomt lite leketøy med 225hk, Turbo og Quattro. Var ALDRI noe tull med denne i mitt eie. Kjøpte bilen orginal av en voksen dame fra Kristiansand som hadde brukt bilen til og fra hytta i noen år. Merket at bilen var lat og daukjørt når jeg prøvde den, men syns det er vesentlig bedre å kjøpe en bil som er kjørt rolig og pent med kontra en som er ungdomskjørt i fillebiter. Etter bytte av plugger, olje, div filtre og en liten chip så gikk bilen som den skulle og vell så det.. Ble montert justerbart, lamin-x på frontlykter, mørke baklykter samt div lys, 3" eksos, 17" S3 vinterfelger og litt småting i mitt eie. Har desverre ikke så mange bilder av denne på iMac'en, så dette får holde inntil videre.. ..2001 - BMW E46 320 2.2l Coupé.. En av mine favorittbiler i 2009. Ble kjøpt på Gjøvik hos en forhandler der. Hadde denne i omlag 3 mnd før jeg solgte den til en kar inne på Bimmers. Ble montert justerbart understell, div lys og 18" kantfelger fra GS. Liker skiltet! Ja, her har dere noen av bilene jeg har hatt ihvertfall Håper noe falt i smak enda det var mye VAG produkt her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Liker smaken din! Mye fint her. Ser BMWene har hatt gjennomsnittlig mindre motorvolum enn VAGene. Hvordan funker det? Ble du skuffet av å gå over til BMW(ytelsesmessig)? Hehehe Min første bil var 1991 2l Toyota Celica, andre var E36 328. Så for meg ble det wow-wow-wow hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Du har hatt litt div biler ja! er ikke helt fan av å fjerne audi-ringene på bakluka, men hver sin smak du er mildt sagt glad i lemans-kopier? men et kjapt spørsmål, hvordan vil du si deletilgangen og muligheten til å "kaste bort" penger er på BMW vs Audi? Har to kamerater med Audi, hhv A3 8P 2.0 tdi Q og A4 B6 1.8tq, og vi alle mener at det er mye enklere å kjøpe dilldall og ditten og datten til BMW, og det blir fortsatt mer eller mindre OEM+... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå